logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Niepodległa: Logotyp 100-lecia odzyskania niepodległości wybrany

   18.11.2016, przeczytano 2050 razy
ilustracja

Narodowe Centrum Kultury, na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, zorganizowało konkurs na oficjalny logotyp i identyfikację wizualną obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości Polski. Zwycięską koncepcję przygotowała agencja FUTU Creative.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/niepodlegla%3A-logotyp-100-lecia-odzyskania-niepodleglosci-wybrany,30575,artykul.html

Do konkursu zaproszone zostały uznane agencje które w ciągu ostatnich lat przygotowywały najciekawsze realizacje we współpracy z instytucjami publicznymi. Jury, w skład którego weszli przedstawiciele Kancelarii Prezydenta, MKiDN, NCK i STGU oraz środowiska projektantów z grona propozycji najwyżej oceniło propozycję FUTU Creative.

Wybrana agencja w swoim doświadczeniu ma przygotowanie projektów m.in. dla Instytutu Adama Mickiewicza, Mennicy Polskiej, organizacji pozarządowych i prywatnych przedsiębiorstw. Jej realizacje zostały uhonorowane wieloma nagrodami i wyróżnieniami w Polsce i na świecie m.in. Golden Effie Award, KTR, Golden Eagles, Pearl Awards, D&AD czy Type Directors Club New York.

W opinii jury wybrany znak obchodów oparty na słowie „Niepodległa” pisanym ręką Marszałka Józefa Piłsudskiego, znaleziony pośród oryginalnych rękopisów oraz zaaplikowany w nowoczesny sposób - z użyciem współczesnego i eleganckiego kroju pisma stanowiącego opis Rocznicy - idealnie odzwierciedla rangę i znaczenie stulecia odzyskania niepodległości. Użyte kolory, czerwień tła oraz biały podpis w bezpośredni sposób nawiązują do barw narodowych. Znak symbolizuje nowoczesny patriotyzm oparty na fundamencie przeszłości.

Decydując się na propozycję jury zwróciło uwagę na potencjał wizualnego kodu komunikacji opartego na emocjonalnym i indywidualnym elemencie, co pozwala na stworzenie marki „Niepodległa” i sposobu myślenia o obchodach.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

tragiczne

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764