logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nie takie RODO straszne – ale tylko, jeśli się zabezpieczysz

  PR 05.06.2019, przeczytano 270 razy

Niemal równo rok temu, 25 maja 2018 roku, prawo ochrony danych osobowych zmieniło się w całej Unii Europejskiej wraz z wejściem w życie regulacji RODO. Regulator przewidział dotkliwe kary finansowe za złamanie przepisów, tymczasem zabezpieczenie danych nie jest tak kłopotliwe, jak się wydaje. Może też nie tylko pomóc uniknąć kary, ale wręcz stanowić atut firmy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-takie-rodo-straszne-%E2%80%93-ale-tylko%2C-jesli-sie-zabezpieczysz,382762,artykul.html

W nowych przepisach ustalone zostały kary za ich złamanie w wysokości aż do 20 mln euro lub 4% globalnego obrotu firmy w roku poprzedzającym. Przyczyny, dla których możemy zostać ukarani, są różne. O ile niedopełnienie obowiązku informacyjnego czy przechowywanie nieodpowiednich danych to błędy proceduralne, o tyle wyciek czy kradzież danych z firmowych serwerów wynikać może w dużej mierze z zastosowania przez nią nieodpowiednich zabezpieczeń informatycznych.

Nałożenie kary przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych uzależnione jest od kilkunastu czynników, pośród których wyróżnić można między innymi ochronę danych od strony technicznej czy liczbę poszkodowanych. To o tyle ważne, że gromadzenie danych znacznej liczby osób jest zjawiskiem powszechnym w biznesie, natomiast ochrona ich przed kradzieżą możliwa jest dzięki wyborowi odpowiednich urządzeń zabezpieczających naszą sieć firmową. Pośród firm przetwarzających duże ilości danych są chociażby biura projektowe, hotele, placówki medyczne, call center czy firmy kurierskie. Ryzyko luki w zabezpieczeniach jest tym większe, im bardziej rozległa jest sieć firmowa oraz im więcej osób postronnych ma do niej dostęp.

Przykładem sprzętów wykorzystujących zaawansowane metody zabezpieczeń jest seria zapór sieciowych ATP, które wyposażono w szereg narzędzi zabezpieczających sieć lokalną zarówno przed niebezpiecznymi sytuacjami, na które możemy natrafić surfując w Internecie, jak i zagrożeniami związanymi z niewłaściwym zachowaniem użytkowników w naszej sieci wewnętrznej.

– Dla maksymalnej ochrony sieci firmowych przed atakami, wyposażyliśmy zapory ATP w rozwiązania działające na różnych poziomach i mających różne cele, od blokowania złośliwych plików w aplikacjach, przez sandboxing podejrzanych plików, po geolokalizację ataku – mówi Aleksander Styś, VAR Account Manager w Zyxel Communications. – Aplikacja Web Security weryfikuje adresy URL i IP na podstawie danych synchronizowanych w chmurze, z kolei SecuReporter analizuje zagrożenia i raportuje o nich administratorowi sieci na bieżąco – dodaje.

Zapora ATP500 posiada w standardzie roczną licencję na Złoty Pakiet Ochronny, zapewniający dostęp do wszystkich funkcji zabezpieczających. Takie rozwiązanie pozwala na kompleksową i wygodną ochronę sieci firmowych, a co za tym idzie bezpieczeństwo danych osobowych.

Źródło: Zyxel Communications

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ile warta jest dobra reklama?
Kiedy mówimy o promocji firmy, nasuwa nam się myśl: reklama w telewizji lub bilbordy. Świadome kształtowanie wizerunku firmy to coraz ważniejszy aspekt jej obecności w przestrzeni publicznej. Jaka jest prawdziwa wartość dobrze dobranych narzędzi reklamowych i co wziąć pod uwagę przy planowaniu kampanii?
Sprzedaż sezonowa – wszystko, co musisz o niej wiedzieć
Branża e-commerce stale szuka i znajduje kolejne powody, które napędzają koniunkturę sprzedaży online. Black Friday czy Cyber Monday to początek zakupowego szaleństwa, jakie towarzyszy nam w listopadzie i grudniu. Jak wykorzystać ten czas, aby zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów?
„Słodkie lisa ucha berety” – czyli jak Aliexpress wykorzystuje unikalne cechy marki w swojej komunikacji?
Zakupy na AliExpress to doświadczenie niespotykane w innych sklepach internetowych. Współtworzone jest na równi przez markę, sam serwis, jego jedyny w swoim rodzaju interfejs, kolosalną bazę produktów, sposób dostawy oraz samych użytkowników. Jak AliExpress wykorzystuje to w swojej komunikacji w mediach społecznościowych?
Jak aranżacja biura zwiększa efektywność pracowników?
Przeprowadzka do nowej siedziby to szansa na modyfikacje kultury i stylu pracy w firmie – wynika najnowszego raportu pt. „Lepiej niż w domu. Jak zadbać o komfortowe i twórcze środowisko pracy”, opracowanego przez Well.hr, Colliers International i PwC. Publikacja zawiera inspiracje, jak poprzez aranżację przestrzeni wpływać na styl i kulturę pracy, oraz opisuje...
Druk 3.0: nowe preferencje konsumentów, nowa rola druku
Rola druku zmienia się wraz z preferencjami konsumentów. Paradoksalnie – w świecie, w którym odbiorcę otacza coraz więcej ekranów, marki mogą wykorzystać druk już nie tylko jako nośnik informacji. Przede wszystkim może on być narzędziem działającym na różne zmysły adresata komunikatu. Głównie na zmysł dotyku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764