logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Newspoint podsumowuje 2018 rok na platformach social media

  PR 22.01.2019, przeczytano 474 razy

Newspoint, jako firma monitorująca media, zbiera i archiwizuje miliony dokumentów: postów, komentarzy, artykułów, wpisów blogowych, materiałów graficznych i zdjęć. Na podstawie najbardziej kluczowych dla marek źródeł można pokazać trendy roczne, najczęściej postowane dni tygodnia i godziny w podziale na wybraną platformę społecznościową czy inne istotne źródło. W analizie Newspoint poddane zostały dane z całego roku 2018 na najpopularniejszych w Polsce platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i na platformach blogowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/newspoint-podsumowuje-2018-rok-na-platformach-social-media,380900,artykul.html

Social media cały czas ewoluują. Pokazują to analizy w wymiarze rok do roku. Warto o tym wiedzieć i wyciągać właściwe wnioski. Dane takie mogą być ciekawe nie tylko ze względów statystycznych. Marketerzy i specjaliści ds. social mediów mogą zobaczyć, kiedy najczęściej postują inni i dostosować się do średnich rynkowych albo wręcz przeciwnie - starać się wyróżnić i położyć nacisk na mniej oblegane terminy publikacji.

Facebook

Na Facebooku najczęściej piszemy w środy i czwartki wieczorem o 18.

Nasza aktywność na Facebooku rośnie od 6 rano i, co ciekawe, od godziny 10 do godziny 20 jest na bardzo podobnym poziomie. Maksimum odnotowujemy o godzinie 18, czyli dużo wcześniej niż rok temu (była to godzina 21). Najwięcej postujemy w środę i czwartek a najmniej w weekendy. W dniach tygodnia nic się nie zmieniło w porównaniu z zeszłym rokiem.

Kolejny rok spadają na Facebooku zasięgi. Nie są to już takie spadki jak odnotowaliśmy rok temu ale jednak. Afera Cambridge Analytica i burza po niej zrobiły swoje. Zjazd od połowy roku jest bardzo widoczny. Ale ostatni kwartał jest już spokojny i stabilny.

Instagram

Na Instagramie najwięcej zdjęć wrzucamy w piątki i wieczorem.

Rok 2018 to był rok Instagrama. Przyrost użytkowników tej platformy i danych tam się pojawiających są imponujące. W połowie zeszłego roku platforma osiągnęła już miliard użytkowników na świecie a krzywa wzrostu nadal idzie w górę pod mocnym kątem. Analizy Newspoint  też potwierdzają wzrost liczby materiałów na tej platformie z kwartału na kwartał.

Wzrost aktywności na tej platformie zaczyna się od 6 rano i trwa dość równomiernie aż do maksimum o godzinie 18. Najwięcej zdjęć wrzucamy w piątek acz różnica między kolejnymi dniami tygodnia jest bardzo mała i dotyczy się też weekendu.

Twitter

Na Twitterze szczyt publikacji wypada na godzinę 22 we wtorki.

Już nie niedziela ale wtorek przyjął na siebie szczyt publikacji. Warto jednak zauważyć, że w przypadku tej platformy różnice są niewielkie i twittowanie odbywa się we wszystkie dni tygodnia niemal równomiernie bez widocznego outsidera. Jeśli chodzi o godziny wrzucania twittów to poczynając od 6 rano przyrasta liczba postów aż do osiągnięcia maksimum o godzinie 22-ej. Niemal identycznie, jak rok temu ale bez wyraźnego piku.

Twittujemy równo cały rok z małymi przerwami na ferie, święta, urlopy, majówki i wakacje. Wtedy widoczny jest odpoczynek od postowania na tej platformie.

Youtube

Filmy wrzucamy w każdy dzień roboczy głównie między 16-18.

Zmieniła się tendencja wrzucania filmów na YouTubie. Już nie weekend ale dni tygodnia przyjęły na siebie maksimum postowania. Jeśli chodzi o timing to szczyt wrzucania filmów kończy się na godzinie 18 a zaczyna rano już o godzinie 5. Rozpatrując trend YouTube to mamy krzywą wzrostową i podobnie, jak na Twitterze spadki w okresach wakacyjnych i urlopowych. Filmików jest coraz więcej - wideo ma się dobrze i jak pokazują statystyki to właśnie ta forma kontentu przekłada się na coraz wyższe współczynniki konwersji.

Blogi

Coraz rzadziej blogujemy a jeśli już piszemy to na początku tygodnia, rano między 9-10 i wieczorem 18-20.

Nasze dane wykazały dwa ciekawe wnioski. Zaczęliśmy mniej blogować. Na pewno wpływ na to miały zamknięcie platform blogowych Onetu blog.pl, Wirtualnej Polski bloog.pl oraz Republiki.pl  - oficjalnie wszystko z powodu coraz rzadszego publikowania i rosnących kosztów utrzymania infrastruktury. Jedni blogerzy zatem odpuścili, inni nie zdążyli przerzucić treści na inne platformy. Inni przenieśli się do social mediów. Wszystkich wpisów jest już średnio 2,5-3 razy mniej niż rok temu. Ci co zostali też postują coraz mniej.

W nocy odpoczywamy i dużo mniej publikujemy - ostatnie wpisy kończymy tuż po północy. Zaczynamy blogować od samego rana. Godzina 5 i 6 to pierwszy wzrost aktywności blogerów. O godzinie dziesiątej mamy pierwsze maksimum wpisów blogowych. To już 2 godziny wcześniej niż przed rokiem. Następnie delikatnie odpuszczamy, by przystąpić do intensywniejszego publikowania postów od godziny 17 do szczytu o godzinie 20.  Potem intensywność blogowania spada.  

Maksimum wpisów blogowych ponownie, jak rok temu, wypadło w poniedziałek. Różnice między kolejnymi dniami roboczymi są minimalne. Duży spadek wpisów mamy w sobotę.

  • Dane ze wszystkich analizowanych platform w 2018 roku wraz z wykresami można też przejrzeć TUTAJ

Źródło: Newspoint

www.newspoint.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Już po raz 15. "Gazeta Wyborcza" wspólnie z Toyotą z okazji Dnia Dziecka przekaże pieniądze na szczytny cel. W poniedziałek, 1 czerwca br. wydanie "Wyborczej" ukaże się ze specjalną reklamą Toyoty, z której dochód pomoże podopiecznym Polskiego Towarzystwa Walki z Mukowiscydozą w Rabce-Zdroju. Działania wspierać będą autopromocja oraz...
 „Czarna księga PIS. Niszczenie Trójki” – magazyn Gazety Wyborczej
W piątek, 29 maja br. wraz „Gazetą Wyborczą” ukaże się dodatek „Niszczenie Trójki” – kolejna odsłona „Czarnej księgi PIS”, cyklu podsumowującego i komentującego działania partii rządzącej. W wydaniu będzie można przeczytać m.in. o kulisach aktualnych wydarzeń w Programie Trzecim Polskiego Radia i powodach, dla których z jej anteny znikają kultowe audycje czy...
25 maja stanowisko Digital Brand Managera w PMPG Polskie Media S.A. objął Marcin Gugała.  W tej roli będzie odpowiadał m.in. za wzrost liczby użytkowników serwisów wprost, ich zaangażowania i konwersji do bazy użytkowników treści płatnych.
Narzędzie wypracowane przez specjalistów z hyperCREW będzie analizować dane użytkowników mediów społecznościowych i wyciągać wnioski z ich aktywności. Ma służyć marketerom i agencjom do lepszego profilowania przekazów marketingowych i zwiększania ich efektywności. Fundusz Czysta3.vc właśnie zainwestował w jego rozwój milion złotych.
Wyniki finansowe Grupy Agora w 1. kwartale 2020r.
W 1. kwartale 2020 r. wpływy reklamowe Grupy Agora rosły szybciej niż na rynku, a przychody ze sprzedaży wydawnictw zwiększyły się m.in. dzięki intensywnie rozwijającej się prenumeracie cyfrowej „Gazety Wyborczej”. Działalność internetowa1, prasowa i radiowa Grupy odnotowały poprawę wyników, a oferty subskrypcyjne Wyborcza.pl i TOK FM osiągnęły...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764