logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nikon: aktualizacja oprogramowania wewnętrznego do bezlusterkowców serii Z

  PR 21.07.2020, przeczytano 330 razy

Nikon ogłasza dziś nową aktualizację oprogramowania wewnętrznego – wersja 2.00 do aparatu bezlusterkowego Nikon Z50 (format Nikon DX), oraz wersja 3.10 do pełnoklatkowych (format Nikon FX) modeli bezlusterkowców Z7 i Z6. To znaczące aktualizacje, które jeszcze bardziej usprawniają działanie aparatów systemu Nikon Z.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nikon%3A-aktualizacja-oprogramowania-wewnetrznego-do-bezlusterkowcow-serii-z,387847,artykul.html

Zgodnie z oczekiwaniami użytkowników, aktualizacja Z50 (wersja 2.00) dodaje funkcję AF rozpoznawania oczu zwierząt (Animal-Detection AF), dzięki której aparat wykrywa oczy i pyski psów i kotów. Funkcja, obecna już w modelach Z6 oraz Z7, poprawia komfort fotografowania, dzięki czemu użytkownik może skoncentrować się bardziej na współpracy ze zwierzęciem i kadrowaniu, zamiast na szukaniu ostrości. Aktualizacja poprawia również śledzenie obiektu podczas fotografowania, co czyni jego używanie bardziej elastycznym.

Aktualizacje dla każdego z trzech modeli dodają również obsługę nowych telekonwerterów Z TELECONVERTER TC-1.4x oraz Z TELECONVERTER TC-2.0x, które wydłużają ogniskową używanego obiektywu. Nowe telekonwertery zwiększają możliwości fotografowania długimi ogniskowymi w połączeniu z kompatybilnymi obiektywami, począwszy od obiektywu NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S po obiektywy do aparatów bezlusterkowych, które zaprezentowane zostaną w przyszłości.

Funkcje udoskonalone dzięki aktualizacjom oprogramowania wewnętrznego

Aktualizacja 2.00 do Z50

Wykrywanie zwierząt AF (Animal-Detection AF) służące do automatycznego ustawiania ostrości na pyskach i oczach psów i kotów

Wykrywanie zwierząt AF (Animal-Detection AF) dodaje funkcję wspomagającą fotografowanie psów i kotów dzięki rozpoznawaniu ich pysków i oczu. Jeśli w kadrze wykryte są pyski lub oczy wielu zwierząt, użytkownik za pomocą wybieraka może wybrać obiekt, na którym będzie ustawiona ostrość. Podczas filmowania rozpoznawane są jedynie pyski zwierząt (nie oczy).

Zwiększona użyteczność śledzenia obiektów AF

Śledzenie obiektów podczas fotografowania w trybach AF-A, AF-C oraz w automatycznym wybieraniu obszaru AF (auto-area AF) zostało zmodyfikowane, aby uelastycznić sposób używania aparatu. Aparat śledzi obiekt, gdy spust migawki jest wciśnięty do połowy i przestaje śledzić, gdy użytkownik zdejmie palec ze spustu. Działanie tej funkcji zostało udoskonalone w ten sposób, że punkt ostrości powraca do wyjściowej pozycji sprzed rozpoczęcia śledzenia.

Sterowanie ustawieniami użytkownika można również skonfigurować do sprawnego przełączania pomiędzy ekranami automatycznego wyboru AF (auto-area AF) oraz ekranem śledzenia obiektu, co pozwala użytkownikowi łatwiej wybierać śledzenie obiektu oraz zmieniać wybrany obiekt bez odrywania oka od wizjera.

Aktualizacja 2.00 do Z50 oraz aktualizacja 3.10 do Z6 / Z7

Współpraca z telekonwerterami Z TELECONVERTER TC-1.4x oraz Z TELECONVERTER TC-2.0x

Z TELECONVERTER TC-1.4x oraz Z TELECONVERTER TC-2.0x zwiększają1 możliwości kompatybilnych teleobiektywów NIKKOR Z poprzez wydłużenie ogniskowej (odpowiednio o 1.4× lub o 2.0×). Pierwszym kompatybilnym obiektywem jest NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S. Użycie tych telekonwerterów nie zmienia minimalnej odległości fotografowania, dzięki czemu fotografowany obiekt widzimy jeszcze bliżej. Wspomagają one również pracę systemów AF oraz VR używanego obiektywu, dzięki czemu fotografowanie jest jeszcze bardziej komfortowe.

Ponadto w odpowiedzi na zapotrzebowanie użytkowników coraz częściej pracujących zdalnie, a także rosnącą popularność wideokonferencji, firma Nikon planuje wkrótce udostępnić wersję beta programu Webcam Utility. Będzie to oprogramowanie umożliwiające wykorzystywanie aparatów bezlusterkowych firmy Nikon, jak również wybranych lustrzanek cyfrowych (modeli D6, D850, D780, D500, D7500, D5600) jako kamer internetowych. Oprogramowanie kompatybilne z systemem Windows zostanie wydane na początku sierpnia 2020 roku.

Źródło: NIKON

www.nikon.pl

Dodatkowe informacje:

1 Użycie TC 1.4×, zmniejsza ekspozycję (jasność) użytego obiektywu o 1 stopień EV. Telekonwerter 2.0× zmniejsza otwór względny obiektywu o 2 stopnie EV.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764