logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nieprzemijający urok witryny sklepowej

  PR 21.12.2015, przeczytano 3449 razy
ilustracjastrzałka

Tradycje visual merchandisingu, czyli aranżacji witryn sklepowych sięgają XIX wieku. Profesjonalnie zaprojektowana wystawa jest wizytówką sklepu, która jednocześnie zachęca klientów do dokonania zakupów i buduje wizerunek marki, nie tylko od święta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nieprzemijajacy-urok-witryny-sklepowej,26924,artykul.html

Przyciągająca moc witryny sklepowej znana jest nie od dziś. Kompozycja, gra świateł i sposób wyeksponowania sprawiają, że produkt zyskuje rangę  przedmiotu pożądania. Dlatego kreatorzy na całym świecie prześcigają się w pomysłowości, osiągając zdumiewający poziom artyzmu na tej niewielkiej przestrzeni.

Obecnie w europejskich stolicach dostrzegalna jest tendencja projektowania stonowanych witryn, bez przepychu, ale jednak z nutą ekstrawagancji
– mówi Monika Gardasiewicz, Art Director Grupy Advertis.

W dobie rosnącej popularności zakupów przez internet oraz dominującej pozycji centrów handlowych, sklepy muszą nieustannie walczyć o uwagę klientów. Sekret tkwi jednak w proporcjach i dopasowaniu aranżacji do otoczenia.

Szczególnie w okresie przedświątecznym, ze względu na  wszechobecne dekoracje, mniej może znaczyć więcej. Warto też pamiętać o wyglądzie fasady budynku oraz o dystansie z jakiego przechodnie będą oglądać zawartość witryny.

Elementy ozdobne nie powinny przytłaczać kolekcji, powinny podkreślać jej styl oraz dodawać uroku artykułom leżącym na sklepowych półkach, za progiem sklepu. Taki efekt uzyskuje się przede wszystkim dzięki odpowiedniemu doborowi materiałów, dyskretnemu oświetleniu i wysokiej jakości detali – podkreśla Monika Gardasiewicz.

Ważnym elementem jest również przykuwający oko szyld bądź przestrzenny logotyp. Jakość ekspozycji marki świadczy o prestiżu. Do wyboru są różne formy przestrzenne, które to zaczynają przyjmować formy szklanego lica czy corianowych blobów, ale są tez klasyczne kasetony, szyldy i litery przestrzenne oraz szeroka gama technologii podświetlenia logotypu, w tym ledy RGB.

Podczas gdy sezonowe witryny mają zachęcić klientów do natychmiastowego zakupu produktów, które są obecnie w modzie, logo ma budować trwałą relację, podkreślać ponadczasową wartość. Dopiero taki zintegrowany przekaz wizualny przyniesie długotrwały efekt i klienci  wrócą do naszego sklepu, kiedy opadnie już świąteczny zamęt i zakupowe szaleństwo.

Źródło: Grupa Advertis

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764