logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nie daj się wymienić na robota: Kampania szkoły programowania Codecool

  PR 20.03.2019, przeczytano 322 razy
ilustracjastrzałka

Już za dziesięć lat 90 proc. obecnych kompetencji zawodowych ulegnie dezaktualizacji – wynika zbadania  „Future of Skills. Employment in 2030”.  Rynek pracy, a także otaczająca nas rzeczywistość z pewnością będą wyglądać zupełnie inaczej, a to za sprawą dynamicznie postępującej robotyzacji. Czy maszyny zabiorą nam pracę? Odpowiedzi na to pytanie stara się udzielić szkoła programowania Codecool w swojej nowej kampanii ,,Nie daj się wymienić na robota”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-daj-sie-wymienic-na-robota%3A-kampania-szkoly-programowania-codecool,381727,artykul.html

Sztuczna inteligencja, Internet rzeczy, roboty – to już nie science fiction, a nasza rzeczywistość. Nowoczesne technologie wyręczają nas w codziennych obowiązkach, dostarczają rozrywki, wspomagają w pracy zawodowej, a coraz częściej zupełnie w niej zastępują. Według opracowanego przez Światowe Forum Ekonomiczne raportu „Przyszłość miejsc pracy 2018”, algorytmy i działająca w oparciu o nie technologia zwiększy udział we wsparciu realizacji obowiązków zawodowych ludzi średnio o 57%, powodując zmniejszenie udziału człowieka w realizacji obowiązków w czasie pracy z 71% do jedynie 58%. Zgodnie z raportem McKinsey Global Institute do 2030 roku sztuczna inteligencja będzie miała wpływ na 800 mln miejsc pracy. Już niebawem nie znajdziemy oferty na stanowisko kasjera, kierowcy, pracownika obsługi klienta czy doradcy finansowego. W czym zatem specjalizować się, by nie dać się zastąpić przez maszynę? Które umiejętności będą ,,na wagę złota” w erze postępującej robotyzacji?

Jak wygrać z robotem?

Już dziś wiadomo, że zarówno w bliższej, jak i tej dalszej przyszłości rynek intensywnie poszukiwać będzie specjalistów IT. Według Światowego Forum Ekonomicznego do 2022 wzrośnie zapotrzebowanie na analityków danych, specjalistów AI i machine learning czy programistów tworzących oprogramowania i aplikacje. Sztuczna inteligencja staje się jednak coraz bardziej zaawansowana technologicznie, dlatego przejmuje coraz więcej obowiązków, również tych pełnionych przez tak pożądanych specjalistów IT. Ci, którzy wyspecjalizowani są jedynie w konkretnych technologiach i bazują na wyuczonych schematach zastąpieni zostaną przez coraz inteligentniejsze maszyny.

- W szkole programowania Codecool stawiamy nacisk na kreatywność, umiejętność samodzielnego rozwiązania problemów, a także umiejętności miękkie, takie jak zdolność do pracy w zespole, komunikacja, czy umiejętność autoprezentacji. W tym bowiem nie zastąpią nas roboty, co podkreślamy w nowej kampanii szkoły – komentuje Jakub Dzięcielski, marketing manager szkoły programowania Codecool.

Celem nowej kampanii Codecool jest uświadomienie odbiorcom, że bez odpowiedniego przygotowania i kwalifikacji nie odnajdą się na rynku pracy przyszłości. Szkoła zachęca do podjęcia nauki programowania za równo osoby młode, które dopiero myślą nad swoim przyszłym zawodem, a także tych, którzy rozważają przebranżowienie. Kampania oparta jest na przyciągających wzrok grafikach z wizerunkiem robotów oraz haśle ,,Nie daj się wymienić na robota”. Obejmować będzie działania digitalowe na Facebooku i Instagramie oraz outdoor. Codecool planuje także reklamy pod hasłem ,,Made by robot” w formacie ATL oraz na wszystkich kanałach digitalowych. Ich treść pełna będzie gramatycznych błędów, imitujących język robotów. W ramach kampanii marka wyda wirtualne książki pt. ,,Bajki robotów” przedstawiające wizję świata zdominowanego przez roboty.

- Nauka w Codecool opiera się na rocznym, dziennym kursie programowania, zakończonym półrocznym stażem. Nasi studenci poznają najważniejsze języki programowania, ale przede wszystkim, pod okiem doświadczonych mentorów, uczą się samodzielnego dochodzenia do prawidłowych rozwiązań i trenują kreatywność. W Codecool stawiamy na rozwój kompetencji miękkich, czyli tego, w czym nie zastąpią nas roboty – podkreśla Jakub Dzięcielski, marketing manager szkoły programowania Codecool.

Źródło: Codecool

www.codecool.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Let’s Redd’s” - nowa kampania marki Redd's
Tej wiosny Redd’s stawia na autentyczność, inspirację, spontaniczność i celebrację codzienności. W nowym spocie reklamowym marka prezentuje różne kobiety i różne sposoby na czerpanie radości z życia. Smak lata zamknięty w butelce Redd’sa przenosi w klimat ciepłych, beztroskich i pełnych optymizmu wakacji.
Obiektyw Laowa Probe 24 mm f/14 w wersji Cine
Obiektyw do makrofotografii Laowa Probe 24 mm f/14 doczekał się wersji Cine zaprojektowanej z myślą o filmowcach. Obiektyw wyposażony został w zębate pierścienie ułatwiające ostrzenie oraz mocowanie do kamer Arri PL.
Iprospect oraz Carat realizują kolejną odsłonę kampanii Oneblade dla marki Philips
Spółki Carat oraz iProspect realizują kolejną kampanię dla marki Philips. Działania skupiają się w obszarze telewizji, digitalu oraz outdooru.
Serviceplan Health i Value Media we wspólnej kampanii dla Maxon Active
Serviceplan Health, specjalizujący się w komunikacji marketingowej produktów i usług w kategorii zdrowia i zdrowego stylu życia, wygrał przetarg kreatywny i wspólnie z domem mediowym Value Media realizują kampanię klienta dla marki Maxon Active z grupy ADAMED . 23 kwietnia rozpoczęła się pierwsza wspólna kampania Serviceplan Health i Value Media, realizowana w...
Husqvarna walczy z hałasem - kampania społeczna „Ciche Sąsiedztwo”
25 kwietnia w Międzynarodowym Dniu Świadomości Zagrożenia Hałasem firma Husqvarna zainaugurowała kampanię społeczną Ciche Sąsiedztwo „Umówmy się na ciszę”. Inicjatywa ma na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa, firm, instytucji, włodarzy miast i mediów na problem zanieczyszczenia hałasem, zwiększenie świadomości, na temat zagrożeń i wpływu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764