logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nie ze mną te numery – w grze edukacyjnej Blika

  PR 11.10.2024, przeczytano 201 razy
ilustracjastrzałka

SMS-y od nadawców podszywających się pod kurierów, maile phishingowe, kradzież kont na Facebooku oraz inne cyberprzestępstwa to codzienność, z którą muszą się mierzyć internauci. Aby pomóc użytkownikom skuteczniej walczyć z zagrożeniami, BLIK wystartował z interaktywną grą edukacyjną „Nie ze mną te numery”. Jej celem jest nauka rozpoznawania prób oszustwa i wzmacnianie czujności. Najlepsi gracze mogą walczyć o atrakcyjne nagrody.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-ze-mna-te-numery-%E2%80%93-w-grze-edukacyjnej-blika,406055,artykul.html

W dobie rosnącej liczby ataków cybernetycznych, zwiększanie świadomości użytkowników na temat zagrożeń w sieci jest kluczowe. Jest to szczególnie ważne, ponieważ na tego typu oszustwa narażony jest każdy, od młodzieży po seniorów. BLIK to jedna z najbezpieczniejszych i najwygodniejszych metod płatności w internecie oraz w sklepach stacjonarnych. Jednak oszuści wciąż próbują wykorzystać nieuwagę użytkowników, przekonując ich do podania kodu BLIK w wiadomościach prywatnych lub poprzez złośliwe linki. Dlatego jednym z głównych celów marki jest edukowanie i zwiększanie czujności użytkowników internetu w obliczu tych zagrożeń. Najnowszym narzędziem, które pozwoli im lepiej zrozumieć socjotechniki i strategie stosowane przez oszustów jest gra „Nie ze mną te numery”.

ilustracjastrzałka

– Naszym celem jest wyposażenie użytkowników w narzędzia i wiedzę, które pozwolą im działać proaktywnie w obliczu cyberzagrożeń. Gra w „Nie ze mną te numery” to nie tylko zabawa, ale także szansa na zdobycie praktycznej wiedzy, która może skutecznie ochronić nasze dane i finanse przed atakami phishingowymi, spoofingiem i innymi formami cyberprzestępczości. Zależy nam na tym, aby gracze ćwiczyli w kontrolowanych warunkach reagowanie na próby oszustwa i tym samym zwiększali swoją czujność na podobne sytuacje w życiu codziennym– wyjaśnia Wioletta Kokosza, senior digital manager w BLIKU.

Edukacja i rozrywka

„Nie ze mną te numery” to intuicyjna minigra, która pozwala zweryfikować poziom naszej wiedzy w wirtualnym środowisku oraz angażuje użytkowników w rozpoznawanie zagrożeń i podejmowanie szybkich decyzji w obliczu potencjalnych oszustw. Dzięki prostym zasadom każdy – niezależnie od doświadczenia – może łatwo opanować mechanikę gry i zdobywać punkty za trafne identyfikowanie cyberzagrożeń. Gra została wzbogacona o rozbudowaną bazę wiedzy na temat oszustw, takich jak phishing, smishing, vishing czy spoofing. Dodatkowo, gracze, którzy osiągną wynik na poziomie co najmniej 90 proc. punktów, mogą odpowiedzieć na pytanie konkursowe, które pozwoli im na udział w rywalizacji o nagrody. Konkurs potrwa 5 listopada br., a nagrody obejmują czeki BLIK o wartości 500 zł, vouchery do drogerii oraz bilety do kina.

Gra powstała we współpracy z agencją digital marketingową Harbingers, która zajmowała się opracowaniem konceptu gry i organizacją konkursu, natomiast za produkcję oraz mechanikę gry, jak i wsparcie technologiczne odpowiada agencja interaktywna IVN.

Szczegóły na temat gry, konkursu oraz regulamin są dostępne na stronie https://niezemnatenumery.pl/.

Źródło: BLIK

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Samsung zaprasza na salony wraz z Marcinem Szczeliną
Samsung nawiązuje partnerstwo z Marcinem Szczeliną, krytykiem i kuratorem architektury, w ramach autorskiego formatu „Salon Warszawski”.
Bank Pekao zaprasza młodych graczy do Fortnite
Dla wszystkich fanów gamingu i przyszłych mistrzów finansów Bank Pekao S.A. przygotował coś specjalnego. Wyszedł z inicjatywą stworzenia innowacyjnej mapy Tycoon w grze Fortnite, łącząc świat gamingu z edukacją finansową. Ta koncepcja skierowana jest do młodych osób, które chcą zdobywać umiejętności zarządzania finansami, bawiąc się przy...
Jaś Skorobohaty... Plejada gwiazd w charytatywnej produkcji roku
Kalejdoskop polskich talentów, zaangażowany tata i szczytny cel: wsparcie psychologiczne podopiecznych Fundacji Happy Kids. Na platformę Audioteka trafiła pierwsza część charytatywnego audiobooka, nagrana na podstawie „Jasia Skorobohatego. Na ratunek tacie”. 
Newline Interactive - najczęściej kupowane monitory interaktywne
Monitory interaktywne Newline Interactive z każdym rokiem cieszą się coraz większą popularnością na świecie. Analiza danych z lat 2022, 2023 i 2024 (QI-QIII) wskazuje na konsekwentny wzrost sprzedaży. Po Q3 2024, Newline plasuje się na drugim miejscu wśród dostawców interaktywnych wyświetlaczy na świecie. W Europie z wynikiem 10,35% Newline jest w pierwszej...
Puszcza Białowieska bohaterką kampanii Funduszu Żubra na Spotify
„Pierwszy Las – Rozmowy o Puszczy Białowieskiej” to prowadzony przez Dybę Lach i Filipa Springera podcast, którego sponsorem jest Fundusz Żubra. Na Spotify trwa właśnie przygotowana we współpracy z polskim oddziałem Aleph miesięczna kampania promująca ten projekt. Jej głównym elementem jest spot audio, wspierany przez kreacje displayowe, dostępne zarówno na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764