logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

#Niechżyjelaneta nagrodzona srebrem w Konkursie Effie 2021

  PR 29.10.2021, przeczytano 633 razy

Kampania #NiechŻyjePlaneta została nagrodzona srebrną statuetką Effie w konkursie Effie Awards 2021 w kategorii „Positive Influence”. Zwycięzców poznaliśmy 26 października podczas gali w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/niechzyjelaneta-nagrodzona-srebrem-w-konkursie-effie-2021,393604,artykul.html

Effie Awards jest największym konkursem marketingowym na świecie, który został zorganizowany po raz pierwszy w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Od 1999 r. jest prowadzony także w Polsce przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Celem konkursu Effie jest wyłonienie i nagrodzenie najskuteczniejszych kampanii i rozwiązań marketingowych.

Nagrodzona srebrną statuetką Effie kampania #NiechŻyjePlaneta jest rozbudowaną inicjatywą proekologiczną Onetu aktywnie angażującą nie tylko inne marki należące do Ringier Axel Springer Polska, ale także partnerów biznesowych, użytkowników i odbiorców mediów Ringier Axel Springer Polska oraz pracowników firmy i ich rodziny.

Akcja #NiechŻyjePlaneta to polska odsłona międzynarodowej inicjatywy #ActNow organizowanej przez ONZ. Jej celem jest edukacja i inspirowanie Polaków do zmiany codziennych nawyków.

Ringier Axel Springer Polska jako pierwsza polska firma z branży mediów dołączyła do globalnej inicjatywy ONZ #ActNow, którą od lipca 2020 roku wspiera akcja #NiechŻyjePlaneta”.

#ActNow składa się z 10 prostych wyzwań: m.in.: bierz 5 minutowy prysznic, jedz mniej mięsa, nie marnuj jedzenia, kupuj u lokalnych wytwórców – zmiana tych codziennych nawyków wśród milionów ludzi pomoże lepiej chronić naszą planetę. Każdego miesiąca czytelnicy Onetu i innych mediów Ringier Axel Springer Polska, a także pracownicy firmy, byli zachęcani do podjęcia nowego wyzwania. Specjalnie na potrzeby akcji powstała „zielona” redakcja, która tworzy artykuły, quizy, oraz infografiki. Oprócz wywiadów z ekspertami w publikacjach są pokazywane także przykłady zmiany przyzwyczajeń, jak np. oszczędzanie wody czy niemarnowanie żywności.

W pierwszej edycji, która zakończyła się w kwietniu 2021 roku akcję wsparły duże marki: Biedronka i IKEA oraz – przy poszczególnych wyzwaniach proekologicznych – Garnier, Ariel i Kiwi. W lipcu tego roku została uruchomiona 2. edycja akcji, do której również dołączyły uznane marki: Biedronka, Karcher, Electrolux oraz Coca Cola.

Przez 10 miesięcy redakcje stworzyły ponad 300 publikacji proekologicznych, które wygenerowały ponad 11 mln wyświetleń. Do #NiechŻyjePlaneta dołączyło 3 mln Polaków. 64 proc. użytkowników Onetu pod wpływem kampanii uświadomiło sobie, że każdy może zmienić nawyki w codziennym życiu, a 62 proc. zgadza się, że każde, nawet najmniejsze działanie na rzecz ochrony planety, ma sens (źródło: badanie Zymetria zrealizowane dla Onet – kwiecień 2021).

Na wtorkowej Gali Effie Awards, Ringier Axel Springer Polska nie tylko została wyróżniona za społeczne działania, ale również podkreśliła, swoje aktywne zaangażowanie w proekologiczną misję całej swojej grupy mediowej, budując w miejscu wydarzenia strefę wideo w duchu zero waste. W przygotowanej przestrzeni studyjnej redaktor naczelny Business Insider Polska, Mikołaj Kunica, poprowadził rozmowy z przedstawicielami firm wyróżnionych podczas gali Effie, m.in. na temat ekologii i konieczności społecznego zaangażowania marek.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

19 nominacji KTR dla VMLY&R
Nominacje w tegorocznym Konkursie KTR zdobyło 311 projektów, wyselekcjonowanych przez jury spośród 1140 zgłoszonych prac. Były one oceniane w pięciu głównych kategoriach: Entertainment, Communication, Design, Craft oraz Technology. 
Jury wyłoniło finalistów konkursu Golden Drum
Wyboru dokonało zarówno jury głównego konkursu Festiwalu Golden Drum, jak i skład jurorski odpowiedzialny za selekcję najbardziej kreatywnych prac zgłoszonych w ramach realizacji zadania, którego motywem przewodnim była „Randka z arcydziełem”. Tożsamość wszystkich finalistów poznamy podczas festiwalowej gali rozdania nagród sponsorowanej przez Mastercard, która odbędzie...
Cichy luksus: kampania i konkurs Krispol we współpracy z Aluprof
Mniej znaczy więcej – taką zasadą kierował się Ludwig Mies van der Rohe, prekursor minimalizmu w architekturze. Definicja luksusu zmienia się tak, jak ewoluuje świat wokół nas. Kiedyś luksus był synonimem przepychu i zamożności. Dziś wyróżnikiem dobrego gustu w architekturze jest zrównoważone budownictwo, najwyższa jakość zastosowanych materiałów oraz indywidualnie...
Epson otrzymuje nagrodę Datamaster Lab Green Award 2023
Już trzeci rok z rzędu branża docenia działania firmy na rzecz zrównoważonego rozwoju
Laureaci konkursu Super Gift Festiwalu Marketingu
Podczas targów Festiwal Marketingu – na których zaprezentowało się ponad 600 brandów gadżetów reklamowych, nie mogło zabraknąć także branżowego konkursu. Wystawcy zgłosili ponad 100 produktów do konkursu SUPER GIFT. Zwiedzający głosowali na gadżety, które najbardziej przypadły im do gustu w 7 kategoriach: do 5 zł, 5-20 zł, 20-50 zł, 50-100 zł, powyżej 100zł, Super...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764