logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nie gadaj, tylko się zbadaj! – PZU zachęca do profilaktyki onkologicznej

  PR 04.10.2024, przeczytano 238 razy
ilustracja

PZU rusza z kampanią prewencyjną poświęconą profilaktyce onkologicznej, by zachęcić Polaków do zadbania o to co w życiu najważniejsze, czyli o zdrowie swoje i najbliższych. PZU przekaże także kilka tysięcy zaproszeń na Roczny Bilans Zdrowia, czyli stacjonarne konsultacje z lekarzem internistą, odbywające się w wybranych placówkach medycznych PZU Zdrowie. Patronat honorowy nad inicjatywą objęła Minister Zdrowia Izabela Leszczyna oraz Narodowy Instytut Onkologii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-gadaj%2C-tylko-sie-zbadaj%21-%E2%80%93-pzu-zacheca-do-profilaktyki-onkologicznej,405954,artykul.html

Według raportu Mapy Ryzyka Polaków [1], czyli rankingu naszych najistotniejszych trosk i obaw, w TOP10 miejsce 3. zajmuje lęk przed zachorowaniem najbliższej osoby na ciężką chorobę, a miejsce 4. strach przed nowotworem. Niestety mimo tych obaw Polacy nie badają się.

„Nie gadaj, tylko się zbadaj!” - tym prostym i zapadającym w pamięć hasłem, PZU chce wpłynąć na zwiększenie świadomości społecznej w zakresie profilaktyki zdrowotnej i oswoić lęk związany z wykonywaniem badań, szczególnie w kierunku chorób onkologicznych.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

– Jako społeczeństwo chętnie rozmawiamy na tematy związane ze zdrowiem, ale badania profilaktyczne nie leżą w naszej naturze, z łatwością spychamy je na koniec listy priorytetów. W większości przypadków blokerem jest strach, bo choć o chorobach nowotworowych wiele się słyszy i mówi, to wciąż dużo jest w tym temacie niepewności i znaków zapytania. Dzięki kampanii „Nie gadaj, tylko się zbadaj!” chcemy odczarować onkologię i pokazać, że wczesne wykrycie choroby daje większe szanse na wyleczenie. Jako ubezpieczyciel na co dzień troszczymy się o zdrowie i życie milionów Polaków, dbamy o to, aby jak najdłużej cieszyli się dobrą formą i świetnym samopoczuciem. Dlatego wspólnie z naszymi partnerami merytorycznymi – Ministerstwem Zdrowia, Narodowym Instytutem Onkologii i PZU Zdrowie, będziemy prowadzić szeroką edukację w zakresie profilaktyki onkologicznej, tak, aby zwiększać świadomość społeczną w tym obszarze i przekonać Polaków, że nie warto się bać – mówi Marta Strzyżewska, dyrektor zarządzająca ds. marketingu i zaangażowań społecznych w PZU.

Raport na temat sytuacji zdrowotnej ludności Polski i jej uwarunkowań [2], zrealizowany przez Ministerstwo Zdrowia i Narodowy Instytutu Zdrowia Publicznego, jasno wskazuje, że w dużej mierze problematyka niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych w Polsce związana jest raczej z postawami i przekonaniami na temat badań oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań.

– Żyjemy w pośpiechu, zabiegani, zmęczeni i zestresowani. Często brakuje nam motywacji, czasu lub odwagi, aby wykonać badania profilaktyczne. Wciąż w przestrzeni publicznej za mało słyszymy o ludziach, którzy wygrali walkę z rakiem, a za często o tych, którzy ją przegrali. To buduje atmosferę strachu wokół onkologii, a przecież to dziedzina medycyny, która mimo wyzwań, jest pełna nadziei, gdzie każda historia leczenia jest opowieścią o sile, determinacji i drodze ku nowemu spojrzeniu na życie. Ogromny postęp w terapii nowotworów oznacza w praktyce, że bardzo wiele osób – nawet w zaawansowanym stadium choroby nowotworowej – może żyć przez wiele lat. Trzeba tylko w porę wykryć chorobę i tu ważna jest profilaktyka – to tylko tyle i aż tyle – mówi dr. hab. n. med. Beata Jagielska, dyrektor Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego.

Kluczowe znaczenie w opiece zdrowotnej pacjentów mają lekarze rodzinni w POZ. Zlecając odpowiednie badania z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej, są w stanie ocenić ogólny stan zdrowia i, w razie potrzeby, rozszerzyć diagnostykę. Polki i Polacy mają także dostęp do wielu bezpłatnych badań przesiewowych, w tym tych niezbędnych w profilaktyce wtórnej chorób nowotworowych. Szczegółowe informacje na ich temat znajdują się na stronie programu Ministerstwa Zdrowia www.planujedlugiezycie.pl.

Chcąc zachęcić Polki i Polaków do rozmów z lekarzami oraz do profilaktyki zdrowotnej, PZU przekaże kilka tysięcy zaproszeń na Roczny Bilans Zdrowia, czyli stacjonarne konsultacje z lekarzem internistą, odbywające się w wybranych placówkach medycznych PZU Zdrowie. W ramach konsultacji lekarze między innymi: przeprowadzą wywiad chorobowy oraz badanie fizykalne, ustalą czy pacjent narażony jest na czynniki ryzyka chorób cywilizacyjnych, a także przekażą zalecenia co do zdrowego stylu życia i profilaktyki i, w razie potrzeby, wystawią skierowania na dalsze badania. Co ważne, aby skorzystać z bilansu, nie trzeba mieć aktywnego pakietu opieki medycznej w PZU Zdrowie.

– Dzięki synergii podmiotów Grupy PZU i infrastruktury medycznej PZU Zdrowie, możemy wspierać profilaktykę realizowaną na co dzień przez lekarzy rodzinnych. Roczny Bilans Zdrowia to zestaw badań, który pozwala na ocenę zdrowia pacjenta, między innymi pod kątem profilaktyki onkologicznej. Mam nadzieję, że ta rutynowa kontrola będzie dla zdecydowanej większości pacjentów potwierdzeniem świetnej formy. Natomiast te osoby, których wyniki badań będą wskazywały na objawy choroby, otrzymają dalsze zalecenia. Zależy nam na tym, aby każdy kto korzysta z usług medycznych PZU Zdrowie czuł się bezpiecznie – mówi dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki, prezes zarządu PZU Zdrowie.

Grupa PZU jest odpowiedzialna społecznie i z wielkim zaangażowaniem realizuje projekty, które edukują i wnoszą pozytywne wartości w obszarze promocji i profilaktyki chorób. Wśród licznych akcji edukacyjnych należy wspomnieć o inicjatywach związanych ze sposobami na zdrowie w pracy i po pracy, kobiecą i męską profilaktyką onkologiczną, dobrostanem psychicznym dzieci i młodzieży czy zdrowiem seniora. Ubezpieczyciel od lat motywuje Polaków do uprawiania sportu, zmiany nawyków żywieniowych i wykonywania badań profilaktycznych.

Źródło: Grupa PZU

Dodatkowe informacje:

[1] Mapa Ryzyka Polaków, Polska Izba Ubezpieczeń, Warszawa, 2021.

[2] Sytuacja Zdrowotna Ludności Polski i Jej Uwarunkowania, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa, 2022.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Herbapol współpracuje z naturą w dżemowej kampanii
Wystartowała kampania telewizyjna, w której firma Herbapol-Lublin promuje swoje produkty dżemowe. To jednocześnie pierwsza odsłona nowej platformy komunikacji pod hasłem „Herbapol. We współpracy z naturą”. Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie...
Epson i EKM Global integrują Epson Remote Services
Firma Epson nawiązała współpracę z EKM Global, aby zintegrować Epson Remote Services (ERS) i uprościć zdalne zarządzanie drukiem oraz flotą urządzeń. ERS to darmowy, oparty na chmurze system monitorowania i zarządzania urządzeniami Epson, który umożliwia zaawansowaną diagnostykę zdalną. Dzięki otwartemu API Epson, powstało kompleksowe narzędzie do zarządzania flotą dla...
Ostrołęka - finał trasy świątecznej ciężarówki Coca-Cola
Ostrołęka zdobyła serca głosujących w aplikacji Coca-Cola i tym samym dołączyła do miast, które jeszcze w tym roku odwiedzi świąteczna ciężarówka Coca-Cola. Będzie to finalny przystanek tegorocznej trasy, do którego ciężarówka uda się dzień po wydarzeniu w Toruniu. Marka zachęca również do dzielenia się życzliwością oraz korzystania z...
Dentsu szacuje wzrost wydatków na reklamę w Polsce i na świecie
Global Ad Spend Forecasts - prognozy grupy dentsu dot. globalnych wydatków reklamowych na 2025 rok przewidują wzrost o 5,9%, dzięki algorytmicznym strategiom, które zmieniają inwestycje w media. W Polsce przewidywany jest wzrost wydatków reklamowych o 6,7%, największy wzrost prognozowany jest dla wydatków w digital – 10%.
Kampania programatyczna DOOH marki Cupra Terramar
Marka motoryzacyjna CUPRA dla modelu Terramar realizuje pierwszą kampanię programatyczną na platformie DV360 w galeriach handlowych na nośnikach Digital Indoor oraz w przestrzeni miejskiej – na Digital Cityscreen. To pierwsza kampania komercyjna, która wykorzystuje format Digital Cityscreen po integracji z globalną platformą programatyczną Broadsign.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764