logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Niemarnowanie na śniadanie - e-book Netto

  PR 04.09.2024, przeczytano 324 razy
ilustracja

56% Polaków przyznaje się do marnowania żywności w domach1. Rozpoczynający się właśnie rok szkolny, to doskonała okazja, aby przypomnieć sobie, jak można temu zapobiegać. Gdzie szukać inspiracji? Najlepiej w darmowym e-booku Netto. „Śniadaniówka, czyli drugie śniadanie z Netto. 20 prostych przepisów na słodkie i słone śniadania dla dzieci”, stworzony z redakcją Czytamy Etykiety, to źródło smakowitych przepisów i porad, które ułatwią rodzicom zapobieganie wyrzucaniu przez pociechy przygotowanych do szkoły posiłków… już od pierwszego dzwonka.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/niemarnowanie-na-sniadanie---e-book-netto,405522,artykul.html

Niemarnowanie na śniadanie

Sieć sklepów Netto od lat współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności, m.in. przekazując nadwyżki żywności ze sklepów. Podejmuje również działania w zakresie ograniczania strat żywności, a także włącza w nie klientów, edukując ich. „Śniadaniówka” to projekt skupiający uwagę konsumentów wokół problemu wyrzucania jedzenia w kontekście szkolnych drugich śniadań. Poprzez zwiększanie świadomości Netto pragnie przyczyniać się do istotnych zmian i pozytywnie wpływać na ekosystem.

Jak pokazują dane, w Polsce marnuje się łącznie 4,8 mln ton żywności każdego roku, na różnych etapach produkcji, dystrybucji i konsumpcji2. W Netto dbamy o edukację w tym zakresie, ale również dajemy klientom narzędzia, aby ułatwić im praktykę. Chcemy, aby nasz e-book, pełen smacznych przepisów i ciekawych informacji, stał się kompendium wiedzy zarówno dla uczniów, jak i ich opiekunów – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager w Netto Polska.

Wartościowo i z pomysłem

W „Śniadaniówce” znajdują się propozycje drugich śniadań godnych piątki z plusem, na słodko lub na słono, takie jak serowe placuszki, omlet z jogurtem i owocami, wrap z masłem orzechowym i bananem czy pełnoziarniste tosty z mozzarellą. Te sprawdzone, zbilansowane dania dostarczą pociechom energii, niezbędnej do codziennego zdobywania wiedzy. Zjedzenie drugiego śniadania w szkole może pomóc w szybszym myśleniu oraz pozytywnie wpłynąć na koncentrację i skupienie, a nawet poprawę samopoczucia3.

E-book Netto to jednak nie tylko przepisy, ale również cenne wskazówki. Dzięki zastosowaniu kilku z nich rodziny wspólnie przygotują drugie śniadania tak, by były pełne składników odżywczych, ale również cieszyły dziecięce oko i podniebienie.

Indywidualne podejście

Każdy uczeń jest inny, dlatego kluczowym jest dostosowanie składników i wielkość porcji. Przepisy ze „Śniadaniówki” nie muszą być wykorzystywane w 100%, ale mogą stanowić inspirację, np. do poszukiwania alternatyw dla przekąsek z długim składem. W sklepach sieci Netto można kupić mnóstwo takich produktów, które znajdują się m.in. w sekcji Półka zdrowia.

W zdrowym szkolnym jadłospisie znajdzie się miejsce dla słodkich i słonych przysmaków. Warto postawić na zamienniki wysoko przetworzonych produktów, np. owocowe żelki wyprodukowane z soków owocowych. Zachęcamy rodziców do rozmów z dziećmi na temat ich preferencji żywieniowych i wspólne eksplorowanie możliwości – dodaje Patrycja Kamińska, PR Manager w Netto Polska.

Propozycje pożywnych drugich śniadań można znaleźć w bezpłatnym e-booku, dostępnym na stronie: https://www.netto.pl/drugiesniadanie/.

W trosce o żywność

Problem marnowania jedzenia zajmuje istotne miejsce w strategii Netto, które przeciwdziała stratom żywności pod hasłem „Nie marnuję i zyskuję”. Tę samą nazwę nosi akcja sieci sklepów, w ramach której oznaczone produkty z bliskim terminem przydatności do spożycia zakupić można w specjalnej, niższej cenie.

Marka troszczy się także m.in. o planowanie zatowarowania w sklepach, uwzględniając wyniki sprzedaży czy korzysta ze sztucznej inteligencji w celu prognozowania obniżek cenowych produktów ze zbliżającą się datą ważności. Wszystko po to, by start żywności było jak najmniej.

Źródło: Netto Polska

Dodatkowe informacje:

1 https://bankizywnosci.pl/swiatowy-dzien-zywnosci-2023/.

2 NIE MARNUJ JEDZENIA 2023 Światowy Dzień Żywności, Banki Żywności. Szacunek badaczy w ramach projektu PROM (Program Racjonalizacji i Ograniczenia Marnotrawstwa Żywności).

3 https://www.netto.pl/drugiesniadanie/.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ibis z globalną kampanią wizerunkową Go Get It
Ibis, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek hotelowych na świecie segmentu ekonomicznego rozpoczęła nową globalną kampanię pod hasłem „Go get it” („Idź po swoje”), która ukazuje hotele z rodziny ibis jako miejsca pomagające podróżnikom z całego świata realizować swoje aspiracje i...
Leo Burnett łączy Alfę Romeo i Roberta Makłowicza
W związku z wprowadzeniem na rynek nowej Alfy Romeo Junior, pierwszego modelu marki produkowanego w Polsce, agencja Leo Burnett Warszawa zaprosiła do współpracy Roberta Makłowicza – znanego dziennikarza, twórcę kultowych programów, krytyka kulinarnego, pasjonata podróży i motoryzacji oraz fana marki Alfa Romeo. Współpraca ta jest częścią...
Praca kierowców ciężarówek w kampanii C. H. Robinson
Firma C. H. Robinson stworzyła kampanię wizerunkową promującą Truck Driver Appreciation Week. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na rolę kierowców ciężarówek w łańcuchu dostaw. W jej ramach uruchomione zostały działania w mediach społecznościowych, a także przygotowany materiał wideo pokazujący dzień z życia kierowcy. Przy drogach w krajach biorących udział w kampanii...
Zasąsiadujmy się: kampania Ogilvy dla Milka
Milka i Ogilvy Polska przygotowały nową platformę komunikacji pod hasłem „Zasąsiadujmy się”. Po raz pierwszy marka w Polsce podejmuje lokalną inicjatywę opartą w całości na doświadczeniach z polskiego rynku. Kampania „Zasąsiadujmy się” ruszyła 02.09 br. i rozpoczęła się działaniami digitalowymi i TVC, a jej sercem jest niestandardowa, masowa aktywacja...
Wavemaker wspiera debiut nowych zapachów YSL i Prada
Yves Saint Laurent i Prada - dwie marki o ugruntowanej pozycji w świecie luksusu - wspierają kampanią nowe odsłony swoich flagowych zapachów. Są to: YSL MYSLF, z odsłoną Le Parfum oraz Prada Paradoxe, z wariantem o nazwie Virtual Flower. Celem działań jest budowanie świadomości nowych produktów i wsparcie ich sprzedaży, jak również wzmacnianie wizerunku i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764