logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Netsprint ogłasza: 2018 rokiem jakości danych

  PR 16.10.2017, przeczytano 451 razy

Chociaż programmatic co roku odnotowuje kolejne wzrosty, a marketerzy chętnie korzystają z platform automatycznego zakupu, coraz więcej obaw wzbudza jakość danych, wykorzystywanych w kampaniach marketingowych. Dobra jakość danych umożliwia dotarcie z przekazem reklamowym do ściśle określonej grupy docelowej, co bezpośrednio przekłada się na uzyskiwane wyniki. Zła jakość natomiast już niebawem może przyczynić się do zakwestionowania skuteczności programmatica i odejścia marketerów od tego modelu zakupu reklam. Chcąc uniknąć takiego scenariusza Netsprint, jako pierwszy w Polsce, rozpoczął bieżącą weryfikacje swoich danych i zapowiedział rok 2018 rokiem jakości danych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/netsprint-oglasza%3A-2018-rokiem-jakosci-danych,34113,artykul.html

Według ostatniego raportu European Programmatic Market Sizing 2016 ponad 50 proc. wydatków na reklamę display było zrealizowanych w ekosystemie programmatic, a obserwując na prognozy sprzedaży, nie są to jeszcze docelowe wartości. Marketerzy, opierając swoje działania na data-driven marketingu, realizują głównie cele sprzedażowe, ale nie mniej ważne są dla nich budowanie zasięgu czy zwiększenie rozpoznawalności marki (branding). Jednak największym wyzwaniem wciąż pozostaje weryfikacja jakości danych, ich transparentność czy skuteczność. Właśnie ten aspekt wymaga od platform DMP nieustannej pracy nad udoskonalaniem ich metodyk pracy z dostawcami danych i algorytmów.

Dlaczego wysoka jakość danych to dziś must-have?

- Wielu marketerów martwi niesatysfakcjonująca jakość danych – głównie ze względu na brak korelacji między wysokim kosztem ich zakupu a korzyściami, jakie daje ich wykorzystanie. Jakość danych jest niezwykle istotna w kontekście skuteczności zaplanowanych działań reklamowych. Junk data generują dotarcie do niewłaściwej grupy docelowej, a w konsekwencji obniżenie całościowego ROI działań marketingowych – komentuje Paweł Kowal, Data and Programmatic Solutions Director w Netsprint Group. I chociaż wydatki na dane o użytkowniku rosną w Polsce szybciej niż zakup samej powierzchni reklamowej, sytuacja ta może się niebawem zmienić, dlatego Netsprint, jako pierwszy w Polsce, postanowił na bieżąco weryfikować dane otrzymywane od dostawców.

Analiza skuteczności danych z Netsprint Audience

- Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, jako pierwsi w Polsce przeprowadziliśmy badanie jakości naszych danych. Do współpracy zaprosiliśmy Nielsena – zależało nam na instytucji, która wyznacza standardy pomiaru reklamy i jest niezależnym podmiotem badawczym. Wiemy, że ilość danych jest bardzo ważna, ale to, na co powinniśmy szczególnie zwracać uwagę to ich jakość – mówi Martyna Matuszewska, Head of Netsprint Audience.

Badanie polegało na weryfikacji danych demograficznych wykorzystanych przy 11 różnych kampaniach display. W każdej z nich zbadano 9 standardowych segmentów odbiorców zbudowanych w oparciu o dane demograficzne (deklaratywne), które pochodziły od różnych dostawców Netsprint Audience. Do tego celu Netsprint wykorzystał stworzone przez Nielsena narzędzie Digital Ad Ratings, gwarantujące przejrzysty pomiar reklam cyfrowych pod kątem ich odbiorców, zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych (w tym także na aplikacjach mobilnych), uwzględniające duplikację między urządzeniami. Narzędzie to stanowi źródło informacji o zasięgu kampanii, częstotliwości, wskaźnikach pomiaru intensywności kampanii (GRP) i strukturze demograficznej odbiorców.

Nielsen potwierdził wysoką jakość danych Netsprinta

Wskaźniki On Target wykazały, że dotarcie do grupy docelowej – w oparciu o dane agregowane przez Netsprint Audience – DMP firmy, znacząco przewyższają wartości referencyjne dla Europy. Wyniki były porównywane ze średnimi wskaźnikami badanych przez Nielsena kampanii europejskich. Na 11 przeprowadzonych kampanii, aż w 8 przypadkach wskaźniki dotarcia do grupy docelowej ponad dwukrotnie przewyższały wartości referencyjne. W 10 osiągnięto wskaźniki, które spełniały lub przewyższały wartości referencyjne dla Europy.

- Badanie przeprowadzone przez Nielsena potwierdziło wysoką jakość naszych danych, co jest niezwykle ważne zważywszy na prowadzoną przez nas działalność. Wierzymy, że jesteśmy tak dobrzy jak nasze dane, dlatego już teraz planujemy regularnie przeprowadzać tego typu badania w przyszłości. Bardzo cieszy nas fakt, że zespół Netsprinta opracował unikalną metodykę wykorzystania badania, dzięki której powstał case światowy – mówi Artur Banach, CEO Netsprint Group.

Rok 2018 rokiem jakości danych

Według raportu Data Driven Marketing* aż 93 proc. marketerów przyznaje, że przy planowaniu kampanii w internecie korzysta z danych o użytkownikach.

- Zależy nam na tym, aby wszystkie dane dostępne na rynku były wysokiej jakości. A będzie to możliwe, jeśli cała branża będzie aktywnie działała na rzecz jakości i legalności danych wykorzystywanych w kampaniach – komentuje Artur Banach i dodaje – dlatego już teraz ogłaszamy rok 2018 rokiem jakości danych. Wierzymy, że dzięki takiemu zaangażowaniu branży, rynek programmatica w Polsce będzie się nadal dynamicznie rozwijał.

- W Netsprint Audience jakość agregowanych danych ma dla nas priorytetowe znaczenie. Każdy nowy dostawca przechodzi nasze wewnętrzne testy jakości, jednym z nich jest np. cross validation. Jeśli wyniki są satysfakcjonujące, podejmujemy współpracę z dostawcą 3rd party data na okres próbny. W tym czasie dane zostają poddawane kolejnym weryfikacjom przy użyciu narzędzia Nielsen Digital Ad Ratings. Po spełnieniu naszych norm podpisujemy każdorazowo z nowym dostawcą umowę, która gwarantuje pochodzenie danych z legalnych źródeł – podsumowuje Martyna Matuszewska.

Źródło: Grupa Netsprint

www.netsprint.eu

Dodatkowe informacje:

*Źródło: Raport Data-Driven Marketing, Netsprint Group: https://www.netsprint.group/raport-data-driven-marketing

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764