logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Newonce zmienia strategię – archiwalne treści znów dostępne

  PR 06.02.2024, przeczytano 207 razy
ilustracja

newonce odchodzi od modelu subskrypcyjnego. Już od dłuższego czasu nowe treści tworzone przez tę platformę udostępniane były nieodpłatnie, natomiast 1 lutego otwarto archiwum, dzięki czemu wszyscy użytkownicy ponownie zyskali dostęp do pełnych wersji materiałów. newonce notuje stały wzrost liczby użytkowników, w styczniu tego roku było ich 340 000, czyli o ponad 60% więcej niż w pierwszym miesiącu 2023 roku – mowa tutaj wyłącznie o użytkownikach serwisu i aplikacji, które są tylko częścią ekosystemu marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/newonce-zmienia-strategie-%E2%80%93-archiwalne-tresci-znow-dostepne,403007,artykul.html

newonce przeciera szlaki

Ponad osiem lat marki newonce na rynku to historia odważnych decyzji i dynamicznego rozwoju. Popkulturowo-streetwearowy serwis newsowy rozwinął się w stronę opiniotwórczego medium dostarczającego użytkownikom treści audio (w formie podcastów i streamu radiowego), wideo (publikowanego na Instagramie, TikToku i YouTube) i artykuły, również w postaci drukowanego magazynu newonce.paper (10. numer, po dwuletniej przerwie, ukazał się w sierpniu 2023). Dla mieszkańców Warszawy newonce to także zlokalizowany w centrum miasta bar, w sezonie letnim będący jednym z dwóch najchętniej odwiedzanych przez Generację Z lokali plenerowych w stolicy. Wprowadzona w grudniu 2021 roku usługa subskrypcyjna newonce.club była reakcją na osłabiającą reklamowo-gastronomiczny model biznesowy firmy pandemię koronawirusa. Jak się okazało, była to decyzja nietrafiona.

newonce.club – kosztowna decyzja

Wprowadzając usługę subskrypcyjną, newonce zamknął za bramką płatniczą znakomitą większość swoich treści, udostępniając niepłacącym użytkownikom jedynie zajawki podcastów i fragmenty dłuższych artykułów oraz newsy. Członkowie newonce.club mieli dostęp do pełnej oferty contentowej marki a także różnego rodzaju benefitów – pokazów filmowych, zniżek w newonce.store oraz u partnerów marki. Po sześciu tygodniach usługa miała sześć tysięcy płacących użytkowników, w szczycie popularności usługi podpiętą kartę miało dziesięć tysięcy osób. W tym okresie zespół newonce składał się z 80 osób oraz z ponad 50 osób współpracujących z newonce przy tworzeniu oferty.

Wprowadzenie subskrypcji wiązało się z ogromną inwestycją i jednocześnie spadkiem zasięgów i przychodów. Już na starcie pojawiły się problemy technologiczne i uszczupliła się (zamiast wzmocnić) nasza oferta, w niespełna półtora roku po starcie usługi zaczęliśmy kalibrować model, otwierając nowe treści. Kolejnych dziewięć miesięcy to powolny i bolesny proces wychodzenia z subskrypcji, a więc kolejnej zmiany modelu biznesowego, wraz z wszystkimi wiążącymi się z tym problemami. Wcześniej wyłącznie przyspieszaliśmy, teraz nauczyliśmy się również hamować – mówi Mih Michalski, CEO newonce.media.

Inkluzywnie i z charakterem

Od 1 lutego wszystkie archiwalne treści newonce – w tym ponad 80 formatów podcastowych, m.in. “Rozmowy: Wojewódzki Kędzierski”, “Tu Czarkowski, Tam Okuniewska” czy zamknięte dotąd epizody “Podgórska Ogólnie” – są ponownie dostępne w serwisie i aplikacji newonce. Do serwisów streamingowych (m.in. Spotify, TIDAL, Apple Podcasts) trafiają one stopniowo, o czym newonce informuje na bieżąco w swoich kanałach social media.

newonce to marka, która zawsze była blisko odbiorcy, inkluzywność była wpisana w nasze DNA. Zamknięcie treści było tutaj istotną zmianą, do “klubu” zaproszeni zostali tylko wybrani. A płacenie za dostęp do mediów czy treści nie jest dla przedstawicieli Generacji Z naturalne, co widać na przykładzie platform streamingowych, które wprowadzają tańsze pakiety z reklamami. Odebraliśmy tę lekcję – mądrzejsi o doświadczenie tworzymy jeszcze lepsze, najwyższej jakości i dostępne dla każdego treści. Jesteśmy przekonani, że to najlepszy sposób, by dziś budować media i przyciągać reklamodawców – dodaje Mih Michalski.

Źródło: newonce

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Radio Nowy Świat razem z Ukrainą
W drugą rocznicę rosyjskiej agresji na Ukrainę Radio Nowy Świat będzie wspominać i rozmawiać o sytuacji naszych wschodnich sąsiadów. W najbliższy czwartek, piątek i sobotę na antenie pojawią materiały, rozmowy oraz reportaż Anny Rokicińskiej o ukraińskiej wsi, która zniknęła.
Zmiany w lokalnych redakcjach „Wyborczej”
Od 1 marca br. Michał Olszewski, dotychczasowy szef krakowskiej redakcji “Gazety Wyborczej”, będzie kierował działem zagranicznym tytułu. Kierownictwo nad redakcją w Krakowie obejmie Magdalena Mach, a zespołami w Białymstoku, Lublinie i Rzeszowie pokieruje Jan Latała. 
K Mag świętuje 15 lat istnienia i zapowiada zmiany w redakcji
Jedno z najpopularniejszych w branży medium popkulturowe - K MAG - obchodzi 15 lat istnienia na polskim rynku. 15 lutego zespół redakcyjny świętował okrągłą rocznicę wspólnie z gwiazdami okładek i partnerami biznesowymi. To właśnie w tych wyjątkowych okolicznościach założyciel magazynu Mikołaj Komar ogłosił zmianę w redakcji. Od teraz stanowisko zastępczyni...
Autentyczni: druga odsłona kampanii Siła w spektrum promującej program
Dwa pierwsze odcinki programu „Autentyczni” wyemitowane w ubiegłym roku nie tylko spotkały się z dużym zainteresowaniem widzów, ale przede wszystkim przyczyniły się do zwiększenia świadomości oraz zapoczątkowały społeczną dyskusję na temat autyzmu. Gościem 3 odcinka będzie Mata, czyli Michał Matczak, 23-letni ceniony raper, który podczas nagrania...
Warner Bros. Discovery rozszerza europejską ofertę
Spółka Warner Bros. Discovery (WBD) ogłosiła dzisiaj pozyskanie praw do ośmiu serii programów, które zostaną udostępnione w sieciach linearnych na rynku europejskim. Wśród pozyskanych tytułów znalazły się dwie brytyjskie produkcje Prime Video, Amazon Originals - pierwszy i drugi sezon The Grand Tour oraz Clarkson’s Farm. Nowa umowa pozwala...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764