logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nie odstraszaj swoich klientów (stroną internetową)

  PR 08.04.2014, przeczytano 1284 razy
ilustracja

Twoja firma nie ma strony internetowej? Nie istniejesz! W dzisiejszym świecie takie stwierdzenie wydaje się być mocno uzasadnione. Firmowa strona to podstawa. Dobra strona. Elementarne błędy mogą bowiem skutecznie i na zawsze odstraszyć twoich klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-odstraszaj-swoich-klientow-%28strona-internetowa%29,21334,artykul.html

Czas to pieniądz

Obecnie jedną z największych wartości jest czas. Dookoła ciągle słyszymy stwierdzenia typu „nie mam czasu”, „szybko”, „jestem spóźniony”. Również internauta chce odnaleźć w sieci to czego potrzebuje w tempie natychmiastowym. Jak to się ma do firmowej strony?

Po pierwsze strona powinna ładować się błyskawicznie. Szybkość tego procesu ma bowiem ogromny wpływ na zadowolenie i interakcję użytkownika. Internauta otwierając stronę www pozostaje skupiony tylko przez moment, długie ładowanie się strony wywoła irytację i co bardzo prawdopodobne- przedwczesne jej zamknięcie.

Drugą kwestią odnoszącą się do czasu jest nawigacja strony. Użytkownik bez dłuższego zastanawiania się powinien wiedzieć, gdzie ma kliknąć pragnąc uzyskać konkretne informacje. Intuicyjna nawigacja i dobrze zrobiona mapa strony to kolejne kryteria pozwalające uniknąć u internauty negatywnych emocji takich jak irytacja, stres czy złość.

Ocena wzrokowa

W wypadku strony internetowej oczywistym jest, iż jej ocena w ogromnej mierze zależy od tego, jak podoba nam się to co widzimy. Właściwy dobór kolorów, odpowiednia czcionka i ekspozycja najistotniejszych treści to kwestie podstawowe. Nie trzeba chyba nawet wspominać już o rzetelności i aktualności informacji. Musi być ciekawie, na bieżąco i konkretnie. Jakość tekstów i grafik świadczy o firmie, o jej profesjonalizmie i szacunku dla klienta, który pofatygował się odwiedzić naszą stronę.

Musi działać- wszystko i na wszystkim

Nic tak nie frustruje użytkownika jak wadliwe linki, które prowadzą donikąd. Jeżeli na stronie cokolwiek nie działa, może to skutkować utratą szansy pokazania klientowi jakiegoś produktu, czy zachęcenia go do skorzystania z usług właśnie twojej firmy. Nawet jeżeli pojawia się strona błędu, powinna ona informować internautę o powodach takiego stanu rzeczy. Tylko wtedy istnieje prawdopodobieństwo, że odwiedzający mimo wszystko się nie zniechęci.

Kolejną z podstawowych kwestii jest dostosowanie strony do urządzeń mobilnych. To co jeszcze kilka lat temu wydawało się kwestią dalekiej przyszłości, dziś jest już zupełnie naturalne. Ogromna większość internautów korzysta z internetu na swoich smartfonach. Istnieje więc spore prawdopodobieństwo, że twój potencjalny klient trafi na twoja stronę właśnie przez swój telefon. Konsekwencje tego, że będzie on miał trudności ze skorzystaniem z twojego www w taki sposób, są oczywiste.

Dobra strona internetowa firmy buduje jej wizerunek. Nie chodzi tylko o firmy z obszaru e-commerce. Ludzie szukają dziś w internecie informacji także o tych przedsiębiorcach, z których usług skorzystają poza siecią. Tworzenie strony warto zatem powierzyć doświadczonym, prawdziwym specjalistom. Tylko oni bowiem są w stanie zaprojektować i zrealizować firmową stronę naprawdę profesjonalnie, uwzględniając wszelkie zasady jej optymalizacji – komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365NET.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak technologia i nauka tworzą doświadczenia zakupowe w sklepach
Handel detaliczny przechodzi obecnie znaczącą transformację. Wraz z tym jak e-commerce zmienia krajobraz zakupów, fizyczne sklepy mają unikalną okazję, by zainspirować się strategiami stosowanymi w środowisku online i stać się czymś więcej niż tylko miejscem do zakupów. Ponad połowa amerykańskich marek planuje zwiększyć inwestycje w technologie immersyjne -...
TikTok chce ugruntować swoją pozycję w świecie reklam w mediach społecznościowych. Proponuje markom, aby wykorzystywały cyfrowe awatary mówiące w wielu językach. Po to, aby ich przekaz był jeszcze bardziej dopasowany do klientów w poszczególnych regionach. Ma być taniej niż w przypadku zatrudniania influencerów czy aktorów z konkretnych...
Wystawa się nie odbędzie: 13 murali od Traffic Design
Na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego zespół Traffic Design wziął na warsztat wybrane dzieła sztuki, które zaginęły bądź zostały skradzione w wyniku działań wojennych. Seria 13 murali, z których jeden znajduje się w Gdańsku Wrzeszczu a 12 tworzy galerię na Węźle Pokoju w Gdyni, to przegląd obrazów i grafik, które projektantka Renia Maj umieściła w...
Letnie eventy firmowe z pomocą reklamowych słodyczy
Lato to idealny czas na organizację firmowych eventów na świeżym powietrzu. Warto wykorzystać plenerowe możliwości, by zaskoczyć pracowników oraz partnerów biznesowych spotkaniem w innej formie. Piknik, firmowy brunch lub szkolenie w ogrodzie? Planowanie takich wydarzeń wymaga uwzględnienia kilku kluczowych elementów, które zagwarantują sukces i...
Wirtualna Rzeczywistość: przełomowa technologia zmieniająca rynek
Wirtualna Rzeczywistość (VR) to zaawansowana technologia tworząca sztuczny obraz rzeczywistości za pomocą odpowiedniego oprogramowania i sprzętu. W ostatnich latach VR zyskała na znaczeniu, stając się kluczowym elementem zarówno w rozrywce, jak i w zastosowaniach profesjonalnych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764