logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Niezwykła kampania autorstwa Grey Group

  PR 19.04.2019, przeczytano 847 razy
ilustracja

Krajowa Izba Kominiarzy i przedstawiciele trzech religii - PRAWOSŁAWNEJ, KATOLICKIEJ i MUZUŁMAŃSKIEJ biorą udział w kampanii edukacyjnej  mającej na celu zmianę zachowania ludzi, tak by uchronić ich przed zatruciem tlenkiem węgla.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-niezwykla-kampania-autorstwa-grey-group,382186,artykul.html

Obrazek z wizerunkiem świętego Floriana, będący jednocześnie instrukcją, jak uchronić się przed zatruciem czadem, był rozdawany przez duchownych w trakcie kolędy.

ZABÓJCA

Co roku w wyniku zatrucia tlenkiem węgla ginie w Polsce prawie 100 osób, a kolejne 2000 jest hospitalizowanych. Jednym z głównych powodów jest brak prawidłowej wentylacji w wielu polskich domach. Zwłaszcza w okresie grzewczym niesprawna wentylacja, uniemożliwiająca wymianę zanieczyszczonego powietrza na świeże, może doprowadzić do tragedii.

W domach czujemy się najbezpieczniej, to miejsce, gdzie mamy wrażenie, że nic nam nie grozi. Żeby to bezpieczeństwo nie było złudne, musimy mieć świadomość zagrożeń związanych z zatruciem czadem i umieć je monitorować. Zatykając kratki wentylacyjne, czy nadmiernie uszczelniając okna, przerywamy obieg powietrza. Tworzy się czad, który w wysokim stężeniu zabija nawet po 3 sekundach - mówi Mirosław Antos z Krajowej Izby Kominiarzy

RELIGIE I ZNAKI

Polska jest religijnym krajem z mocno zakorzenioną tradycją odwiedzin duszpasterskich, potocznie zwanych „kolędą”. Po odbytej wizycie księża zostawiają na pamiątkę święte obrazki, mające chronić dom przed różnymi zagrożeniami, np. Święta Barbara chroni  od chorób i epidemii, św. Krzysztof przed wypadkami samochodowymi.

W tym roku duchowni różnych religii roznosili obrazki z wizerunkiem ŚWIĘTEGO FLORIANA, patrona kominiarzy i strażaków. Obrazek został specjalnie stworzony na potrzeby kampanii, przez malarkę ikon – Tamarę Panwell.

Na obrazku widnieje instrukcja, jak w bardzo prosty i niezawodny sposób można sprawdzić wentylację w domu.

W ciągu 14 miesięcy kampanii rozdystrybuowano prawie 30 milionów instrukcji.

DLACZEGO OBRAZEK?

W przypadku sprawnie działającego ciągu wentylacyjnego, przykładając kartkę papieru do kratki wentylacyjnej, powinna ona przylgnąć. Podobnie obrazek z wizerunkiem św. Floriana, jeśli cyrkulacja powietrza jest odpowiednia, przylgnie do kratki wentylacyjnej. Jeśli obrazek odpadnie - TO ZNAK, że wentylacja może nie działać prawidłowo. Wtedy należy uchylić okno i zadzwonić po pomoc kominiarza.

Obrazek z wizerunkiem Św. Floriana jest też dostępny do pobrania ze strony www.znakfloriana.pl. Na stronie internetowej można dowiedzieć się więcej, jak uchronić siebie i bliskich przed zatruciem tlenkiem węgla.

W przypadku problemów z wentylacją dostępne są też numery do kominiarzy. Dodatkowo jest możliwość ustawienia przypomnienia za pośrednictwem sms. Wówczas co kwartał dostaniemy automatyczną wiadomość o tym, że nadszedł czas, by ponownie sprawdzić wentylację w naszym domu.

Idea przyświecająca kampanii została też przedstawiona w filmie, który można obejrzeć tutaj:

EKUMENICZNE SPOSOBY NA OCHRONĘ NASZEGO ŻYCIA

W kampanię aktywnie włączyli się przedstawiciele trzech wyznań: Katolicy, Prawosławni i Muzułmanie.

Źródło: Grey Group Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Platige Image prezentuje VFX Showreel
Platige Image, polskie studio produkcyjne i postprodukcyjne, znane z realizacji efektów do takich tytułów, jak The Witcher, Shadow&Bone czy Blood Origin,  prezentuje najnowszy showreel.
Fenty x Puma z eventową premierą Creeper Phatty Earth Tone
FENTY x PUMA prezentują premierę Creeper Phatty Earth Tone z okazji Światowego Dnia Ziemi. Sneakersy, które pojawiły się w 2015 roku, dziś powracają w nowej odsłonie.
Garden of Words Group w nowej identyfikacji wizualnej
Grupa Agencji Garden of Words jako jeden z liderów w branży, stale rozwija swoją działalność, oferując wszechstronne kompetencje w obszarze zintegrowanej komunikacji. Dynamicznemu rozwojowi towarzyszą zmiany w identyfikacji wizualnej grupy. Garden of Words Group zyskała między innymi odświeżone logo, nową stronę internetową i zaktualizowany layout (m.in. kolorystyka,...
Agencja reklamowa Hand Made kolejny rok będzie odpowiedzialna za kompleksową obsługę marki w obszarze BTL i digital. 
Główka Pracuje w kampanii Ingka Centres
Ingka Centres, firma zarządzająca obiektami handlowymi rozpoczyna kampanię pod nazwą Główka Pracuje, w ramach której stworzyła nową, interaktywną przestrzeń ‒ Umysłową Siłkę. Siłka oferuje różnorodne aktywności poprawiające sprawność umysłową, by efektywniej przyswajać wiedzę oraz przetwarzać i zapamiętywać informacje. Umysłowa Siłka...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764