logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nikon: kampania „Moment uderzenia”

  PR 21.11.2016, przeczytano 530 razy
ilustracjastrzałka
fot. Tom Miles

Mistrz mieszanych sztuk walki MMA Tom „Fire Kid” Duquesnoy i fotograf Tom Miles podjęli współpracę w celu zademonstrowania szybkości i możliwości lustrzanki Nikon D500


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nikon%3A-kampania-_moment-uderzenia_,30581,artykul.html

Firma Nikon nawiązała współpracę z mistrzem świata dwóch wag federacji BAMMA w mieszanych sztukach walki Tomem „Fire Kid” Duquesnoyem oraz fotografem sportowym Tomem Milesem w celu zarejestrowania trwających ułamki sekund momentów uderzenia i zaprezentowania obrazów, których nie dałoby się zaobserwować gołym okiem. Niezwykle szybki supergwiazdor MMA wyprowadzał ciosy w różne artykuły spożywcze, takie jak arbuzy, ciasta i dynie, a rejestrowane zdjęcia prezentowały olbrzymią szybkość przetwarzania lustrzanki Nikon D500 i jej możliwości przy wysokiej czułości ISO.

Inspiracją do sesji fotograficznej z zawodnikiem MMA na potrzeby kampanii „Moment uderzenia” było skojarzenie podstawowych cech lustrzanki D500, czyli szybkości, mocy i precyzji, z cechami sportowca.

Użyliśmy lustrzanki Nikon D500 do sfotografowania skutków uderzenia w obiekt z pełną siłą przez wytrenowanego zawodnika – mówi zawodowy fotograf Tom Miles. - Jako fotograf sportowy zawsze staję przed wyzwaniem polegającym na uchwyceniu trwającego ułamek sekundy momentu. Może to być fotografowanie zawodnika przekraczającego linię mety lub padającego na deski po nokautującym go trafieniu w ringu. Zajęliśmy się tymi codziennymi zadaniami fotografów w ich skrajnej postaci i badaliśmy moment uderzenia, w sytuacji, gdy w obiekt trafia cios wyprowadzony bardzo szybko i z olbrzymią siłą.

Seria zdjęć przedstawia Toma Duquesnoya kopiącego, uderzającego pięścią, rozbijającego i roztrzaskującego artykuły spożywcze w warunkach słabego oświetlenia. Zdjęcia wykonane z czasem otwarcia migawki równym 1/8000 sekundy pokazują szybkość i technikę niezbędne do zniszczenia takich nietypowych przeciwników.

Tom Duquesnoy, mistrz świata MMA, mówi: We Francji mamy powiedzenie "nie baw się jedzeniem", ale na potrzeby tej sesji zrobiłem wyjątek. Kibice oglądający walki MMA nie mogą w pełni docenić szybkości i mocy ciosów zadawanych przez zawodników. Dopiero te zdjęcia pomagają zobrazować moją siłę, zwinność i precyzję.

Nikon D500 umożliwia wykonanie w trybie szybkich zdjęć seryjnych do 200 zdjęć w formacie JPEG i 200 zdjęć w nieskompresowanym 14-bitowym formacie RAW z prędkością fotografowania do 10 kl./s¹, bez najmniejszego spowolnienia. Pozwala to rejestrować naprawdę szybko poruszające się obiekty. Dzięki technologii zastosowanej w aparacie Nikon D500 fotograf sportowy rejestrujący zawodnika motocrossu szybującego na motocyklu w powietrzu lub fotograf przyrody polujący na jaguara w biegu mogą uchwycić te momenty w wysokiej rozdzielczości. Użyty w modelu D500 procesor przetwarzania obrazu EXPEED 5 zapewnia czułość aż do ISO 51200, z możliwością zwiększenia jej do wartości Hi 5 (odpowiadającej czułości ISO 1640000), dzięki czemu można robić zdjęcia w warunkach słabego oświetlenia.  

Podczas sesji zdjęciowej Tom Miles używał następującego sprzętu:
Nikon D500

  • AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G
  • AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G
  • AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G
  • AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G
  • AF-S MICRO-NIKKOR 105MM F/2.8D
  • AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED
  • 6 × lampa błyskowa SB-5000 firmy Nikon


Źródło: NIKON Corporation

www.nikon.pl

Dodatkowe informacje:

¹ Przybliżone liczby klatek na sekundę w przypadku całkowicie naładowanego akumulatora jonowo-litowego EN-EL15, aktywnego trybu ciągłego AF, czasu otwarcia migawki 1/250 lub krótszego oraz domyślnych wartości pozostałych ustawień.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764