logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nie takie RODO straszne – ale tylko, jeśli się zabezpieczysz

  PR 05.06.2019, przeczytano 223 razy

Niemal równo rok temu, 25 maja 2018 roku, prawo ochrony danych osobowych zmieniło się w całej Unii Europejskiej wraz z wejściem w życie regulacji RODO. Regulator przewidział dotkliwe kary finansowe za złamanie przepisów, tymczasem zabezpieczenie danych nie jest tak kłopotliwe, jak się wydaje. Może też nie tylko pomóc uniknąć kary, ale wręcz stanowić atut firmy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-takie-rodo-straszne-%E2%80%93-ale-tylko%2C-jesli-sie-zabezpieczysz,382762,artykul.html

W nowych przepisach ustalone zostały kary za ich złamanie w wysokości aż do 20 mln euro lub 4% globalnego obrotu firmy w roku poprzedzającym. Przyczyny, dla których możemy zostać ukarani, są różne. O ile niedopełnienie obowiązku informacyjnego czy przechowywanie nieodpowiednich danych to błędy proceduralne, o tyle wyciek czy kradzież danych z firmowych serwerów wynikać może w dużej mierze z zastosowania przez nią nieodpowiednich zabezpieczeń informatycznych.

Nałożenie kary przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych uzależnione jest od kilkunastu czynników, pośród których wyróżnić można między innymi ochronę danych od strony technicznej czy liczbę poszkodowanych. To o tyle ważne, że gromadzenie danych znacznej liczby osób jest zjawiskiem powszechnym w biznesie, natomiast ochrona ich przed kradzieżą możliwa jest dzięki wyborowi odpowiednich urządzeń zabezpieczających naszą sieć firmową. Pośród firm przetwarzających duże ilości danych są chociażby biura projektowe, hotele, placówki medyczne, call center czy firmy kurierskie. Ryzyko luki w zabezpieczeniach jest tym większe, im bardziej rozległa jest sieć firmowa oraz im więcej osób postronnych ma do niej dostęp.

Przykładem sprzętów wykorzystujących zaawansowane metody zabezpieczeń jest seria zapór sieciowych ATP, które wyposażono w szereg narzędzi zabezpieczających sieć lokalną zarówno przed niebezpiecznymi sytuacjami, na które możemy natrafić surfując w Internecie, jak i zagrożeniami związanymi z niewłaściwym zachowaniem użytkowników w naszej sieci wewnętrznej.

– Dla maksymalnej ochrony sieci firmowych przed atakami, wyposażyliśmy zapory ATP w rozwiązania działające na różnych poziomach i mających różne cele, od blokowania złośliwych plików w aplikacjach, przez sandboxing podejrzanych plików, po geolokalizację ataku – mówi Aleksander Styś, VAR Account Manager w Zyxel Communications. – Aplikacja Web Security weryfikuje adresy URL i IP na podstawie danych synchronizowanych w chmurze, z kolei SecuReporter analizuje zagrożenia i raportuje o nich administratorowi sieci na bieżąco – dodaje.

Zapora ATP500 posiada w standardzie roczną licencję na Złoty Pakiet Ochronny, zapewniający dostęp do wszystkich funkcji zabezpieczających. Takie rozwiązanie pozwala na kompleksową i wygodną ochronę sieci firmowych, a co za tym idzie bezpieczeństwo danych osobowych.

Źródło: Zyxel Communications

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kto zarabia na śledzeniu użytkowników? Nie media, o których los tak się martwimy!
Czy naprawdę musimy się godzić na śledzące reklamy, żeby korzystać z sieci za darmo? To przekonanie od lat pokutuje w debacie publicznej, ale jeśli wierzyć wynikom badania, które kilka amerykańskich uczelni przeprowadziło we współpracy z jednym z dużych wydawców internetowych – może być oparte na błędnych przesłankach. Oczywiście, za produkcję treści ktoś musi...
Czy interaktywna mieszana rzeczywistość to przyszłość opowiadania historii? Najnowocześniejsze technologie wykorzystujące VR i rozszerzoną rzeczywistość inspirują nowe formy narracyjne
Ikea Family – transformacja danowa firmy
Na koniec naszego cyklu prezentującego zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards zostawiliśmy projekt nietypowy. Na tle prezentowanych poprzednio kampanii prowadzonych z wykorzystaniem spotów, reklam i mediów masowych może się on wydawać mało efektowny. Okazał się jednak bardzo efektywny. Analiza danych, personalizacja, relacje z klientami - te robiące ostatnio karierę...
Wstęp do typografii

Typografia na co dzień (1): Wstęp do typografii

„Książka nie jest już jedyną posta­cią słowa dru­ko­wa­nego. Znaczną część istot­nych tre­ści publi­kuje się dzi­siaj w for­mie gazet, cza­so­pism, reklam. […] Pro­duk­cja kro­jów pisma, wymy­śla­nie nowych czcio­nek docho­dzi do absurdu. Można dostrzec całą masę małych i malut­kich kie­run­ków, z któ­rych każdy błą­dzi na swój...
Drukowany merchandising: 2 minuty, aby zrobić wrażenie na kliencie
W świecie szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych szybkość, cena i wygoda są kluczowymi czynnikami, gdy chodzi o pozyskiwanie klientów przez sklep lub supermarket oraz zadbanie o ich zadowolenie. Nie jest tajemnicą, że rynek sprzedaży detalicznej zmaga się z trudnościami. Sklep ma tylko 2 minuty, aby zrobić wrażenie na kliencie[1]. Odliczanie rozpoczyna się od momentu wejścia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764