logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Netflix dołącza do Kodeksu Dobrych Praktyk

  PR 19.07.2022, przeczytano 445 razy

Netflix, jako pierwszy globalny serwis VOD, został sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk dotyczącego szczegółowych zasad ochrony małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie. Kodeks, zainicjowany i stworzony przez IAB Polska, jest programem samoregulacji rynkowej, który ma na celu promowanie zaufanych źródeł rozrywki dla użytkowników. Netflix od początku swojej obecności na polskim rynku posiada funkcje ochrony rodzicielskiej, a obecnie oferuje szeroki wachlarz łatwych w użyciu narzędzi, które pozwalają widzom w pełni dostosować ustawienia dowolnego profilu. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/netflix-dolacza-do-kodeksu-dobrych-praktyk,396654,artykul.html

Netflix to serwis rozrywkowy dostarczający wysokiej jakości filmy, seriale i programy dla każdego - dla dzieci, młodzieży i rodzin. Obszerna biblioteka tytułów familijnych, odpowiednich do wspólnego oglądania, a także narzędzia Ochrony Rodzicielskiej sprawiają, że serwis jest przyjazny dla całej rodziny. Funkcje Ochrony Rodzicielskiej ułatwiają opiekunom świadomy wybór odpowiednich treści rozrywkowych dla ich podopiecznych i umożliwiają bezpieczne korzystanie z serwisu przez dzieci. Tym samym Netflix spełnia wymogi w tym zakresie wynikające z Ustawy o radiofonii i telewizji. 

Kodeks Dobrych Praktyk powstał w 2014 roku i był efektem pracy ekspertów Grupy Prawnej działającej przy IAB Polska oraz spotkań i konsultacji z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji oraz Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji. Po konsultacjach z rynkiem oraz KRRiT dokument został niedawno znowelizowany. Dołączenie do programu samoregulującego i zostanie sygnatariuszem Kodeksu jest wyrazem szczególnego zaangażowania i priorytetowego traktowania ochrony małoletnich. 

Przystąpienie serwisu Netflix do grupy sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk chroniącego małoletnich użytkowników serwisów VOD jest dowodem na to, że zdecydowanie rośnie samoświadomość rynku w zakresie konieczności wprowadzania takich zabezpieczeń. Świadczy również o tym, że Kodeksy Dobrych Praktyk, inicjowane, wspierane oraz promowane przez obecną Krajową Radę, stanowią nowoczesną i skuteczną formę samoregulacji. Ostatnie analizy KRRiT pokazują, że poziom przestrzegania przez dostawców VOD postanowień zawartych w aktach samoregulacyjnych jest bardzo wysoki i przekracza 98% – mówi Witold Kołodziejski, Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Przyjęty Kodeks jest wynikiem ogromnego zaangażowania firm członkowskich IAB Polska, a w szczególności serwisów VoD i stanowi najlepszy przykład wspólnego postrzegania kluczowych kwestii przez branżę internetową. Jest również niewątpliwym dowodem zaufania KRRiT i strony rządowej do IAB Polska jako organizacji skutecznie reprezentującej interesy przedsiębiorców internetowych – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska. – Kodeks Dobrych Praktyk zwraca uwagę na kluczową rolę wszystkich serwisów VoD w dalszym rozwoju partnerstwa z KRRiT. IAB Polska zachęca podmioty udostępniające treści audiowizualne do wsparcia Kodeksu w formie przystąpienia do grona sygnatariuszy. 

Zależy nam, aby rodziny mogły korzystać z Netflix w swobodny sposób, zarządzając treściami, które są odpowiednie także dla najmłodszych widzów. Dlatego angażujemy się w ochronę małoletnich nie tylko poprzez rozwijanie naszych narzędzi Ochrony Rodzicielskiej, ale również przez współpracę z takimi podmiotami, jak Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz IAB Polska. Podpisując Kodeks Dobrych Praktyk, dotyczący ochrony małoletnich, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych użytkowników i całej branży audiowizualnej – mówi Tomasz Dąbrowski, Dyrektor Public Policy CEE w Netflix. 

W ramach ochrony rodzicielskiej na Netflix do dyspozycji opiekunów jest szereg narzędzi, dających możliwość decydowania o tym, co, kiedy i jak długo dzieci oglądają na Netflix, przez co korzystanie z serwisu jest całkowicie bezpieczne i komfortowe. 

Lista funkcji Ochrony Rodzicielskiej na Netflix:

  • Konfiguracja profilu Dzieci, 
  • Filtrowanie treści według kategorii wiekowych,
  • Usunięcie z danego profilu konkretnych tytułów, 
  • Ustawienie kodu PIN do wybranych profilów,
  • Sprawdzenie, co dzieci oglądały w ramach utworzonego dla nich profilu,
  • Wyłączenie automatycznego odtwarzania w profilu Dzieci.

Szczegółowe informacje, jak ustawić wybrane funkcje znajdują się pod tym linkiem.

Źródło: Netflix

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764