logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nikon: kampania „Moment uderzenia”

  PR 21.11.2016, przeczytano 426 razy
ilustracjastrzałka
fot. Tom Miles

Mistrz mieszanych sztuk walki MMA Tom „Fire Kid” Duquesnoy i fotograf Tom Miles podjęli współpracę w celu zademonstrowania szybkości i możliwości lustrzanki Nikon D500


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nikon%3A-kampania-_moment-uderzenia_,30581,artykul.html

Firma Nikon nawiązała współpracę z mistrzem świata dwóch wag federacji BAMMA w mieszanych sztukach walki Tomem „Fire Kid” Duquesnoyem oraz fotografem sportowym Tomem Milesem w celu zarejestrowania trwających ułamki sekund momentów uderzenia i zaprezentowania obrazów, których nie dałoby się zaobserwować gołym okiem. Niezwykle szybki supergwiazdor MMA wyprowadzał ciosy w różne artykuły spożywcze, takie jak arbuzy, ciasta i dynie, a rejestrowane zdjęcia prezentowały olbrzymią szybkość przetwarzania lustrzanki Nikon D500 i jej możliwości przy wysokiej czułości ISO.

Inspiracją do sesji fotograficznej z zawodnikiem MMA na potrzeby kampanii „Moment uderzenia” było skojarzenie podstawowych cech lustrzanki D500, czyli szybkości, mocy i precyzji, z cechami sportowca.

Użyliśmy lustrzanki Nikon D500 do sfotografowania skutków uderzenia w obiekt z pełną siłą przez wytrenowanego zawodnika – mówi zawodowy fotograf Tom Miles. - Jako fotograf sportowy zawsze staję przed wyzwaniem polegającym na uchwyceniu trwającego ułamek sekundy momentu. Może to być fotografowanie zawodnika przekraczającego linię mety lub padającego na deski po nokautującym go trafieniu w ringu. Zajęliśmy się tymi codziennymi zadaniami fotografów w ich skrajnej postaci i badaliśmy moment uderzenia, w sytuacji, gdy w obiekt trafia cios wyprowadzony bardzo szybko i z olbrzymią siłą.

Seria zdjęć przedstawia Toma Duquesnoya kopiącego, uderzającego pięścią, rozbijającego i roztrzaskującego artykuły spożywcze w warunkach słabego oświetlenia. Zdjęcia wykonane z czasem otwarcia migawki równym 1/8000 sekundy pokazują szybkość i technikę niezbędne do zniszczenia takich nietypowych przeciwników.

Tom Duquesnoy, mistrz świata MMA, mówi: We Francji mamy powiedzenie "nie baw się jedzeniem", ale na potrzeby tej sesji zrobiłem wyjątek. Kibice oglądający walki MMA nie mogą w pełni docenić szybkości i mocy ciosów zadawanych przez zawodników. Dopiero te zdjęcia pomagają zobrazować moją siłę, zwinność i precyzję.

Nikon D500 umożliwia wykonanie w trybie szybkich zdjęć seryjnych do 200 zdjęć w formacie JPEG i 200 zdjęć w nieskompresowanym 14-bitowym formacie RAW z prędkością fotografowania do 10 kl./s¹, bez najmniejszego spowolnienia. Pozwala to rejestrować naprawdę szybko poruszające się obiekty. Dzięki technologii zastosowanej w aparacie Nikon D500 fotograf sportowy rejestrujący zawodnika motocrossu szybującego na motocyklu w powietrzu lub fotograf przyrody polujący na jaguara w biegu mogą uchwycić te momenty w wysokiej rozdzielczości. Użyty w modelu D500 procesor przetwarzania obrazu EXPEED 5 zapewnia czułość aż do ISO 51200, z możliwością zwiększenia jej do wartości Hi 5 (odpowiadającej czułości ISO 1640000), dzięki czemu można robić zdjęcia w warunkach słabego oświetlenia.  

Podczas sesji zdjęciowej Tom Miles używał następującego sprzętu:
Nikon D500

  • AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G
  • AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G
  • AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G
  • AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G
  • AF-S MICRO-NIKKOR 105MM F/2.8D
  • AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED
  • 6 × lampa błyskowa SB-5000 firmy Nikon


Źródło: NIKON Corporation

www.nikon.pl

Dodatkowe informacje:

¹ Przybliżone liczby klatek na sekundę w przypadku całkowicie naładowanego akumulatora jonowo-litowego EN-EL15, aktywnego trybu ciągłego AF, czasu otwarcia migawki 1/250 lub krótszego oraz domyślnych wartości pozostałych ustawień.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marketing sensoryczny od Nekk
Agencja pharmamarketingowa NEKK odpowiada za wdrożenie dwóch nowych produktów w portfolio uznanej, aptecznej marki – APTEO. Strategia wdrożenia zakładała skorzystanie z bogactwa marketingu sensorycznego. Do promocji preparatów walczących z zapaleniem śluzówki nosa wykorzystano przekaz pozytywny oraz marketing zmysłów – kwiaty i zapachy...
Pandemia wywarła ogromny wpływ na globalne łańcuchy dostaw. Doprowadziło to między innymi do poważnych zmian w funkcjonowaniu sektora logistycznego, a same firmy przekonały się, jak ważne jest wsparcie technologii dla usprawnienia i efektywnego zarządzania przepływem towarów. W odpowiedzi na nowe wyzwania biznesowe Lexmark przedstawił rozwiązania technologiczne,...
Słoneczna kampania marki Iwostin
Zespół Opus B przygotował kampanię digital, promującą kosmetyki Iwostin Solecrin.
PZU pamięta o bohaterach Powstania Warszawskiego
1 sierpnia na budynku centrali PZU u zbiegu al. Jana Pawła II i ul. Grzybowskiej w Warszawie rozbłyśnie powstańcza kotwica. W ten sposób ubezpieczyciel złoży hołd uczestnikom Powstania Warszawskiego. Iluminacja będzie widoczna każdej nocy do 8 sierpnia. Jako mecenas Muzeum Powstania Warszawskiego PZU włączył się także w inne wydarzenia upamiętniające 77. rocznicę...
Książęce IPA zdobywa mury
Monumentalny mural Książęce IPA można już oglądać przy ul. Jaworzyńskiej 8 w Warszawie. To projekt zwycięzcy konkursu skierowanego do konsumentów piwa Książęce na kolaż przedstawiający piwny świat - z Książęcym IPA w roli głównej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764