logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Newspoint sprawdza marki piwne

  PR 25.04.2015, przeczytano 2213 razy
ilustracjastrzałka

Według danych GUS spożycie piwa w Polsce od 2000 roku systematycznie wzrasta i obecnie wynosi około 100 litrów rocznie na osobę. Newspoint sprawdził, jak pisze się o piwach w internecie i mediach społecznościowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/newspoint-sprawdza-marki-piwne,24669,artykul.html

W wyniku analizy danych z całego 2014 roku analitycy Newspoint wybrali najpopularniejsze marki i przeanalizowali wypowiedzi na ich temat pod różnym kątem zestawiając marki: Ciechan, Dębowe, Harnaś, Heineken, Książęce, Okocim, Perła, Redd’s, Tyskie, Warka, Żubr, Żywiec oraz porównali roczną liczbę publikacji nt. każdej marki. Uzupełnieniem danych Newspoint są dane z narzędzia NapoleonCat (statystyki social media) oraz ABR Sesta (monitoring gazetek promocyjnych sieci handlowych). Analizę wzbogacono o wypowiedzi specjalistów branży marketingowej. 

Raport został opracowany metodą analizy ilościowej treści. Jako materiał badawczy posłużyły publikacje pochodzące z systemu Newspoint, monitorującego około 8 tys. portali polskich i ponad 100 tys. zagranicznych. Każda z badanych marek była sprawdzana pod względem publikacji w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2014. Monitoring wykonano według słów kluczowych: Tyskie, Żubr, Dębowe, Redd's, Książęce, Żywiec, Warka, Heineken, Perła, Ciechan, Harnaś, Okocim we wszystkich możliwych odmianach. Przedstawione w raporcie wykresy pobrano z panelu Newspoint. Zarówno kolory, jak i szata graficzna czy dane odpowiadają tym, które dostępne są wszystkim użytkownikom narzędzia. 

W sumie o omawianych markach pojawiło się w 2014 roku 31 646 wzmianek. Popularność w przypadku większości miesięcy była raczej stała. Wyłączyć z tej tendencji należy tylko okres końca wakacji i początku jesieni. Właśnie wtedy marki zanotowały spadki, by ponownie zwiększyć liczbę wzmianek od października. Publikacje o markach piwnych skupiały się w ciągu roku głównie w mediach społecznościowych. Zasada ta dotyczyła zarówno marek, które tworzyły swoją oficjalną przestrzeń w serwisach społecznościowych, jak i tych, które jej nie miały.  Cztery z omawianych marek nie miały oficjalnego fanpejdża na Facebooku, a pięć kanału na YouTube. Łącznie na Facebooku analizowane marki piwne obserwuje około 2,5 mln osób, z czego około 1,2 mln fanów to przyrost w 2014 roku.

Pełny raport do pobrania na http://www.newspoint.pl/raport/piwo-w-internecie/ 

Wszelkie materiały udostępniamy na życzenie.

Źródło: Newspoint

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764