logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nikon: kampania „Moment uderzenia”

  PR 21.11.2016, przeczytano 526 razy
ilustracjastrzałka
fot. Tom Miles

Mistrz mieszanych sztuk walki MMA Tom „Fire Kid” Duquesnoy i fotograf Tom Miles podjęli współpracę w celu zademonstrowania szybkości i możliwości lustrzanki Nikon D500


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nikon%3A-kampania-_moment-uderzenia_,30581,artykul.html

Firma Nikon nawiązała współpracę z mistrzem świata dwóch wag federacji BAMMA w mieszanych sztukach walki Tomem „Fire Kid” Duquesnoyem oraz fotografem sportowym Tomem Milesem w celu zarejestrowania trwających ułamki sekund momentów uderzenia i zaprezentowania obrazów, których nie dałoby się zaobserwować gołym okiem. Niezwykle szybki supergwiazdor MMA wyprowadzał ciosy w różne artykuły spożywcze, takie jak arbuzy, ciasta i dynie, a rejestrowane zdjęcia prezentowały olbrzymią szybkość przetwarzania lustrzanki Nikon D500 i jej możliwości przy wysokiej czułości ISO.

Inspiracją do sesji fotograficznej z zawodnikiem MMA na potrzeby kampanii „Moment uderzenia” było skojarzenie podstawowych cech lustrzanki D500, czyli szybkości, mocy i precyzji, z cechami sportowca.

Użyliśmy lustrzanki Nikon D500 do sfotografowania skutków uderzenia w obiekt z pełną siłą przez wytrenowanego zawodnika – mówi zawodowy fotograf Tom Miles. - Jako fotograf sportowy zawsze staję przed wyzwaniem polegającym na uchwyceniu trwającego ułamek sekundy momentu. Może to być fotografowanie zawodnika przekraczającego linię mety lub padającego na deski po nokautującym go trafieniu w ringu. Zajęliśmy się tymi codziennymi zadaniami fotografów w ich skrajnej postaci i badaliśmy moment uderzenia, w sytuacji, gdy w obiekt trafia cios wyprowadzony bardzo szybko i z olbrzymią siłą.

Seria zdjęć przedstawia Toma Duquesnoya kopiącego, uderzającego pięścią, rozbijającego i roztrzaskującego artykuły spożywcze w warunkach słabego oświetlenia. Zdjęcia wykonane z czasem otwarcia migawki równym 1/8000 sekundy pokazują szybkość i technikę niezbędne do zniszczenia takich nietypowych przeciwników.

Tom Duquesnoy, mistrz świata MMA, mówi: We Francji mamy powiedzenie "nie baw się jedzeniem", ale na potrzeby tej sesji zrobiłem wyjątek. Kibice oglądający walki MMA nie mogą w pełni docenić szybkości i mocy ciosów zadawanych przez zawodników. Dopiero te zdjęcia pomagają zobrazować moją siłę, zwinność i precyzję.

Nikon D500 umożliwia wykonanie w trybie szybkich zdjęć seryjnych do 200 zdjęć w formacie JPEG i 200 zdjęć w nieskompresowanym 14-bitowym formacie RAW z prędkością fotografowania do 10 kl./s¹, bez najmniejszego spowolnienia. Pozwala to rejestrować naprawdę szybko poruszające się obiekty. Dzięki technologii zastosowanej w aparacie Nikon D500 fotograf sportowy rejestrujący zawodnika motocrossu szybującego na motocyklu w powietrzu lub fotograf przyrody polujący na jaguara w biegu mogą uchwycić te momenty w wysokiej rozdzielczości. Użyty w modelu D500 procesor przetwarzania obrazu EXPEED 5 zapewnia czułość aż do ISO 51200, z możliwością zwiększenia jej do wartości Hi 5 (odpowiadającej czułości ISO 1640000), dzięki czemu można robić zdjęcia w warunkach słabego oświetlenia.  

Podczas sesji zdjęciowej Tom Miles używał następującego sprzętu:
Nikon D500

  • AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G
  • AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G
  • AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G
  • AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G
  • AF-S MICRO-NIKKOR 105MM F/2.8D
  • AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED
  • 6 × lampa błyskowa SB-5000 firmy Nikon


Źródło: NIKON Corporation

www.nikon.pl

Dodatkowe informacje:

¹ Przybliżone liczby klatek na sekundę w przypadku całkowicie naładowanego akumulatora jonowo-litowego EN-EL15, aktywnego trybu ciągłego AF, czasu otwarcia migawki 1/250 lub krótszego oraz domyślnych wartości pozostałych ustawień.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764