logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Niepodległa: Logotyp 100-lecia odzyskania niepodległości wybrany

   18.11.2016, przeczytano 2037 razy
ilustracja

Narodowe Centrum Kultury, na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, zorganizowało konkurs na oficjalny logotyp i identyfikację wizualną obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości Polski. Zwycięską koncepcję przygotowała agencja FUTU Creative.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/niepodlegla%3A-logotyp-100-lecia-odzyskania-niepodleglosci-wybrany,30575,artykul.html

Do konkursu zaproszone zostały uznane agencje które w ciągu ostatnich lat przygotowywały najciekawsze realizacje we współpracy z instytucjami publicznymi. Jury, w skład którego weszli przedstawiciele Kancelarii Prezydenta, MKiDN, NCK i STGU oraz środowiska projektantów z grona propozycji najwyżej oceniło propozycję FUTU Creative.

Wybrana agencja w swoim doświadczeniu ma przygotowanie projektów m.in. dla Instytutu Adama Mickiewicza, Mennicy Polskiej, organizacji pozarządowych i prywatnych przedsiębiorstw. Jej realizacje zostały uhonorowane wieloma nagrodami i wyróżnieniami w Polsce i na świecie m.in. Golden Effie Award, KTR, Golden Eagles, Pearl Awards, D&AD czy Type Directors Club New York.

W opinii jury wybrany znak obchodów oparty na słowie „Niepodległa” pisanym ręką Marszałka Józefa Piłsudskiego, znaleziony pośród oryginalnych rękopisów oraz zaaplikowany w nowoczesny sposób - z użyciem współczesnego i eleganckiego kroju pisma stanowiącego opis Rocznicy - idealnie odzwierciedla rangę i znaczenie stulecia odzyskania niepodległości. Użyte kolory, czerwień tła oraz biały podpis w bezpośredni sposób nawiązują do barw narodowych. Znak symbolizuje nowoczesny patriotyzm oparty na fundamencie przeszłości.

Decydując się na propozycję jury zwróciło uwagę na potencjał wizualnego kodu komunikacji opartego na emocjonalnym i indywidualnym elemencie, co pozwala na stworzenie marki „Niepodległa” i sposobu myślenia o obchodach.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

tragiczne

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764