logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nie porzucaj, też mam uczucia! Kampania TOZ

  PR 10.06.2024, przeczytano 160 razy
ilustracjastrzałka

Co roku w czasie letnich wakacji o 30 proc. zwiększa się liczba porzuconych przez właścicieli zwierząt domowych. Szansę na przetrwanie i znalezienie nowego właściciela mają wówczas, gdy trafią do schroniska dla zwierząt. Niestety, nie wszystkie odpowiedzialne służby i organy administracji reagują na zgłoszenia o pojawieniu się np. bezpańskiego psa, chociaż mają taki ustawowy obowiązek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-porzucaj%2C-tez-mam-uczucia%21-kampania-toz,404568,artykul.html

Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce (TOZ) zainaugurowało w czwartek tegoroczną edycję kampanii informacyjnej „Nie porzucaj, też mam uczucia!”. Jej pierwsza odsłona miała miejsce w roku 2005. Tegoroczną odsłonę promuje piosenka autorstwa wokalistki Igi Jaworskiej, udostępniona na kanale TOZ https://youtu.be/vuIzBUFrmdw?si=EvxMWnb8S0v2-bHk

Bardzo się cieszę, że mogę być częścią tak ważnej kampanii. To był najbardziej poruszający tekst, który napisałam. Chciałabym, żeby to hasło kampanii niosło się jak najdalej. Rozglądajmy się wokół siebie i działajmy” – apeluje Iga Jaworska.

Agnieszka Janiszewska, dyrektor sprzedaży N-TEQ sp. z o.o., producenta piosenki i teledysku, powiedziała, że wybór takiego rodzaju środka przekazu, jakim jest piosenka i teledysk, nie była przypadkowa.

Decyzja o porzuceniu psa jest często podejmowana pod wpływem emocji. Jako konsumenci jesteśmy przebodźcowani wszelkimi komunikatami, dlatego doszliśmy do wniosku, że aby rzeczywiście dotrzeć do emocji odbiorców, potrzebujemy czegoś unikatowego. Dlatego wybraliśmy piosenkę. Opowiada ona muzyką i obrazem historię małego zwierzątka, które miało swój dom, ale zostało beztrosko porzucone w lesie. Wierzymy, że klip będzie popularny i nagłośni problem” – powiedziała Janiszewska.

Michał Dąbrowski, dyrektor zarządzający Zarządu Głównego TOZ podkreślił, że wakacje nie zwalniają od odpowiedzialności za posiadane zwierzęta, a także za te w schroniskach.

Nie liczymy na to, że dzięki tej pięknej piosence osoba, która jest nastawiona na zadawanie cierpienia, zmieni się, ale na to, że osoby stojące do tej pory z boku zaczną działać. Każde zwierzę, które uda się uratować to sukces. Niech ten przekaz dotrze jak najdalej. W schroniskach czekają zwierzęta, które chcą być wyprowadzone, zaopiekowane. Odwiedzajmy najbliższe schroniska – zwierzęta nie mają sezonu urlopowego” – podkreślił Dąbrowski.

Podkreślił, że cykliczna kampania wakacyjna to tylko jeden z elementów działania na rzecz bezdomnych zwierząt. Równie ważna jest edukacja prowadzona od wielu lat wśród dzieci i młodzieży.

W roku 2005, kiedy zaczynaliśmy kampanię, uważano, że jeśli ktoś poinformował odpowiedni organ, iż sąsiad porzucił psa w lesie, jest konfidentem. Teraz brak działania w tej kwestii jest uważany za brak człowieczeństwa” – powiedział Michał Dąbrowski.

Daria Balcer, kierowniczka Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Celestynowie TOZ w Polsce, podkreśliła, że decydując się na adopcję zwierzęcia ze schroniska, najlepiej jest to zrobić po wakacjach.

Po kilkunastu latach doświadczenia wiem, że za to, co się dzieje w schroniskach i poza nimi odpowiedzialność ponoszą wyłącznie ludzie. Kampania >>Nie porzucaj…<< idealnie oddaje to, z czym borykają się pracownicy schronisk i wolontariusze. Posiadanie zwierząt to jest przywilej, a nie obowiązek” – podkreśliła Balcer.

Porzucenie zwierzęcia kwalifikowane jest jako przestępstwo i zagrożone karą do pięciu lat pozbawienia wolności.

Hubert Kaczmarek, krajowy inspektor TOZ powiedział, że w momencie, gdy zaobserwujemy błąkające się bezpańskie zwierzę domowe, najprostszym wyjściem jest zaalarmowanie miejscowej jednostki policji.

To takie działanie na tu i teraz. Obowiązkiem gminy jest odłowienie takiego zwierzęcia, ale najważniejsza jest pierwsza reakcja na widok porzuconego psa czy kota. Można je również zgłosić na email toz@toz.pl” - powiedział Kaczmarek.

O obowiązku zabezpieczenia błąkającego się na terenie danej gminy zwierzęcia stanowi artykuł 11. Ustawy o ochronie zwierząt.

Błąkający się pies wybiegnie na ulicę, a kierowca nadjeżdżającego samochodu, aby uniknąć potrącenia zwierzęcia, może spowodować poważny wypadek. Kto ponosi odpowiedzialność za taką sytuację? Organ stanowiący gminę. Pod warunkiem, że został o tym psie poinformowany. Ale nie dzwońmy do urzędników, tylko wysyłajmy zawiadomieni mailem na adres podany na stornie internetowej gminy. I dodajmy formułkę, że zgodnie z Ustawą o ochronie zwierząt prosimy o zabezpieczenie tego zwierzęcia” – zaapelował Michał Dąbrowski.

Źródło: TOZ

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Oclean X-Ultra jako HyperGram: hologramy na Dworcu Centralnym
Oclean, producent zaawansowanych technologicznie urządzeń do domowej higieny jamy ustnej, hologramowo wyświetlił najnowszy model szczoteczki Oclean X Ultra w ramach doświadczenia HyperGram. To pierwsze tego typu działanie w Polsce, które odbiorcy obejrzą na Dworcu Centralnym w Warszawie i centrum handlowym Westfield Arkadia.
Public Dialog rozpoczyna współpracę z AirHelp
Agencja Public Dialog rozpoczęła w czerwcu długofalową współpracę z AirHelp, firmy z branży tech travel, jednym największych ambasadorów praw pasażerów lotniczych na świecie. W ramach podpisanej umowy agencja zajmie się doradztwem w obszarze komunikacji korporacyjnej oraz employer brandingu.
Kaufland rusza z kampanią na EURO 2024
Emocje związane z rozgrywkami EURO 2024 w piłce nożnej ogarnęły miliony fanów tego sportu. Kibicować można na różne sposoby – swoją akcję rozpoczyna właśnie Kaufland, pod hasłem „Zostań mistrzem oszczędzania w Kauflandzie”. Za każdego gola strzelonego przez reprezentację Polski sieć nagrodzi uczestników programu lojalnościowego Kaufland...
Samsung: ekspozycja telewizorów The Frame na targach Art Basel
Na odbywających się właśnie targach Art Basel w Bazylei firma Samsung, jako pierwszy oficjalny partner wystawy, zaprezentowała najnowszą linię unikatowych telewizorów The Frame. Tegoroczne wydarzenie odbywa się w dniach 13-16 czerwca w centrum wystawienniczym Messe Basel w Szwajcarii.
Wielki sport, wielkie dylematy
Rok 2024 obfituje w wiele wydarzeń sportowych, w tym jedne z największych – Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej oraz Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu, które skupiają na sobie uwagę zarówno milionów fanów sportu, jak i wielu branż szukających w nich miejsca dla siebie. Tak wielkim imprezom towarzyszą także dylematy moralne – czy na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764