Nowa szata graficzna, zmiany w układzie treści, nowy dział, poszerzona tematyka kilku innych – to niektóre ze zmian wprowadzonych w tygodniku „Newsweek Polska”, którego najnowszy numer (46/2015) trafił właśnie na rynek.
Nowoczesny i bardziej dynamiczny wygląd
Duże zdjęcia otwierające działy nadają tygodnikowi magazynowy charakter. Kolejne zróżnicowane otwarcia tekstów mają ułatwić Czytelnikowi poruszanie się po treściach gazety. Dużo pracy poświęciliśmy działowi Kultura, który zaczyna się własną, wewnętrzną okładką. Struktura tego działu, informacje o nowościach, płytach, książkach i teatrze, są teraz bardziej czytelne – mówi dyrektor artystyczna „Newsweeka Polska” Magdalena Mamajek-Mich, która jest autorką nowej makiety. Zmiany są duże, nowa typografia, rytm tygodnika, zmienia się cały początek, czyli dział Peryskop, ale gazetę lepiej oglądać, niż o niej mówić – dodaje dyr. artystyczna. Zmieniony został również dział Nauka, który zyskał nową rubrykę Nauka z bliska. W tygodniku pojawił się nowy dział Gadżety, prezentujący nowinki technologiczne.
Po co zmiany?
„Newsweek” w poprzednim kształcie świetnie się sprzedaje, co pokazuje, że Czytelnicy przyzwyczaili się do niego, mimo to ośmieliliśmy się na duże zmiany – mówi Dariusz Zieliński, dyrektor zarządzający marką Newsweek. Ta śmiałość jest możliwa dzięki nowej dyrektor artystycznej, Magdalenie Mamajek-Mich. Kiedy udało się nam ją pozyskać z „Gazety Wyborczej” do „Newsweeka” okazało się, że tygodnik może się zmieniać na lepsze. Magda wcześniej zaprojektowała też nowe makiety dla naszych specjalnych wydań, „Newsweeka Psychologii”, „Newsweeka Nauki” i specjalnego wydania z wywiadami „Newsweeka”: „Tacy Jesteśmy". Ich bardzo dobra sprzedaż pokazała, że Czytelnicy doceniają ten kierunek zmian – dodaje Dariusz Zieliński.
Cieszę się, że prasa polska się zmienia i gonimy światowe media. Doceniam to, że mogę brać w tym udział – mówi Magdalena Mamajek-Mich. Dobra sprzedaż tygodnika to oczywiście zasługa świetnego dziennikarstwa, ale też naszych stałych wysiłków, aby pismo stale się rozwijało, zaskakiwało, nie stało się przewidywalne. Stąd też prace nad nową szatą graficzną – dodaje. Dla mnie bardzo ważne jest to, że większość zdjęć jest robiona specjalnie dla „Newsweeka”. To rzadkie w dzisiejszej prasie, kiedy na wszystkim się oszczędza. My mamy świetne zdjęcia, nigdzie indziej niepublikowane. „Newsweek” od lat współpracuje z wieloma wybitnymi fotografami, takimi jak Adam Tuchliński, Adam Lach, Adam Kozak, Filip Miller. Nasz redakcyjny kolega, Marek Szczepański – dodaje.
Magda nie tylko poprawiła okładki tygodnika. Ściągnęła do współpracy z „Newsweekiem” świetnych grafików i fotografów – mówi Aleksandra Karasińska, zastępca redaktora naczelnego. To choćby słynni The Krasnals, anonimowi artyści sztuki współczesnej, którzy w prowokacyjny sposób komentują politykę. Ich prace często publikujemy w „Newsweeku”. Dzięki Magdzie pojawiły się też dowcipne i inteligentne ilustracje Piotra Sochy, ale też takich ilustratorów jak Michał Dziekan, Piotr Chatkowski czy Patryk Mogilnicki. To dla nas zaszczyt i radość, że tacy artyści publikują swoje prace w tygodniku – mówi Karasińska.
Bardzo cenię pracę Magdy, dzięki niej „Newsweek” świetnie wygląda. Mam nadzieję, że Czytelnicy również docenią jej pracę – mówi redaktor naczelny „Newsweeka” Tomasz Lis.
Źródło: Grupa Onet.pl S.A.