logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nie daj się wymienić na robota: Kampania szkoły programowania Codecool

  PR 20.03.2019, przeczytano 378 razy
ilustracjastrzałka

Już za dziesięć lat 90 proc. obecnych kompetencji zawodowych ulegnie dezaktualizacji – wynika zbadania  „Future of Skills. Employment in 2030”.  Rynek pracy, a także otaczająca nas rzeczywistość z pewnością będą wyglądać zupełnie inaczej, a to za sprawą dynamicznie postępującej robotyzacji. Czy maszyny zabiorą nam pracę? Odpowiedzi na to pytanie stara się udzielić szkoła programowania Codecool w swojej nowej kampanii ,,Nie daj się wymienić na robota”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-daj-sie-wymienic-na-robota%3A-kampania-szkoly-programowania-codecool,381727,artykul.html

Sztuczna inteligencja, Internet rzeczy, roboty – to już nie science fiction, a nasza rzeczywistość. Nowoczesne technologie wyręczają nas w codziennych obowiązkach, dostarczają rozrywki, wspomagają w pracy zawodowej, a coraz częściej zupełnie w niej zastępują. Według opracowanego przez Światowe Forum Ekonomiczne raportu „Przyszłość miejsc pracy 2018”, algorytmy i działająca w oparciu o nie technologia zwiększy udział we wsparciu realizacji obowiązków zawodowych ludzi średnio o 57%, powodując zmniejszenie udziału człowieka w realizacji obowiązków w czasie pracy z 71% do jedynie 58%. Zgodnie z raportem McKinsey Global Institute do 2030 roku sztuczna inteligencja będzie miała wpływ na 800 mln miejsc pracy. Już niebawem nie znajdziemy oferty na stanowisko kasjera, kierowcy, pracownika obsługi klienta czy doradcy finansowego. W czym zatem specjalizować się, by nie dać się zastąpić przez maszynę? Które umiejętności będą ,,na wagę złota” w erze postępującej robotyzacji?

Jak wygrać z robotem?

Już dziś wiadomo, że zarówno w bliższej, jak i tej dalszej przyszłości rynek intensywnie poszukiwać będzie specjalistów IT. Według Światowego Forum Ekonomicznego do 2022 wzrośnie zapotrzebowanie na analityków danych, specjalistów AI i machine learning czy programistów tworzących oprogramowania i aplikacje. Sztuczna inteligencja staje się jednak coraz bardziej zaawansowana technologicznie, dlatego przejmuje coraz więcej obowiązków, również tych pełnionych przez tak pożądanych specjalistów IT. Ci, którzy wyspecjalizowani są jedynie w konkretnych technologiach i bazują na wyuczonych schematach zastąpieni zostaną przez coraz inteligentniejsze maszyny.

- W szkole programowania Codecool stawiamy nacisk na kreatywność, umiejętność samodzielnego rozwiązania problemów, a także umiejętności miękkie, takie jak zdolność do pracy w zespole, komunikacja, czy umiejętność autoprezentacji. W tym bowiem nie zastąpią nas roboty, co podkreślamy w nowej kampanii szkoły – komentuje Jakub Dzięcielski, marketing manager szkoły programowania Codecool.

Celem nowej kampanii Codecool jest uświadomienie odbiorcom, że bez odpowiedniego przygotowania i kwalifikacji nie odnajdą się na rynku pracy przyszłości. Szkoła zachęca do podjęcia nauki programowania za równo osoby młode, które dopiero myślą nad swoim przyszłym zawodem, a także tych, którzy rozważają przebranżowienie. Kampania oparta jest na przyciągających wzrok grafikach z wizerunkiem robotów oraz haśle ,,Nie daj się wymienić na robota”. Obejmować będzie działania digitalowe na Facebooku i Instagramie oraz outdoor. Codecool planuje także reklamy pod hasłem ,,Made by robot” w formacie ATL oraz na wszystkich kanałach digitalowych. Ich treść pełna będzie gramatycznych błędów, imitujących język robotów. W ramach kampanii marka wyda wirtualne książki pt. ,,Bajki robotów” przedstawiające wizję świata zdominowanego przez roboty.

- Nauka w Codecool opiera się na rocznym, dziennym kursie programowania, zakończonym półrocznym stażem. Nasi studenci poznają najważniejsze języki programowania, ale przede wszystkim, pod okiem doświadczonych mentorów, uczą się samodzielnego dochodzenia do prawidłowych rozwiązań i trenują kreatywność. W Codecool stawiamy na rozwój kompetencji miękkich, czyli tego, w czym nie zastąpią nas roboty – podkreśla Jakub Dzięcielski, marketing manager szkoły programowania Codecool.

Źródło: Codecool

www.codecool.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Usługa Not Recommend odzyskała juz ponad 3,9 miliona złotych
Not Recommend to jedyne tego typu narzędzie dedykowane branży reklamowej, którego zadaniem jest promowanie firm wiarygodnych finansowo. Dzięki niej udało się już odzyskać ponad 3,9 miliona złotych.
Marka Freeyu ogłasza współpracę z Marcinem Gortatem
W ramach współpracy marka FreeYu została jednym z głównym partnerów fundacji Marcina Gortata Mierz Wysoko, której celem jest wspieranie młodych ludzi w realizacji własnych marzeń sportowych. Pierwsze aktywacje w których marka będzie aktywnie brać udział to wydarzenia sportowe dla dzieci, Marcin Gortat Camp, które odbędą się w czerwcu w...
„One Day. One World. One Trail” - Merrell prezentuje jednoczącą moc natury
17 państw, 23 zapierające dech w piersiach szlaki turystyczne i kilkudziesięciu fotografów z całego świata, którzy jednego dnia uchwycili w swoich obiektywach najpiękniejsze miejsca na Ziemi. 27 kwietnia marka Merrell zrealizowała zdjęcia do globalnego projektu „One Day. One World. One Trail” (Jeden dzień. Jeden świat. Jeden szlak). Efekty tej niesamowitej...
Urzeczywistnia się idea cyfrowych billboardów komunikujących się z przechodniem
Reklamy cyfrowe zbiorą dane o przechodniach z ich smartfonów oraz na podstawie analizy wizualnej umożliwią reklamodawcom precyzyjne dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów. Reklama coraz chętniej korzysta z rozwiązań takich jak sztuczna inteligencja czy rozszerzona rzeczywistość, a także z technologii blockchain, dzięki której może przejść rewolucję. W...
Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych?
Troska o dotychczasowych klientów i starania dotyczące aktywnego pozyskiwania nowych są bardzo istotnymi elementami każdego {przedsięwzięcia|biznesu. W końcu bez nabywców przedsiębiorstwo nie ma racji bytu. Jak i po jakie gadżety reklamowe sięgają najczęściej polscy właściciele firm?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764