logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nie piję. Będę Tatą: kampania edukacyjna FASOFF

  PR 08.09.2023, przeczytano 326 razy
ilustracja

Według badań PARPA z 2022 r. 7 proc. kobiet w ciąży pije alkohol, mimo że 95 proc. Polek i Polaków wie, że jest to szkodliwe dla matki i dziecka. Na skutek tego, co roku w Polsce rodzi się 900 dzieci z FAS – Alkoholowym Zespołem Płodowym, który objawia się uszkodzeniami mózgu, problemami z mówieniem, czytaniem, koncentracją, wadami serca i wzroku. Wady są nieodwracalne. Dlatego 9 września, w Światowy Dzień FAS, Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” rozpocznie kampanię społeczną FASOFF. Tym razem pod hasłem: Będę Tatą. Nie piję razem z nią.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-pije.-bede-tata%3A-kampania-edukacyjna-fasoff,401313,artykul.html

Płodowy Zespół Alkoholowy to dla dziecka dramat. Uszkodzenia, do których dochodzi w okresie płodowym, na skutek działania alkoholu są różne, bywają bardzo złożone i często nieodwracalne. Nawet jeśli jesteśmy w stanie pomóc – na przykład zoperować serduszko, skorygować opadające powieki, czy zadbać o sprawy urologiczne – zawsze wiąże się to z bólem i traumą, bo oznacza wielotygodniowe pobyty w szpitalu. Najbardziej dramatyczne są takie zmiany, które będą z dzieckiem do końca życia: niesprawność intelektualna, czy zmiany neurologiczne, które zaburzą prawidłowe funkcjonowanie. Wiemy to doskonale z codziennego życia, bo FAS jest problemem wielu dzieci, którym pomaga nasza fundacja – mówi Jolanta Bobińska, założycielka i prezes Fundacji „Dom w Łodzi”.

Tegoroczna edycja kampanii skierowana jest głównie do przyszłych ojców i odwołuje się do emocji sportowych, kibicowania i będzie trwała w czasie eliminacji do Euro 2024. Symbolem kampanii jest odwrócony kieliszek.

Uznaliśmy, że to świetny sposób, by pokazać, jak ważna jest rola mężczyzny – przyszłego taty, bo przecież rodzina jest jak drużyna. Zachęcamy mężczyzn do wspierania swoich żon czy partnerek w ciąży w abstynencji, bo tylko w ten sposób można zapobiec Alkoholowemu Zespołowi Płodowemu. Picie w ciąży niszczy życie dziecka i powoduje, że życie całej rodziny jest zupełnie inne, trudniejsze, bo wymaga wychowywania i wspierania dziecka z niepełnosprawnościami. Kilka miesięcy abstynencji to wyjątkowo niska cena za pewność, że FAS nie zniszczy życia naszemu dziecku – podkreśla Jolanta Bobińska.

Kompania Piwowarska już od dziesięciu lat w różnej formie przypomina, że alkohol nie jest dla wszystkich i istnieje sporo sytuacji, w których absolutnie nie wolno go spożywać. Jedną z nich jest ciąża. Od czterech lat współpracujemy z „Domem w Łodzi”, który z własnego doświadczenia wie, jak ogromną tragedią dla dziecka i dla jego rodziców jest alkoholowy zespół płodowy. Wiemy, że dzięki tej formule nasze przesłanie jest słyszane szerzej a kampania przyciąga uwagę znacznie większej liczby osób niż gdybyśmy robili to sami. W tym roku, przy okazji eliminacji do Euro 2024, przewrotnie postawiliśmy na mężczyzn jako głównego adresata i piłkę nożną, jako medium naszej kampanii. Kontrowersyjne? Pewnie dla niektórych panów - tak. Ale jeśli te kontrowersje wywołają jeszcze szerszą dyskusję o tym, że nie wolno pić alkoholu w czasie ciąży, to bardzo dobrze. Bo każdy powinien to wiedzieć. – podkreśla Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju Kompani Piwowarskiej.

Kampanię promuje spot telewizyjny, dedykowana strona internetowa www.fasoff.pl, kampania w mediach społecznościowych oraz działania influencerów.

Kompania Piwowarska wspiera Fundację przy kampanii FASOFF od 4 lat.

Źródło: Kompania Piwowarska

www.kp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Żołądkowa Gorzka w nowej butelce
Żołądkowa Gorzka, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na polskim rynku, przechodzi kolejną metamorfozę w swojej historii. Stock Polska prezentuje nową elegancką odsłonę butelki swojego flagowego produktu w portfolio, którego smak niezmiennie opiera się na recepturze sprzed 200 lat.
Mariusz Przybylski nowym ambasadorem Samsung
Mariusz Przybylski jest jednym z najpopularniejszych projektantów mody w Polsce. Jego projekty charakteryzują się wyjątkową formą i kreatywnością, a jego kreacje wybiera wiele polskich gwiazd i nie tylko. Jednocześnie projektant w swojej pracy stawia na wysoką jakość tkanin, a te z kolei wymagają odpowiedniej pielęgnacji. Partnerstwo z Samsung AirDresser oraz całą...
Binance w kampanii promocyjnej chce rozdawać dolary
Binance, największa na świecie giełda kryptowalut i ekosystem blockchain, rozpoczęła nowa kampanię promocyjną o nazwie "Krypto jest lepsze z Binance". W ramach kampanii zostanie zaprezentowanych dziesięć historii użytkowników Binance z całego świata, którzy wykorzystali platformę i kryptowaluty, aby poprawić jakość swojego życia. Częścią kampanii są także dwa...
„Dom” w świątecznej reklamie Allegro
“Dom” to świąteczna opowieść o miłości i rodzinie. Allegro w tegorocznej kampanii porusza temat mijającego czasu i tego jak wpływa on na relacje z bliskimi.
„Praska Ślizgawka” w świątecznej kampanii Pepsi
Najbardziej wyjątkowe lodowisko na mapie Warszawy – „Praska Ślizgawka Konesera” – już od 2 grudnia zaprasza wszystkich miłośników piruetów do wspólnej zabawy. Partnerem lodowiska po raz kolejny została marka Pepsi. Zimowa atrakcja Centrum Praskiego Koneser będzie dostępna niemal codziennie, od rana do późnego wieczora. Po spełnieniu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764