logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Niemcy wygenerowały w ub. roku 25,1 proc. unijnego PKB, Polska - 3,9 proc.

  PR 27.12.2021, przeczytano 733 razy
ilustracja

W 2020 r. nieco ponad jedną czwartą unijnego PKB generowały Niemcy (25,1 proc.), następnie Francja (17,2 proc.) i Włochy (12,3 proc.), przed Hiszpanią (8,4 proc.) i Holandią (6,0 proc.). Polska w tym zestawieniu znalazła się na piątej pozycji, generując 3,9 proc. unijnego PKB – podał Eurostat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/niemcy-wygenerowaly-w-ub.-roku-25%2C1-proc.-unijnego-pkb%2C-polska---3%2C9-proc.,394251,artykul.html

Na przeciwległym krańcu skali 10 państw członkowskich UE miało mniej niż 1 proc. udziału w łącznym PKB UE. Chodzi o Maltę, która miała najniższy udział w PKB UE na poziomie 0,1 proc., Estonię, Cypr i Łotwę (po 0,2 proc.), Chorwację , Litwę i Słowenię (po 0,4 proc.), Bułgarię i Luksemburg (po 0,5 proc.). W tej grupie znalazła się także Słowacja (0,7 proc.).

Europejski urząd statystyczny poinformował, że w 2020 r. produkt krajowy brutto (PKB) Unii Europejskiej wyniósł około 13,4 bln euro w cenach bieżących. W ujęciu realnym PKB UE w 2020 r. był o 7,6 proc. wyższy niż poziom sprzed dekady. Jednocześnie był jednak o 5,9 proc. niższy niż w 2019 r.; co było pierwszym spadkiem PKB UE od 2009 r., kiedy w następstwie kryzysu finansowego  PKB spadł o 4,3 proc. w porównaniu z 2008 r.

Eurostat wskazał, że spadek aktywności gospodarczej, a co za tym idzie PKB, zbiegł się w czasie z ograniczeniami wprowadzonymi w 2020 r. w celu spowolnienia rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Porównując PKB w latach 2019 i 2020 w państwach członkowskich UE, największy cios spadł na gospodarkę Hiszpanii (-10,8 proc.). Wysokie spadki odnotowały też gospodarki: Grecji (-9,0 proc.), Włoch (-8,9 proc.), Portugalii (-8,4 proc.), Malty ( -8,2 proc.), Chorwacji (-8,1 proc.) i Francji (-7,9 proc.). Jedynym krajem UE, który odnotował wzrost PKB w 2020 r., była Irlandia (+5,9 proc.).

Źródło: EuroPAP News

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764