logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

#Niechżyjelaneta nagrodzona srebrem w Konkursie Effie 2021

  PR 29.10.2021, przeczytano 658 razy

Kampania #NiechŻyjePlaneta została nagrodzona srebrną statuetką Effie w konkursie Effie Awards 2021 w kategorii „Positive Influence”. Zwycięzców poznaliśmy 26 października podczas gali w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/niechzyjelaneta-nagrodzona-srebrem-w-konkursie-effie-2021,393604,artykul.html

Effie Awards jest największym konkursem marketingowym na świecie, który został zorganizowany po raz pierwszy w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Od 1999 r. jest prowadzony także w Polsce przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Celem konkursu Effie jest wyłonienie i nagrodzenie najskuteczniejszych kampanii i rozwiązań marketingowych.

Nagrodzona srebrną statuetką Effie kampania #NiechŻyjePlaneta jest rozbudowaną inicjatywą proekologiczną Onetu aktywnie angażującą nie tylko inne marki należące do Ringier Axel Springer Polska, ale także partnerów biznesowych, użytkowników i odbiorców mediów Ringier Axel Springer Polska oraz pracowników firmy i ich rodziny.

Akcja #NiechŻyjePlaneta to polska odsłona międzynarodowej inicjatywy #ActNow organizowanej przez ONZ. Jej celem jest edukacja i inspirowanie Polaków do zmiany codziennych nawyków.

Ringier Axel Springer Polska jako pierwsza polska firma z branży mediów dołączyła do globalnej inicjatywy ONZ #ActNow, którą od lipca 2020 roku wspiera akcja #NiechŻyjePlaneta”.

#ActNow składa się z 10 prostych wyzwań: m.in.: bierz 5 minutowy prysznic, jedz mniej mięsa, nie marnuj jedzenia, kupuj u lokalnych wytwórców – zmiana tych codziennych nawyków wśród milionów ludzi pomoże lepiej chronić naszą planetę. Każdego miesiąca czytelnicy Onetu i innych mediów Ringier Axel Springer Polska, a także pracownicy firmy, byli zachęcani do podjęcia nowego wyzwania. Specjalnie na potrzeby akcji powstała „zielona” redakcja, która tworzy artykuły, quizy, oraz infografiki. Oprócz wywiadów z ekspertami w publikacjach są pokazywane także przykłady zmiany przyzwyczajeń, jak np. oszczędzanie wody czy niemarnowanie żywności.

W pierwszej edycji, która zakończyła się w kwietniu 2021 roku akcję wsparły duże marki: Biedronka i IKEA oraz – przy poszczególnych wyzwaniach proekologicznych – Garnier, Ariel i Kiwi. W lipcu tego roku została uruchomiona 2. edycja akcji, do której również dołączyły uznane marki: Biedronka, Karcher, Electrolux oraz Coca Cola.

Przez 10 miesięcy redakcje stworzyły ponad 300 publikacji proekologicznych, które wygenerowały ponad 11 mln wyświetleń. Do #NiechŻyjePlaneta dołączyło 3 mln Polaków. 64 proc. użytkowników Onetu pod wpływem kampanii uświadomiło sobie, że każdy może zmienić nawyki w codziennym życiu, a 62 proc. zgadza się, że każde, nawet najmniejsze działanie na rzecz ochrony planety, ma sens (źródło: badanie Zymetria zrealizowane dla Onet – kwiecień 2021).

Na wtorkowej Gali Effie Awards, Ringier Axel Springer Polska nie tylko została wyróżniona za społeczne działania, ale również podkreśliła, swoje aktywne zaangażowanie w proekologiczną misję całej swojej grupy mediowej, budując w miejscu wydarzenia strefę wideo w duchu zero waste. W przygotowanej przestrzeni studyjnej redaktor naczelny Business Insider Polska, Mikołaj Kunica, poprowadził rozmowy z przedstawicielami firm wyróżnionych podczas gali Effie, m.in. na temat ekologii i konieczności społecznego zaangażowania marek.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
Cannes Lions 2024 – znamy pierwszych jurorów z Polski
Jerzy Holub i Sebastian Stępak zasiądą w jury tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, którego 71. edycja odbędzie się już w czerwcu. Kolejne nazwiska jury zostaną ogłoszone niebawem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764