logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Newsweek najlepszy w prawidłowym podpisywaniu zdjęć

  PR 21.03.2014, przeczytano 835 razy

Na stronie fotoprawo.pl zostały zamieszczone najnowsze statystyki dotyczące podpisywania zdjęć. W lutym analizowaliśmy tygodniki opinii: Newsweek, Polityka, W sieci oraz Wprost.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/newsweek-najlepszy-w-prawidlowym-podpisywaniu-zdjec,21174,artykul.html

3% zdjęć w lutowych wydaniach Newsweek (numery 6-9/2014) było podpisanych prawidłowo, czyli imieniem i nazwiskiem fotografa, a 32% - częściowo (tylko nazwa źródła zdjęcia bez nazwiska autora). To zdecydowanie powoduje, że Newsweek wysuwa się na prowadzenie wśród lutowych statystyk. Drugie miejsce zajmuje Wprost podpisując w pełni 51% zdjęć zamieszczonych w lutowych numerach. Niestety aż 30% zdjęć w analizowanych w lutym wydaniach Wprost było niepodpisanych. Więcej szczegółów na temat statystyk można znaleźć na stronie: http://fotoprawo.pl/index.php/statystyki/

Statystyki rożnych segmentów mediów prowadzone są regularnie na potrzeby strony fotoprawo.pl, jako wzory dobrych praktyk.

Strona jest osią projektu edukacyjnego „Twoje zdjęcie. Twoje prawo.” stworzonego przez Nikon Polska dotyczącego ochrony praw autorskich oraz prawa do wizerunku w kontekście fotografii.

Poprzez kampanię firma chce zwrócić uwagę na obowiązki, jakie spoczywają na fotografach oraz osobach, które korzystają z ich prac. Projekt skierowany jest nie tylko do fotografów, ale także agencji fotograficznych i reklamowych, domów mediowych, redakcji gazet oraz wszystkich firm i organizacji związanych z fotografią.

Jako jedna z czołowych firm fotograficznych na świecie nie tylko tworzymy narzędzia do pracy fotografów, ale chcemy także dbać o losy powstających za ich pomocą dzieł. Łamanie prawa autorskiego i prawa do wizerunku przyjmuje wiele form: od kradzieży zdjęcia, przez nieodpowiednie podpisanie, po nieuprawnione wykorzystanie. Często dzieje się to nie z powodu złej woli, ale z niewiedzy, braku czasu czy niedopatrzenia. Dzięki projektowi „Twoje zdjęcie. Twoje prawo.” chcemy zwrócić uwagę na to, że żadne zdjęcie nie jest niczyje. Każde ktoś wykonał i tylko on może decydować o jego losie, bez względu na to, czy jest fotografem zawodowym czy fotoamatorem. Ponadto wszyscy profesjonaliści zajmujący się obrotem fotografiami powinni zdawać sobie sprawę z wagi swoich obowiązków. Jest to tym bardziej potrzebne w dobie dynamicznego rozwoju fotografii cyfrowej oraz łatwości rozpowszechnienia, jaką daje internet. Z jednej strony jest to fascynujące, z drugiej sprzyja jednak nadużyciom.” – mówi Wiktor Sobolewski, koordynator projektu w Nikon Polska.

Źródło: Nikon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie Fundacji TVN
W związku z zakończeniem kadencji dotychczasowego zarządu Fundacji TVN, przypadającym na 14 kwietnia br., Rada Fundacji TVN podjęła decyzję o mianowaniu nowych członków zarządu. Katarzyna Kolenda-Zaleska, dotychczasowa prezes Fundacji TVN, zakończyła swoją 8-letnią kadencję. Z początkiem maja nowe stanowisko łączące funkcje prezesa i dyrektora zarządzającego Fundacji...
Tenesys transformuje koncern mediowy Bonnier
Stworzona w Polsce firma Tenesys przeprowadziła migrację i modernizację infrastruktury Grupy Bonnier. Usunęła przestarzałe systemy, poprawiając wydajność, stabilność i skalowalność. Dzięki partnerstwu z OVHcloud, Tenesys zwiększyła elastyczność i efektywność zarządzania zmianą technologiczną w dużych korporacjach.
Nowe cenniki Grupy Eurozet
Z dniem 29 kwietnia br. Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.  
Bilguun Ariunbaatar w Radiu ZET
W czwartek 11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączy Bilguun Ariunbaatar  
Udział Radia ZET najwyższy od 2014 roku
W fali I-III 2024 badania Radio Track udział w czasie słuchania Radia ZET wzrósł do 14,6 proc. To najlepszy wynik stacji od 10 lat. Ostatnia fala okazała się również rekordowa dla całej Grupy Eurozet.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764