logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nie takie RODO straszne – ale tylko, jeśli się zabezpieczysz

  PR 05.06.2019, przeczytano 252 razy

Niemal równo rok temu, 25 maja 2018 roku, prawo ochrony danych osobowych zmieniło się w całej Unii Europejskiej wraz z wejściem w życie regulacji RODO. Regulator przewidział dotkliwe kary finansowe za złamanie przepisów, tymczasem zabezpieczenie danych nie jest tak kłopotliwe, jak się wydaje. Może też nie tylko pomóc uniknąć kary, ale wręcz stanowić atut firmy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-takie-rodo-straszne-%E2%80%93-ale-tylko%2C-jesli-sie-zabezpieczysz,382762,artykul.html

W nowych przepisach ustalone zostały kary za ich złamanie w wysokości aż do 20 mln euro lub 4% globalnego obrotu firmy w roku poprzedzającym. Przyczyny, dla których możemy zostać ukarani, są różne. O ile niedopełnienie obowiązku informacyjnego czy przechowywanie nieodpowiednich danych to błędy proceduralne, o tyle wyciek czy kradzież danych z firmowych serwerów wynikać może w dużej mierze z zastosowania przez nią nieodpowiednich zabezpieczeń informatycznych.

Nałożenie kary przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych uzależnione jest od kilkunastu czynników, pośród których wyróżnić można między innymi ochronę danych od strony technicznej czy liczbę poszkodowanych. To o tyle ważne, że gromadzenie danych znacznej liczby osób jest zjawiskiem powszechnym w biznesie, natomiast ochrona ich przed kradzieżą możliwa jest dzięki wyborowi odpowiednich urządzeń zabezpieczających naszą sieć firmową. Pośród firm przetwarzających duże ilości danych są chociażby biura projektowe, hotele, placówki medyczne, call center czy firmy kurierskie. Ryzyko luki w zabezpieczeniach jest tym większe, im bardziej rozległa jest sieć firmowa oraz im więcej osób postronnych ma do niej dostęp.

Przykładem sprzętów wykorzystujących zaawansowane metody zabezpieczeń jest seria zapór sieciowych ATP, które wyposażono w szereg narzędzi zabezpieczających sieć lokalną zarówno przed niebezpiecznymi sytuacjami, na które możemy natrafić surfując w Internecie, jak i zagrożeniami związanymi z niewłaściwym zachowaniem użytkowników w naszej sieci wewnętrznej.

– Dla maksymalnej ochrony sieci firmowych przed atakami, wyposażyliśmy zapory ATP w rozwiązania działające na różnych poziomach i mających różne cele, od blokowania złośliwych plików w aplikacjach, przez sandboxing podejrzanych plików, po geolokalizację ataku – mówi Aleksander Styś, VAR Account Manager w Zyxel Communications. – Aplikacja Web Security weryfikuje adresy URL i IP na podstawie danych synchronizowanych w chmurze, z kolei SecuReporter analizuje zagrożenia i raportuje o nich administratorowi sieci na bieżąco – dodaje.

Zapora ATP500 posiada w standardzie roczną licencję na Złoty Pakiet Ochronny, zapewniający dostęp do wszystkich funkcji zabezpieczających. Takie rozwiązanie pozwala na kompleksową i wygodną ochronę sieci firmowych, a co za tym idzie bezpieczeństwo danych osobowych.

Źródło: Zyxel Communications

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak powstała nowa odsłona Pracuj.pl?
Użytkownicy Pracuj.pl od kilku tygodni korzystają z nowej strony głównej serwisu. Oferuje ona, oprócz zmienionego wyglądu, m.in. lepszą personalizację proponowanych ofert pracy, szybki i sprawny dostęp do ogłoszeń, lepsze dostosowanie strony do urządzeń mobilnych oraz nową wyszukiwarkę. Jak przebiegały prace nad tym projektem? Co zadecydowało o jego kształcie? O...
Internet nie zapomina? Google i prawo do bycia zapomnianym
Każdy obywatel Unii ma prawo złożyć do Google wniosek o usunięcie z wyników informacji uznanych przez niego za nieaktualne lub nieprawdziwe, a których punktem wyjścia jest jego imię i nazwisko. Jak „prawo do zapomnienia” zmieni internetowy krajobraz?
Sztuczna inteligencja wkracza do sklepów
Internetowe witryny, które pozwalają „przymierzyć” akcesoria online, reklamy dostosowane do upodobań, czy haseł wypisywanych do wyszukiwarki przez konsumentów to tylko niektóre dowody na to, że świat wirtualny wrósł już w naszą rzeczywistość. Znaczenie online’u rośnie, a rozwiązania w nim stosowane zaczynają wkraczać także do offline, coraz bardziej zmieniając...
Znak

Typografia na co dzień (5): Znak

Skoro znamy już ilość zna­ków naszej publi­ka­cji i pod­ję­li­śmy także decy­zję co do wyboru kro­jów pisma, któ­rymi skła­dać będziemy poszcze­gólne czę­ści tek­stu, zgod­nie z zasadą od ogółu do szcze­gółu, przy­szła teraz pora na dobór...
Aż 70% marketerów nie wie jak zmierzyć efektywność swoich kampanii content marketingowych. Czy oznacza to, że 70% budżetów jest zmarnowanych? Co gorsza, więcej niż połowa z nich przyznaje, że nie dostrzega tego, by ich działania miały wpływ na przychody firmy - wynika z raportu “Content Fitness Report” przygotowanego przez PAN Communications. Jednak nie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764