Od 13 lutego Netsprint wprowadza nową identyfikację wizualną wszystkich swoich marek i odświeża serwisy internetowe poświęcone poszczególnym usługom. Jest to wyraz nowej strategii firmy, która zakłada skupienie się na skutecznych rozwiązaniach wspierających marketing online. Jednocześnie Netsprint zmienił siedzibę - nowe biuro mieści się w Pałacu Działyńskich na warszawskim Muranowie.
Strategia firmy została wyrażona nowym hasłem “technology driven marketing”. Jej celem jest wyjście naprzeciw marketerom, przed którymi rynek stawia coraz to nowe wyzwania w postaci zaawansowanych rozwiązań jak real-time bidding [RTB], audience targeting, adaptive marketing czy pogłębiona personalizacja. W odpowiedzi na te potrzeby Netsprint oferuje pomoc w zrozumieniu i lepszym wykorzystywaniu szans, jakie daje rozwój technologii w skutecznej komunikacji marketingowej. Aktywność firmy podzielona została na 4 obszary, odpowiadające naturalnemu cyklowi potrzeb marketerów: BRING - pozyskiwanie użytkowników i klientów, CONVERT - maksymalizacja konwersji, MONETIZE - zwiększanie przychodów oraz REPORT - monitoring wizerunku marki.
Logotypy firmy, oraz wszystkich należących do niej marek - Adkontekst, ContentStream, Newspoint, Netsprint Search, Netsprint Audience, Netsprint Adserver oraz SEOfriend - zostały ujednolicone pod względem formy i kolorów, aby podkreślić przynależność do grupy i wesprzeć efekty synergii. Wszystkie serwisy internetowe, włącznie z serwisem korporacyjnym netsprint.eu przeszły gruntowną modyfikację, tak aby kompleksowo zobrazować przemianę firmy i nowe podejście do produktów. Główne założenie nowej strategii to oferowanie opartych na technologii zaawansowanych rozwiązań z zakresu marketingu online.
“Nowe hasło marki ma podkreślić zmianę profilu całej Grupy - na przestrzeni 11 lat istnienia z firmy kojarzonej głównie z wyszukiwarką staliśmy się dostawcą kompleksowych - bazujących na naszej własnej technologii - rozwiązań wspierających marketerów. Bardzo chcemy, aby klienci widzieli w nas firmę łączącą kompetencje techniczne i biznesowe, która zrozumie ich kluczowe potrzeby w obszarze komunikacji marketingowej i pomaga w realizacji założonych przez nich celów - komentuje Artur Banach, CEO Netsprint.pl.
Wsparcie realizacji potrzeb z obszaru BRING, czyli pozyskiwanie nowych klientów i użytkowników realizowane jest poprzez: największą polską sieć kontekstowo-behawioralną - Adkontekst, sieć content marketingu - ContentStream oraz usługę SEOfriend, która wspiera promocję treści w wyszukiwarkach. Kiedy marketer pozyska już ruch na swój serwis, kolejnym wyzwaniem staje się dla niego konwersja (CONVERT), którą Netsprint wspiera za pomocą trzech platform: Netsprint Search - efektywne wyszukiwanie informacji i ich kontekstowa prezentacja, Netsprint Audience - zbieranie informacji o użytkowniku oraz budowanie profili marketingowych oraz Netsprint Adserver, który umożliwia personalizację przekazu reklamowego oraz contentu.
Odpowiadając na potrzeby wydawców, którzy dążą do zwiększenia przychodów ze swoich serwisów (MONETIZE), Netsprint umożliwia im zamieszczanie reklam dopasowanych do kontekstu i pogłębionego profilu użytkownika oraz merytoryczne wzbogacenie strony przy wykorzystaniu możliwości sieci Adkontekst, ContentStream a także platform Netsprint Audience i Netsprint Adserver. Z kolei Newspoint, usługa umożliwiająca kompleksowy monitoring mediów, pozwala marketerom badać w sposób ciągły zmiany wizerunku ich marki wśród internautów, czyli realizuje potrzeby z obszaru REPORT.
Jednym z istotnych elementów rebrandingu była zmiana nazw platform znanych wcześniej jako Information Access Platform i nsContext na odpowiednio Netsprint Search i Netsprint Adserver, tak, aby podkreślić wspólny rodowód obydwu produktów i ich związek z technologią stworzoną przez Netsprint. W ramach pionu rozwiązań wyszukiwawczych stworzono też nową platformę Netsprint Audience - jako efekt wieloletnich doświadczeń firmy w zakresie rozwoju różnych metod targetowania przekazu reklamowego.
Wprowadzenie nowej strategii i wizerunku marki zbiegło się w czasie ze zmianą siedziby Netsprint. Z dwóch willi mieszczących się na Mokotowie firma przeprowadziła się do Pałacu Działyńskich na warszawskim Muranowie. Budynek posiadający obecnie status zabytku był wykorzystywany m.in jako miejsce spotkań organizatorów insurekcji kościuszkowskiej. Mieściły się w nim także liczne szkoły i młodzieżowy dom kultury. Do stycznia 2013 roku Pałac był siedzibą firmy K2 Internet. Powrót wszystkich pracowników Netsprint do jednej lokalizacji ma na celu przede wszystkim usprawnienie komunikacji wewnętrznej w firmie.
Rebranding jest zwieńczeniem zmian, które firma przechodziła w ciągu kilku ostatnich lat. Wraz z rozwojem Netsprint rosły przychody z produktów B2B w zakresie reklamy kontekstowej, rozwiązań wyszukiwawczych i monitoringu Internetu. W ramach struktury firmy już w 2008 roku wydzielono trzy piony biznesowe odpowiedzialne za poszczególne elementy oferty: pion rozwiązań reklamowych, pion korporacyjnych rozwiązań wyszukiwawczych i pion monitoringu Internetu.
Źródło: NetSprint.pl