logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nielegalne zamienniki – realne koszty podrobionych materiałów eksploatacyjnych do drukarek

  PR 17.10.2017, przeczytano 1055 razy
ilustracjastrzałka

Wytwarzanie podróbek to dochodowy biznes, a jednocześnie spory problem, nie tylko dla producentów oryginalnych produktów.  Działania oszustów są często ukierunkowane na dużych klientów, takich jak banki, uczelnie czy urzędy państwowe i korporacje.     


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nielegalne-zamienniki-%E2%80%93-realne-koszty-podrobionych-materialow-eksploatacyjnych-do-drukarek-,34147,artykul.html

Konsekwencje wytwarzania nielegalnych wkładów dotykają nie tylko firmy, ale też całe społeczeństwa (np. poprzez wzrost bezrobocia), ponieważ dodatkowe środki trafiają do międzynarodowych środowisk zorganizowanej przestępczości.

Europol ostrzegł, że produkcja i dystrybucja podrabianych towarów jest coraz atrakcyjniejszą ścieżką dla zorganizowanej przestępczości chcącej "rozszerzać swoją gamę produktów". Organy ścigania rozpoczęły też niedawno kampanię poświęconą zwróceniu uwagi na rosnące zagrożenie płynące ze sprzedaży podrobionych towarów w Internecie.

Jest to problem, który mocno doskwiera producentom drukarek na całym świecie. Wysoki popyt na materiały eksploatacyjne, takie jak tusze i tonery, spowodował znaczne zwiększenie liczby podrabianych produktów tego typu na rynku. Jednocześnie rozwój handlu detalicznego online ułatwił fałszerzom działanie. 

Nieświadome ofiary przestępstw

Co ważne, niektórzy klienci, mimo iż decydują się kupić oryginalne tusze oraz tonery, pochodzące od producenta ich drukarki, też stają się ofiarami tego rodzaju przestępstw i często nie wiedzą o tym aż do chwili, gdy pojawią się problemy. Część z nich zostaje namówiona na zakup tańszych, aczkolwiek legalnych zamienników, które z technicznego punktu widzenia są znacznie gorsze od oryginałów, lecz klienci są świadomi, że nabywają substytut. W gorszym wypadku, otrzymują produkty z podrobionym logo producenta, wyglądające niemal identycznie, lecz o znacznie niższej jakości. W takim przypadku klient pada ofiarą oszustwa, ponieważ chce kupić oryginalny wkład. Znajdowane w sieci atrakcyjne oferty, zachęcające znacznie niższymi cenami, mogą w danej chwili pozwolić zaoszczędzić nieco pieniędzy, jednak zazwyczaj w dłuższej perspektywie kończy się to większymi całkowitymi wydatkami konsumenta lub firmy. 

Problemy z wydajnością i niezawodnością

Korzystanie z materiałów niepochodzących od oryginalnego producenta może przede wszystkim prowadzić do problemów z wydajnością i niezawodnością. Badania przeprowadzone przez Buyers Lab wykazały, że oryginalne kartridże z tuszem HP pozwalają wydrukować średnio o 50 procent więcej stron niż alternatywne produkty z innych źródeł. W tym samym badaniu odkryto, że ponad 40 procent kartridżów z tuszami niepochodzącymi od HP zawiodło nabywców - zostały dostarczone wadliwe albo uległy przedwczesnej awarii. Ponadto, jeśli drukarka zepsuje się w wyniku stosowania podrobionego tuszu lub tonera, może to skutkować problemami w postaci niemożliwości wykonania naprawy w ramach gwarancji producenta.

Negatywny wpływ na społeczeństwo

Bardzo niepokojące okazuje się to, że fałszowanie może mieć większy wpływ na społeczeństwo, niż wyobraża sobie to potencjalny użytkownik końcowy takich produktów. Wedle szacunków BASCAP, w krajach G20 z powodu rosnącej skali produkcji podróbek oraz piractwa utracono około 2,5 miliona miejsc pracy. Co więcej, organizacja Imaging Supplies Coalition szacuje, że produkcja podróbek powoduje globalnie straty rzędu 3 miliardów dolarów rocznie w samej branży materiałów eksploatacyjnych do drukowania.

- Producenci podrobionych wkładów drukujących nie mają możliwości dokładnego odwzorowania technologii HP, dane techniczne poszczególnych produktów to informacje zastrzeżone, które nie są publikowane. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom oryginalne wkłady HP precyzyjnie współdziałają z drukarkami HP – mówi Grzegorz Konik, Supplies Category & Sales Manager, HP Inc Polska.

HP wspiera organy ścigania w celu śledzenia podróbek

Osoby stojące za sprzedażą podrobionych materiałów eksploatacyjnych do drukarek często opierają funkcjonowanie swojej firmy wyłącznie na tego rodzaju działalności. Czasami mieszają też w swojej ofercie produkty nielegalne z oryginalnymi i sprzedają je razem, co dodatkowo utrudnia rozpoznanie podróbek. Te wyrafinowane techniki powodują, że coraz trudniej jest złapać osoby stojące za sprzedażą nielegalnych produktów. To właśnie dlatego producenci drukarek, tacy jak HP, są aktywnie zaangażowani w podejmowanie działań mających na celu ukrócanie tego procederu. Nie tylko pomaga to upewnić partnerów i klientów działających w kanałach sprzedaży, że dystrybuują legalne produkty o odpowiedniej jakości, lecz także wspiera całe społeczeństwo w staraniach, aby zlikwidować ten odłam branży fałszerskiej.

By ochronić swoich klientów przed próbami sprzedania im nielegalnych towarów o niskiej jakości, firma HP współpracuje z lokalnymi organami ścigania na całym świecie w celu śledzenia i przejmowania podróbek. Przykładowo, w zaledwie sześć miesięcy, od maja do października 2016 roku, współpraca HP z organami ścigania w obszarze EMEA poskutkowała przejęciem 1,9 miliona podróbek.

Jak zidentyfikować podrobione produkty?

Rosnąca ilość przypadków podrabiania towarów, w szczególności tych używanych do drukowania, sprawia że zarówno firmy, jak i konsumenci muszą być szczególnie uważni przy zakupie tuszy i tonerów. W przypadku HP podrobione produkty można jednak zidentyfikować na trzy proste sposoby:

  • Zeskanowanie opakowania. Po pobraniu bezpłatnej aplikacji HP SureSupply na swój smartfon, należy zeskanować kod QR na etykiecie zabezpieczającej kasety drukującej – poskutkuje to automatycznym przejściem do ekranu walidacji HP.
  • Sprawdzenie oznakowania. Wkłady HP są wyposażane zarówno w holograficzną etykietę zabezpieczającą, która potwierdza autentyczność, jak i naklejkę plombującą z jasną instrukcją pozwalającą określić czy produkt nie został sfałszowany. Należy zwrócić uwagę na różne wersje etykiet zabezpieczających.
  • Sprawdzenie w Internecie. Istnieje możliwość sprawdzenia numerów seryjnych podanych na naklejkach produktów HP, na stronie internetowej www.hp.com/go/ok


Oryginalne wkłady do drukarek atramentowych i laserowych HP są opracowywane w celu zapewnienia użytkownikom jak najlepszej jakości i niezawodności. Pozorne oszczędności przy zakupie podróbek wiążą się często z długoterminowymi problemami. Warto zastanowić się za co tak naprawdę płacimy. Dopiero ocena wszystkich czynników, połączona z bezpośrednim kosztem zakupu daje nam najbardziej precyzyjny sposób ustalania kosztów drukowania.

Korzystanie z podrobionych wkładów drukujących stanowi poważne zagrożenie zwłaszcza w kontekście przedsiębiorstw, ponieważ może wiązać się z przestojami i zakłóceniem ciągłości pracy, zmniejszoną wydajnością czy otrzymywaniem niskiej jakości wydruków, które mogą zaszkodzić reputacji firmy. W najgorszym przypadku wiąże się to nawet ze straconymi pieniędzmi, przeznaczonymi na nieprawidłowo działające podróbki oraz koniecznością organizowania nowego przetargu.

Realny problem

Produkty do drukowania warto kupować u wiarygodnych sprzedawców. Potencjalny klient nie powinien mieć żadnych problemów, jeżeli decyduje się na zaopatrzenie u sprzedawców detalicznych lub dystrybutorów z ugruntowaną pozycją. Podrobione materiały eksploatacyjne do druku stanowią realny problem i należy zachować ostrożność, zabezpieczając się przed przestępcami chociażby poprzez stosowanie się do prostych wskazówek HP. Mogą one pomóc w wykryciu podróbek i ich zgłoszeniu oraz uchronią przed kupnem nielegalnych zamienników. Najważniejsze jednak jest to, że oryginalne wkłady HP nie wyschną nawet po kilku miesiącach bezczynności i zapewnią bezproblemowe oraz ekonomiczne drukowanie.

Źródło: HP

www.hp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764