logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nie tylko drewno, szkło i beton. Tworzywa sztuczne we wnętrzach

  PR 10.06.2025, przeczytano 263 razy
ilustracja

Płyty z tworzyw sztucznych coraz śmielej wkraczają do świata wnętrz. Są stosunkowo tanie, lekkie, wytrzymałe i łatwe w personalizacji. Eksperci z PłytyPlastikowe.pl zauważają, że popyt na nie rośnie zarówno wśród projektantów, jak i indywidualnych klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-tylko-drewno%2C-szklo-i-beton.-tworzywa-sztuczne-we-wnetrzach,409209,artykul.html

Alternatywa dla klasycznych materiałów wykończeniowych

Jeszcze kilka lat temu plexi, poliwęglan czy płyty PVC raczej nie kojarzyły się z wysokiej klasy designem. Dziś, jak podkreślają specjaliści z PłytyPlastikowe.pl – sklepu oferującego szeroką gamę płyt z tworzyw sztucznych – trend ten całkowicie się odwraca. 

ilustracjastrzałka

Płyty z tworzyw sztucznych coraz częściej trafiają do nowoczesnych wnętrz jako elementy zabudowy, dekoracji i wykończenia. Ze względu na długą listę zalet stają się przystępną alternatywą dla szkła, betonu czy kamienia. Widać to w projektach wnętrz publikowanych w social mediach, a nawet realizacjach prezentowanych na targach branżowych.

– Duży wzrost zainteresowania obserwujemy zwłaszcza w przypadku płyt HPL i spienionego PVC. Klienci wybierają je jako praktyczne rozwiązanie do kuchni, łazienek, zabudowy mebli oraz przestrzeni komercyjnych – zauważa Ivor Muijlwijk z PłytyPlastikowe.pl. 

Przezroczystość, światło i podział przestrzeni

Plexi oraz poliwęglan lity coraz częściej zastępują szkło w ściankach działowych, przegrodach i podwieszanych sufitach. Pomagają doświetlić przestrzeń i wydzielić strefy bez efektu zamknięcia. 

Jak podkreślają eksperci z PłytyPlastikowe.pl, dużą popularność zyskują również mleczne, dymione oraz barwione warianty tych płyt. Pełnią one funkcję designerskiego akcentu – zwłaszcza w aranżacjach w stylu loft czy mid-century modern.

ilustracjastrzałka

Materiały, które wpisują się w naszą codzienność

Tworzywa sztuczne pojawiają się tam, gdzie liczy się nie tylko estetyka, ale też funkcjonalność. Coraz chętniej wykorzystuje się je w zabudowach kuchennych, łazienkach, a nawet jako elementy dekoracyjne w przedpokojach czy pokojach dziecięcych.

PVC spienione świetnie sprawdza się jako materiał do lekkich szafek, obudowy rur, sufitów podwieszanych czy paneli maskujących. Płyty są łatwe w docinaniu i wykazują wysoką odporność na wilgoć oraz pleśń.

HPL zamiast płytek w łazience

W kuchniach i łazienkach królują płyty HPL. Służą jako alternatywa dla płytek czy naturalnego kamienia. Materiał montowany jest w dużych arkuszach. Dzięki temu tworzy jednolitą, wodoodporną powierzchnię, która nie wymaga fug i jest łatwa do utrzymania w czystości. 

ilustracjastrzałka

HPL może mieć dowolny wzór – od betonu i marmuru po jasne drewno. Dzięki temu pozwala stworzyć nowoczesną zabudowę, która wygląda dobrze, jest trwała i nie generuje dodatkowych kosztów związanych z konserwacją.

Dekoracje w nowoczesnej odsłonie

Tworzywa sztuczne mogą też pełnić funkcję dekoracyjną. Z frezowanego PVC powstają chociażby efektowne ażurowe panele, ozdobne maskownice, lekkie zabudowy z geometrycznymi wzorami czy podświetlane elementy ścienne. Plexi pojawia się w aranżacjach jako baza do luster, grafik lub nowoczesnych form oświetleniowych, np. podświetlanych paneli montowanych nad blatem.

W mieszkaniach urządzonych w stylu eklektycznym, glamour, scandi czy industrialnym tworzywa sztuczne stają się ważnym elementem budującym charakter wnętrza. Dobrze komponują się z drewnem, bielą i surowymi materiałami, a przy tym nie obciążają przestrzeni ani wizualnie, ani konstrukcyjnie.

– Jeszcze niedawno płyty z tworzywach sztucznych miały być niewidoczne dla oka. Dziś często grają we wnętrzach pierwszoplanową rolę – podsumowuje Ivor Muijlwijk.

Źródło: PłytyPlastikowe.pl

plytyplastikowe.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

When U Buy: nowy model zarządzania e-zakupami
Cyfrowa rewolucja zmieniła sposób, w jaki robimy zakupy, ale wraz z wygodą przyszły też nowe wyzwania. Konsumenci coraz częściej zmagają się z informacyjnym chaosem – lawiną maili z potwierdzeniami, wielością kont w różnych sklepach, rozproszonymi danymi o przesyłkach i zwrotach. Utrzymanie kontroli nad tym, co, kiedy i gdzie się zamówiło, przestaje...
Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz częściej działania z zakresu SEM to kluczowa strategia firm, które nie tyle co chcą przetrwać, ale mają w zamiarze rosnąć. W tym artykule opowiemy, czym jest performance...
 Wirtualny klon na scenie: konferencja Horeca 2025 i realizacja HOLO Group
Dynamiczny rozwój technologii opartych na sztucznej inteligencji otwiera przed sektorem HoReCa nowe możliwości w zakresie komunikacji, zarządzania doświadczeniami konsumenckimi oraz optymalizacji procesów operacyjnych. Choć często postrzegana jako narzędzie zarezerwowane dla branż stricte technologicznych, AI coraz śmielej wkracza również do świata gastronomii,...
Cichy wróg lojalności. Jak uchronić programy lojalnościowe przed fraudami
Na pierwszy rzut oka to niewinny gest – karta podarunkowa, uśmiech klienta, bonus za lojalność. Ale za kulisami tej marketingowej uprzejmości może kryć się kosztowna luka w systemie. W Wielkiej Brytanii sklepy coraz częściej rezygnują z kart podarunkowych nie przez brak zainteresowania, ale przez... pracowników, którzy znaleźli sposób, by zamienić...
Ewolucja reklamy papierowej – od informacji o promocjach do nośnika wartości
Mimo postępującej cyfryzacji drukowane materiały promocyjne wciąż cieszą się dużym zaufaniem społecznym i wysoką skutecznością w dotarciu do odbiorców. Jednak rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów sprawia, że również one muszą podążać ścieżką zrównoważonego rozwoju. Wyniki piątej edycji badania przeprowadzonego dla Polskiego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764