logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nie tracić talentów – kampania „Nauka bez Barier”

  PR 18.09.2020, przeczytano 440 razy
ilustracja

Podstawowym celem projektu, realizowanego pod patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, jest zwiększenie dostępności edukacji akademickiej i nauki dla osób z  niepełnosprawnościami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-tracic-talentow-%E2%80%93-kampania-_nauka-bez-barier_,388492,artykul.html

Głównym elementem kampanii jest platforma edukacyjno-informacyjna www.naukabezbarier.pl. To pierwsze tego typu w Polsce i najważniejsze narzędzie dedykowane środowiskom akademickim - w tym osobom z niepełnosprawnością - oraz przedsiębiorcom.

W Polsce po 1989 roku udało się wiele zrobić w dziedzinie dostępności edukacji na poziomie wyższym dla osób niepełnosprawnych. Na progu przemian ustrojowych i  gospodarczych na studiach było zarejestrowanych ledwie kilkaset osób niepełnosprawnych i był to ułamek procenta społeczności akademickiej w całym kraju. Teraz stanowią one przeciętnie ok. 2 proc. wszystkich studentów - obecnie to grupa około 25 tys. żaków.

Ponadto, jak ocenia Najwyższa Izba Kontroli wśród osób niepełnosprawnych nadal niewielki jest odsetek studentów. ,,Mimo poprawy warunków stwarzanych przez uczulenie dla osób z niepełnosprawnością, ich udział w populacji wszystkich osób zaliczanych do tej grupy społecznej jest wielokrotnie niższy od takiego samego wskaźnika ustalonego dla osób sprawnych. Wśród nich wynosi on około 3,6%, podczas gdy studenci niepełnosprawni stanowią tylko 0,4 proc ogółu tej grupy’’. Ponadto w siedmiu, spośród 15 - stu skontrolowanych przez NIK uczelni, proces kształcenia osób z niepełnosprawnością wciąż nie odbywał się na zasadach, które dotyczyły osób sprawnych. I było to związane nie tylko z barierami architektonicznymi, ale także wynikało z utrudnień w dostępie do pełnej oferty dydaktycznej.

Ten stan ma zmieniać kampania Nauka Bez Barier. Jej głównymi celami są: aktywizacja osób niepełnosprawnych do korzystania z oferty studiów wyższych i podejmowania działalności naukowej oraz zwiększenie dostępności uczelni i środowisk akademickich dla osób z niepełnosprawnością.

Jak podkreśla prof. dr hab. n. med. Janusz Kocki, przewodniczący Rady Naukowej Fundacji Neuron Plus - organizatora projektu – W ramach kampanii Nauka bez Barier chodzi również o zachęcenie uczelni do rozszerzenia swojej oferty edukacyjnej i naukowej, nie tylko dla osób posiadających orzeczenie o niepełnosprawności, ale również dla osób nieposiadających orzeczenia z chorobami przewlekłymi, czy też z zespołem Aspergera lub z dysleksją. Chodzi o to, abyśmy jako społeczeństwo nie stracili żadnego naukowego talentu, bo są to wartościowi ludzie, którzy dzięki swojej wiedzy mogą w przyszłości przyczynić się do rozwoju kraju.

Strona internetowa stanowi kompendium wiedzy dla osób z  niepełnosprawnością, środowiska akademickiego oraz przedsiębiorców. Platforma umożliwia m.in. wzajemną współpracę i wymianę doświadczeń oraz prezentację badań i projektów. Ten portal to także akcelerator, dzięki któremu zostaną zintegrowane pomysły, innowacje oraz projekty o wysokim potencjale promujące polską naukę. Dotąd w Polsce nie było projektu o takim charakterze, który łączyłby interesy środowisk kandydatów na studia, studentów, naukowców, uczelni i  przedsiębiorców.

Źródło: Fundacja Neuron Plus

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764