logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Niestandardowa kampania Erecruiter

  PR 20.03.2018, przeczytano 754 razy
ilustracjastrzałka

Z okazji pozyskania 1000. klienta eRecruiter przygotował nietypową kampanię skierowaną do rekruterów. Zespół eRecruiter opublikował ogłoszenie, w którym poszukiwał Gwiazdy HR. Chętnych rekruterów zaprosił do swojego biura, aby opowiedzieli o codziennej pracy. Nie wiedzieli oni jednak, jaki jest prawdziwy powód zaproszenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/niestandardowa-kampania-erecruiter,35850,artykul.html

- Postanowiliśmy nagrać wideo, podczas którego nasi klienci odpowiedzą na pytania dotyczące systemu eRecruiter. Zależało nam na tym, aby ich wypowiedzi były spontaniczne i oddawały ducha współpracy z nami. Nie bylibyśmy jednak sobą, gdybyśmy przy okazji nie mieli dla naszych użytkowników elementu zaskoczenia, którego nie chcieliśmy zdradzać na etapie zaproszenia. Nikt z nich nie wiedział, że chodzi o celebrację 1000. klienta – tłumaczy Katarzyna Trzaska, eRecruiter.

Zrób to, co umiesz najlepiej

eRecruiter to platforma do zarządzania rekrutacjami, wspierająca na co dzień tysiące rekruterów w zbieraniu aplikacji, komunikacji z kandydatami i współpracy z biznesem w jednym miejscu. Pomysł na zachęcenie klientów systemu do interakcji był prosty. Zrobiono to, w czym system się specjalizuje – przeprowadzono proces rekrutacyjny.

Jak przebiegała akcja? Na początku stworzono specjalne „ogłoszenie o pracę” na jedyne w swoim rodzaju stanowisko – Gwiazdę HR. W treści wskazano, że poszukiwany jest superbohater, który na co dzień zajmuje się rekrutacją przez system, lubi występować publicznie i nie boi się kamery. W sekcji „Oferujemy”, zachęcano rekruterów przeżyciem niezapomnianego dnia na planie zdjęciowym, poznaniem jak wygląda nagranie „od kuchni”, profesjonalną makijażystką i współtworzeniem „historii HRowej kinematografii”. Ogłoszenie opublikowano na kanałach społecznościowych systemu eRecruiter oraz rozesłano do rekruterów przez opiekunów klienta.

- Zaproszenie do wzięcia udziału w nagraniu otrzymałam od naszej opiekunki po stronie eRecruiter. Zaintrygowała mnie nazwa wydarzenia – Gwiazda HR – oraz możliwość wzięcia udziału w nagraniu prawdziwego, krótkometrażowego filmu, z pełnymi przygotowaniami, profesjonalną ekipą itd. To było coś zupełnie nowego! – mówi Patrycja Wyszyńska, Maxi Zoo.

Efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania. Zgłosiło się kilkunastu chętnych. Wszystkie osoby zaproszono na nagranie, ostatecznie w filmie stworzonym przez dom produkcyjny Warsaw Production wzięli udział przedstawiciele firm: FRISCO.PL, Maxi Zoo Polska, Medicover Polska, Home Broker, Open Finance, Soletanche Polska oraz bioMérieux SSC Europe.

Ulepszaj swoją pracę

Dlaczego wyżej wymienione firmy zdecydowały się na przeprowadzanie swoich rekrutacji przy pomocy platformy rekrutacyjnej? Patrycja Wyszyńska z Maxi Zoo tłumaczy: - Priorytetem w wyborze platformy była dla mnie możliwość zagwarantowania naszym procesom rekrutacyjnym pełnego bezpieczeństwa, czyli spełnienie wszystkich wymogów dotyczących ochrony danych osobowych, określonych w odpowiednich aktach prawnych. Jeśli dostawca platformy nie może takiego wymogu spełnić, podjęcie współpracy nie jest dla mnie możliwe. Myślę, że rekruterzy powinni zwrócić na to szczególną uwagę przy wyborze swojego narzędzia pracy, zwłaszcza w bliskiej perspektywie wprowadzenia RODO.

Również Agnieszka Orzeszak z firmy Frisco.pl kładzie nacisk na kwestie prawne: - Zdecydowanie najważniejszym wyzwaniem stawianym przed narzędziami do rekrutacji jest dopasowanie ich funkcjonalności do zgodności z obowiązującymi przepisami, zarówno polskimi jak i unijnymi. Bez wcześniejszego sprawdzenia platformy pod tym kątem, nie ma sensu nawiązywać z nią współpracy.

Joanna Soboń-Jaśkiewicz
z firmy bioMérieux SSC Europe sp. z o.o. dodaje: - Najistotniejsza jest ergonomia systemu i jego przejrzystość. System ma mi ułatwić pracę, a nie komplikować ją pustymi działaniami administracyjnymi, które niewiele wnoszą. Dodatkowo lubię pewność, że kandydat będzie informowany na bieżąco o kolejnych krokach rekrutacji i będzie to zrobione w profesjonalny sposób.

Powyższe opinie oddają najważniejsze cechy systemu eRecruiter. Dzięki jego kompleksowości oraz ciągłemu rozwojowi firma zyskała zaufanie klientów, za co postanowiła podziękować w szczególny sposób.

Celebruj sukcesy razem z klientem

Podczas nagrania rekruterzy zwracali uwagę na najważniejsze dla nich funkcje systemu, bez których nie wyobrażają sobie codziennej pracy, opowiadali, jak długo pracują na systemie, czy co by zrobili, gdyby eRecruiter przestał istnieć. Co ważne, wideo było tylko pretekstem do celebrowania sukcesu systemu eRecruiter, czyli pozyskania 1000 klientów. W czasie nagrania rekruterzy byli zaskakiwani niespodzianką w postaci tortu, prezentu i podziękowań za to, że to właśnie dzięki nim system ma powody do świętowania. Wideo można obejrzeć na profilach eRecruiter na portalach facebook i youtube. Nagranie zostało wyświetlone już ponad 20 tys. razy, a liczba ta wciąż rośnie.

- Chcieliśmy wyrazić wdzięczność naszym klientom. To oni są naszą największą wizytówką i to dla nich codziennie kilkadziesiąt osób tworzy system. Rekruterzy biorący udział w nagraniu pozytywnie zaskoczeni tym, że dziękujemy im za codzienną współpracę. A przecież docenienie klienta powinno być podstawą każdego biznesu! Tym właśnie budujemy przewagę – otaczamy użytkowników opieką od samego początku współpracy poprzez dedykowanych opiekunów, wewnętrzny chat, pomoc techniczną. Firmy odwdzięczają się nam stałą, długoletnią współpracą, dzięki której możemy teraz świętować podpisanie umowy z 1000. klientem – mówi Katarzyna Trzaska, eRecruiter.

A co o nagraniu mówili sami zainteresowani?

Cała akcja była fajną i profesjonalnie przygotowaną przygodą z wesołymi osobami – mówi Joanna Soboń-Jaśkiewicz, bioMérieux SSC Europe.

- Trochę się denerwowałam przed nagraniem – nie byłam pewna co mnie czeka i jakie padną pytania. Jednak do odważnych świat należy – nie miałam nic do stracenia, a okazało się to być niesamowitym doświadczeniem – dodaje Patrycja Wyszyńska, Maxi Zoo.

Każdego dnia, w zamkniętych gabinetach i salach konferencyjnych, przy kolejnych kubkach kawy, działy marketingu/pr/sprzedaży zastanawiają się jak najlepiej wypromować swój produkt. Co jeszcze wymyślić? W jaki sposób zaskoczyć odbiorcę? Zespół eRecruiter wpadł na prosty pomysł: oddajmy głos klientom! W końcu, kto jak nie oni lepiej dokona rekomendacji? Dokonano, wydawać by się mogło, niemożliwego – zrekrutowano rekruterów. Dzięki wysokiemu poziomowi dostarczanej usługi systemowi udało się zgromadzić wokół siebie zaangażowanych użytkowników, którzy z chęcią stali się ambasadorami i „twarzami” marki.


Źródło: eRecruiter

www.erecruiter.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764