logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: #Nieduś - nowa kampania antysmogowa miasta Kraków

  PR 25.05.2018, przeczytano 1123 razy
ilustracjastrzałka

Kampania #NieDuś informuje mieszkańców Krakowa o nowym przepisie prawnym, który zakazuje palenia węglem i drewnem od 1 września 2019. Organizatorem kampanii jest Wydział Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa. Za ideę kreatywną odpowiada agencja reklamowa Dziadek do orzechów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-niedus---nowa-kampania-antysmogowa-miasta-krakow,36628,artykul.html

#NieDuś & żółta kartka

16 maja 2018 roku na ulicach Krakowa pojawiły się zadymione, szaro-żółte billboardy i citylighty, na których widnieje ostrzeżenie w postaci żółtej kartki pokazanej tym mieszkańcom Krakowa, którzy ciągle jeszcze nie wymienili swoich pieców na proekologiczne. Żółta kartka w kampanii #NieDuś informuje o nowym przepisie całkowicie zakazującym palenia drewnem i węglem po 1.09.2019 roku, ostrzega przed dotkliwymi karami finansowymi za jego nieprzestrzeganie i zachęca do wymiany pieca na proekologiczny.

Kampania widoczna jest na terenie całego miasta na 100 billboardach, 150 citylightach oraz ponad 600 plakatach. Oprócz formatów outdoorowych, kampania jest realizowana także w lokalnej prasie, komunikacji miejskiej oraz w mediach społecznościowych - Facebooku, Intagramie, YouTube i Twitterze.

Idea

Żółta kartka w sporcie jest ostatnim ostrzeżeniem zawodnika, który zachowuje się niewłaściwie w trakcie gry i narusza jej zasady. Symbol żółtej kartki ma za zadanie zakomunikować mieszkańcom miasta, którzy wciąż palą węglem i drewnem w swoich piecach, że jest to dla nich ostatnie ostrzeżenie. Od 1.09.2019 palenie węglem i drewnem staje się nielegalne.

- Potrzebowaliśmy krótkiego, nośnego i jasnego hasła, które w pełni przekaże ostrzegawczy charakter kampanii. Tak powstał hasztag #NieDuś, który od 16 maja jest obecny w Social Mediach oraz na wszystkich nośnikach outdoorowych kampanii - mówi Katarzyna Szybwska z Dziadka do orzechów.

Wsparcie krakowskich artystów

Kampanię #NieDuś wsparli swoim udziałem m.in. Anna Dymna, Jerzy Stuhr, Grzegorz Turnau i dr Janusz Skalski, którzy w spotach video wyrażają troskę o stan powierza w Krakowie i zwracają się bezpośrednio do mieszkańców miasta, którzy do tej pory nie dokonali wymiany pieca na proekologiczny, pokazując im żółtą kartkę i jednocześnie przestrzegając, że jest to już ostatnie ostrzeżenie.

Do udziału w kampanii zostali także zaproszeni krakowscy blogerzy, vlogerzy i działacze społeczni, którzy w swoich kanałach społecznościowych publikują zdjęcia z żółtą kartką, oznaczając je hasztagiem „NieDuś”.

Kampania nieprzypadkowo jest realizowana właśnie teraz, ponieważ okres letni to najlepszy czas na to, by dokonać wymiany pieca. Co więcej, rok 2018 to ostatnia szansa na uzyskanie dotacji na wymianę pieca przyznawanych przez Gminę Miejską Kraków dzięki Programowi Ograniczenia Niskiej Emisji dla Miasta Krakowa.

Ideę kreatywną kampanii oraz wszystkie kreacje przygotowała agencja reklamowa Dziadek do orzechów.

Credits:

  • Copywriter & Creative : Katarzyna Szybowska
  • Planner: Konrad Helwig / Katarzyna Szybowska
  • Account director: Konrad Helwig
  • Producent agencyjny: Konrad Helwig
  • Graphic designer: Monika Kurianowicz / Bogusław Nizierski / Natalia Bułdak
  • Dyrektor kreatywny: Tomasz Gębala

Źródło: Dziadek do orzechów

www.dziadekdoorzechow.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764