logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Niewinna zabawa? Kampania ,,Stop drapaniu''

  PR 15.05.2018, przeczytano 562 razy
ilustracjastrzałka

Kampania jest prowadzona przez warszawską Fundację Towarzystwo Weterynaryjne a wspiera ją firma ZOETIS Polska. Projekt porusza problem uporczywego drapania u psów, które może być zwiastunem wielu poważnych chorób


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/niewinna-zabawa-kampania-%2C%2Cstop-drapaniu--,36503,artykul.html

Uporczywy świąd potrafi uprzykrzyć życie nawet ludziom. Chcąc sobie radzić z tym przykrym doznaniem, człowiek drapie się dotąd, aż swędzenie zamieni się w ból - wtedy odczuwa ulgę. Pies reaguje w podobny sposób, a do tego jeszcze trudniej znosi tak przykre sytuacje. Oczywiście od czasu do czasu zwierzak musi się podrapać. Gorzej jednak gdy robi to zbyt często. Wówczas podrażnianie może przyjmować postać od delikatniej i niezbyt uciążliwej dolegliwości do obsesyjnego stanu, powodującego rany na ciele psa. W wyniku tak męczącej przypadłości czworonogi mogą zmieniać swoje zachowanie. Stają się często rozdrażnione i nerwowe, przez co tracą kontakt z domownikami lub chęć do zabawy z innymi zwierzętami.

Jak wskazuje Renata Dziedzic, prezes Fundacji Towarzystwo Weterynaryjne - To już kolejna akcja uwrażliwiająca właścicieli psów na problem uporczywego drapania. Z roku na rok widzimy rosnącą świadomość opiekunów w tym temacie, ale wciąż w naszej lecznicy weterynaryjnej zdarzają się bardzo ciężkie przypadki, które zwyczajnie wynikają z zaniedbania zdrowia czworonoga. Alergia może się uaktywnić w dowolnym momencie życia psa i pod żadnym pozorem nie wolno jej bagatelizować. W III odsłonie kampanii STOP DRAPANIU zamierzamy nadal edukować właścicieli na temat przyczyn uporczywego swędzenia skóry u psów oraz uczulić ich na pewne symptomy, które wzbudzą ich czujność i zachęcą do wizyty w gabinecie weterynaryjnym. Dodatkowe wsparcie dla tegorocznego projektu będzie stanowiła ogólnopolska akcja edukacyjna w szkołach podstawowych – już dzisiaj zapraszam do kontaktu nauczycieli klas 4-6.

Fundacja Towarzystwo przeprowadzi pogadanki na terenie całej Polski pod hasłem ,,W zdrowiej skórze zdrowy zwierz’’. Zajęcia poprowadzą lekarze weterynarii. Ukoronowaniem tej części projektu będzie konkurs dla dzieci z atrakcyjnymi nagrodami. Pierwsze spotkania odbędą się w Warszawie, Radomiu, Gdańsku, Katowicach, Mrągowie, Ełku i Szczecinie.

Więcej informacji znajduje się na stronie www.stopdrapaniu.pl. Właściciele czworonogów mogą tam dowiedzieć się m.in. jak rozpoznać pierwsze objawy alergii, gdzie szukać pomocy dla swoich pupili (lista sprawdzonych gabinetów weterynaryjnych) oraz znajdą specjalny test, który zbada czy ich pies ma problem z uporczywym drapaniem. Ogólnopolska kampania społeczno-edukacyjna ,,STOP DRAPANIU’’ potrwa do końca grudnia 2017 r.

Szacuje się, że w Polsce żyje ponad 6,5 miliona kotów oraz 7 milionów psów. Jak wskazuje raport Pruritic dogs diary 2013 - przygotowany przez GfK Animal and Crop Health – nawet ponad 1 milion psów może cierpieć z powodu swędzenia wywołanego alergią, obecnością pasożytów, czy infekcją skóry. Skala zjawiska jest zatem ogromna. Fundacja Towarzystwo Weterynaryjne od lat zajmuje się leczeniem zwierząt należących do ludzi, którzy pozostają w skrajnie trudnej sytuacji materialnej i nie mają możliwości samodzielnego ponoszenia kosztów leczenia swoich czworonogów. Organizacja opieką weterynaryjną obejmuje także zwierzęta porzucone oraz te, które przebywają w domach tymczasowych.

Partnerzy akcji:

Zoetis, Rynek Zoologiczny - Medialny Patron Branżowy, Radio Dla Ciebie, Wrocław.pl, KAKADU, KrakVet, MZA Warszawa, MZA Szczecin, Miasto Gdańsk, Private Marketing, Psy.pl, Pies na Urlopie, NewsPoint, Blog Zamerdani,  Blog Życie z Psem, Blog Z Pazurem, Blog Psiolubni.

Źródło: Fundacja Towarzystwo Weterynaryjne

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764