logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Niewiarygodne. Przyzwoity spot promujący Polskę!

   31.10.2014, przeczytano 2583 razy

Studio Opus Film pochwaliło się na swoim profilu na Facebooku najnowszą realizacją. Spot promujący Polskę zrealizowany na zlecenie Ministerstwa Spraw Zagranicznych i wyreżyserowany przez Pawła Borowskiego zaskakuje, bo nie jest kompromitujący - jak wiele innych promujących nasz kraj przedsięwzięć. Informacja o tym niewiarygodnym sukcesie lotem błyskawicy obiegła już media.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/niewiarygodne.-przyzwoity-spot-promujacy-polske%21,23094,artykul.html

Klip jest ilustracją hasła "POLSKA. Where the unbelievable happens" (POLSKA. Tam gdzie dzieją się rzeczy niewiarygodne). Osią filmu jest opowieść chłopca opisującego wrażenia z krótkich wakacji w Polsce.

Posłużenie się dziecięcą narracją zaprawioną sporą dawką fantazji pozwoliło nakreślić obraz Polski z dystansem i humorem, których zazwyczaj brakuje dotychczasowym próbom zaprezentowania naszego kraju obcokrajowcom. Zamiast napinania się, twórczych niepokojów i gwałcicieli grasujących po Warszawie (słynny spot z okazji Euro 2012), oczami chłopca widzimy takie "cuda" jak smok Wawelski czy bitwę rycerską na ulicach Warszawy. Jednak chyba najważniejsze co widać to fascynacja i inspiracja, które zaowocowały serią "niewiarygodnych" wspomnień z Polski.

O ileż lżej, prościej, dyskretniej, a jednak mocniej podkreślono drzemiący w nas i naszym kraju potencjał w porównaniu chociażby z ostatnio lansowanymi koncepcjami sprężyny. Nie ma tu filozofowania, wydumanych teorii - jest efekt powstający w głowie odbiorcy, którego nie trzeba wspomagać i tłumaczyć w niekończących się notkach prasowych i kampaniach edukacyjnych wyjaśniających co sprężyny mają wspólnego z Polakami.

Na tle ponurej miernoty z jaką mieliśmy do czynienia w wypadku większości dotychczasowych inicjatyw promujących Polskę, ta realizacja pozwala odetchnąć z ulgą i stwierdzić - niewiarygodne, ale... chyba się udało! A jak Wam się podoba?

Źródło: Signs.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Można, można :)

,

Eee... redakcja jest nieobiektywna i robi propagandę sukcesu.

Ja dzisiaj w trakcie obiadu oglądałem jakiś program informacyjny i tam było mówione,
że spot wywołuje wiele kontrowersji i krzyża na Giewoncie nie ma...
  

avatar użytkownika
,

Po prostu jesteśmy tendencyjni i nie poruszyliśmy tego skandalicznego problemu, zamiatając go pod dywan.  

,

Aaa... jak tendencyjni to ok...

A tak na marginesie spocik całkiem, całkiem ...
  

avatar użytkownika
,

Hańba! Za mało krzyży!
Zamiast góry Giewont, trzeba było wybrać Jasną Górę i byłoby ok. Albo Jelenią... :)
Polski katolicyzm: http://www.youtube.com/watch?v=kcu_DANqb_w

avatar użytkownika
,

Panowie, panowie, bez ideologii - omawiamy spot reklamowy.  

avatar użytkownika
,

Przepraszam, rzeczywiście przesadziłem - wyszło mocniej niż zamierzałem, ale czuję się ofiarą, a nie pieniaczem.
Spot obejrzałem sześć albo siedem razy pod rząd, żeby przyjrzeć się szczegółom i chyba jedynym elementem, który bym wymienił na jakiś inny symbol , to dość tandetna warszawska palma. Brak krzyża uznałem za konieczne uproszczenie żeby nie prowokować kłótni, bo przecież rozstępująca się góra pewnie by krzyżem zachwiała... I awantura gotowa. Obrazy są tworzone pod wpływem opowiadania kolegi i krzyż jest chyba ostatnią rzeczą, o której pomyśli słuchacz. Nie mówiąc o tym, że dla większości obcokrajowców nasz świr na punkcie krzyża jest zwyczajnie niezrozumiały.
Podoba mi się odwołanie do dziecięcej fantazji, do tego, że każdy może zobaczyć tutaj coś innego. Niezły wybór charakterystycznych miejsc, chociaż jest jeszcze mnóstwo równie atrakcyjnych i naprawdę jest o czym opowiadać. Ogólnie dobre wrażenie. I nawet nie razi mnie pokazanie bitwy na ulicy, bezlitośnie skrytykowane przez panią Paulinę Młynarską (która zapewne nigdy nie była chłopcem w wieku bohatera filmu), smok w garniaku to swój chłop, widać od razu, a w kolesiach wyciągających stadion z morza nie widzę niewolników, jak niektórzy. Jakieś to takie sympatyczne, bez niepotrzebnej martyrologii i nadęcia.
Myślę, że bez trudu dałoby się, dla równowagi, zrobić spot widziany "dziewczyńskimi" oczami, bo romantycznych miejsc i legend mamy bez liku, co przy okazji podwoiłoby pewnie ilość dobrych komentarzy.
Fajne.



  

,

rs3d wyjechał z tymi krzyżami bo on jest z Częstochowy, miasta świętej wieży i reprezentuje zakamuflowaną opcję lobbującą na rzecz KK.

Odnośnie samych krzyży, mnie akurat ta bitwa rycerzy na ulicach miasta w pierwszej kolejności skojarzyła się
z bitwą, a bardziej oblężeniem pałacu prezydenckiego w obronie krzyża.
No ale po chwili namysłu doszedłem do wniosku, że chyba co innego artysta miał na myśli.
  

,

A mnie z 11 listopada, policją pałującą maszerujących i neofaszystami z Niemiec.  

brak ikonki
,

Moim zdaniem świetny spot. Mieszkam za granicą od 10 lat i dotychczas nie widziałem nic równie dobrego czym bym mógł z dumą pochwalić się anglosaskim kolegom. Znam już trochę ich mentalność, mam wielu znajomych i na pewno z dumą podeśle LINK do tego filmu każdemu z nich.
Gratulacje!!!!!

Najnowsze w tym dziale

Gifts Journal Flesz - kwiecień 2021
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w kwietniowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz - marzec 2021
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w marcowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz – grudzień 2020
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów.
Gifts Journal Flesz – listopad 2020
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów.
Gifts Journal Flesz – październik 2020
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764