logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nietypowe zastosowanie druku 3D w kolejnictwie – makieta sprzęgu o wielkości 200 cm

  PR 28.02.2022, przeczytano 1486 razy
ilustracja

Prawdziwy sprzęg, który łączy wagony kolejowe ma 200 centymetrów długości i w rzeczywistości waży ponad 300 kg. Makieta z drukarki 3D została wykonana w skali 1:1 z zachowaniem funkcjonalności urządzenia. Dzięki użyciu technologii drukowania 3D udało się zmniejszyć wagę modelu aż 10-krotnie. Do realizacji tego nietypowego projektu specjaliści z firmy CadXpert wykorzystali kilka metod druku 3D. Sprawdź, jaki efekt udało się uzyskać.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nietypowe-zastosowanie-druku-3d-w-kolejnictwie-%E2%80%93-makieta-sprzegu-o-wielkosci-200-cm,394944,artykul.html

Wydruk 3D w skali 1:1

Projekt został zrealizowany przez krakowską firmę CadXpert, która ma ponad ponad 10-letnie doświadczenie we wdrażaniu technologii 3D. Zleceniodawcą była firma Dellner - szwedzki producent systemów połączeń kolejowych (m.in. sprzęgi, przejścia międzywagonowe, adaptery, systemy zarządzania energią zderzenia, a także osprzęt dla kolejnictwa), który swoje fabryki posiada na całym świecie. Model sprzęgu ma długość wynoszącą 200 cm, która odpowiada długości rzeczywistego produktu. Waga została zmniejszona dziesięciokrotnie w stosunku do prawdziwego sprzęgu (makieta - 30 kg, sprzęg kolejowy - 300 kg). Na życzenie klienta została wykonana dodatkowa obróbka wydruków, czyli lakierowanie w kolorze szarym w celu uzyskania jednorodności koloru na wszystkich elementach. Wydruk 3D wiernie oddaje wygląd i funkcjonalność oryginalnego produktu, dzięki czemu z powodzeniem może być prezentowany klientom.

Wielkogabarytowe części modelu zostały wydrukowane w technologii FDM z wykorzystaniem materiału ASA na drukarce 3D Stratasys Fortus 450 mc. Siłowniki, klamry zaciskowe i inne mniejsze elementy wydrukowano w technologii SLS na drukarkach 3D Formlabs Fuse 1. Najbardziej szczegółowe elementy takie jak tabliczka znamionowa i odprowadzenia hydrauliczne zostały wykonane w technologii SLA na drukarkach Formlabs Form 3 i Formlabs Form 3L. W wydrukach został wykorzystany gotowy produkt dostępny na rynku – łożysko kołnierzowe z czaszą kulistą, które umożliwia ruch urządzenia w pozycjach lewo-prawo i góra-dół.

Makieta z drukarki 3D – rozwiązanie dla dużych, ciężkich i trudnych w transporcie produktów

Technologia druku 3D sprawdza się w produkcji części zamiennych, narzędzi produkcyjnych lub prototypów. Metodą przyrostową można wykonać również wielkoformatowe obiekty. Ciekawym zastosowaniem drukarek 3D jest właśnie produkcja modeli, które imitują oryginalne produkty. Tego typu makieta produktowa wykonana w technologii 3D umożliwia łatwy transport i prezentacje produktów bez obaw o uszkodzenie wartościowych podzespołów. Wydruk 3D sprawdzi się podczas spotkań handlowych z klientami i inwestorami, a także podczas targów i konferencji.

Źródło: CadXpert

www.cadxpert.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764