logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nie tracić talentów – kampania „Nauka bez Barier”

  PR 18.09.2020, przeczytano 441 razy
ilustracja

Podstawowym celem projektu, realizowanego pod patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, jest zwiększenie dostępności edukacji akademickiej i nauki dla osób z  niepełnosprawnościami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-tracic-talentow-%E2%80%93-kampania-_nauka-bez-barier_,388492,artykul.html

Głównym elementem kampanii jest platforma edukacyjno-informacyjna www.naukabezbarier.pl. To pierwsze tego typu w Polsce i najważniejsze narzędzie dedykowane środowiskom akademickim - w tym osobom z niepełnosprawnością - oraz przedsiębiorcom.

W Polsce po 1989 roku udało się wiele zrobić w dziedzinie dostępności edukacji na poziomie wyższym dla osób niepełnosprawnych. Na progu przemian ustrojowych i  gospodarczych na studiach było zarejestrowanych ledwie kilkaset osób niepełnosprawnych i był to ułamek procenta społeczności akademickiej w całym kraju. Teraz stanowią one przeciętnie ok. 2 proc. wszystkich studentów - obecnie to grupa około 25 tys. żaków.

Ponadto, jak ocenia Najwyższa Izba Kontroli wśród osób niepełnosprawnych nadal niewielki jest odsetek studentów. ,,Mimo poprawy warunków stwarzanych przez uczulenie dla osób z niepełnosprawnością, ich udział w populacji wszystkich osób zaliczanych do tej grupy społecznej jest wielokrotnie niższy od takiego samego wskaźnika ustalonego dla osób sprawnych. Wśród nich wynosi on około 3,6%, podczas gdy studenci niepełnosprawni stanowią tylko 0,4 proc ogółu tej grupy’’. Ponadto w siedmiu, spośród 15 - stu skontrolowanych przez NIK uczelni, proces kształcenia osób z niepełnosprawnością wciąż nie odbywał się na zasadach, które dotyczyły osób sprawnych. I było to związane nie tylko z barierami architektonicznymi, ale także wynikało z utrudnień w dostępie do pełnej oferty dydaktycznej.

Ten stan ma zmieniać kampania Nauka Bez Barier. Jej głównymi celami są: aktywizacja osób niepełnosprawnych do korzystania z oferty studiów wyższych i podejmowania działalności naukowej oraz zwiększenie dostępności uczelni i środowisk akademickich dla osób z niepełnosprawnością.

Jak podkreśla prof. dr hab. n. med. Janusz Kocki, przewodniczący Rady Naukowej Fundacji Neuron Plus - organizatora projektu – W ramach kampanii Nauka bez Barier chodzi również o zachęcenie uczelni do rozszerzenia swojej oferty edukacyjnej i naukowej, nie tylko dla osób posiadających orzeczenie o niepełnosprawności, ale również dla osób nieposiadających orzeczenia z chorobami przewlekłymi, czy też z zespołem Aspergera lub z dysleksją. Chodzi o to, abyśmy jako społeczeństwo nie stracili żadnego naukowego talentu, bo są to wartościowi ludzie, którzy dzięki swojej wiedzy mogą w przyszłości przyczynić się do rozwoju kraju.

Strona internetowa stanowi kompendium wiedzy dla osób z  niepełnosprawnością, środowiska akademickiego oraz przedsiębiorców. Platforma umożliwia m.in. wzajemną współpracę i wymianę doświadczeń oraz prezentację badań i projektów. Ten portal to także akcelerator, dzięki któremu zostaną zintegrowane pomysły, innowacje oraz projekty o wysokim potencjale promujące polską naukę. Dotąd w Polsce nie było projektu o takim charakterze, który łączyłby interesy środowisk kandydatów na studia, studentów, naukowców, uczelni i  przedsiębiorców.

Źródło: Fundacja Neuron Plus

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764