logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nikon D50 – już oficjalnie

   22.04.2005, przeczytano 1510 razy

Najbardziej chyba oczekiwany aparat cyfrowy ostatnich tygodni – Nikon D50 – został oficjalnie zaprezentowany przez producenta. Japoński koncern pokazał też drugą nową cyfrową lustrzankę z wymienną optyką, model D70s.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nikon-d50--juz-oficjalnie,2726,artykul.html

Niespełna 15 miesięcy temu sytuacja na rynku cyfrowych lustrzanek „nabrała rumieńców”, gdy Nikon pokazał swoją odpowiedź na Canona EOS 300D – model D70. Teraz D70 doczekał się następcy, w którego nazwie pojawia się rozszerzenie „s”, a także tańszej wersji D50. Nikon D70s to model D70 z większym 2-calowym wyświetlaczem, wydajniejszymi bateriami i kilkoma innymi, w zasadzie niezauważalnymi usprawnieniami. Aparat posiada też nowe, bardziej przejrzyste menu, które jednak będzie dostępne także dla posiadaczy D70 – po majowej premierze D70s, producent udostępni w internecie stosowny firmware. W Stanach Zjednoczonych aparat (body) będzie kosztować 900 USD, zestaw z obiektywem 18-70 mm będzie o 300 USD droższy.

Prawdziwym wydarzeniem są jednak informacje o Nikonie D50. Aparat jest pod kilkoma względami lepszy od modelu D70 – posiada 2-calowy wyświetlacz, port USB 2.0 i oferuje 12-bitowy zapis RAW bez kompresji. Jest też mniejszy i lżejszy niż D70 - wymiary D50 to 133 x 102 x 76 mm, waga (bez baterii) 540 g. W aparacie zastosowano nową matrycę Nikon DX Format CCD o rozdzielczości 6 megapikseli. W stosunku do „starszego brata”, Nikon D50 jest nieco wolniejszy - przy zdjęciach seryjnych rejestruje 2,5 klatki na sekundę (D70 – 3 klatki). Zastosowany format kart pamięci to SD. D50 będzie dostępny w wersjach czarnej i srebrnej, sprzedaż na całym świecie ruszy w czerwcu. W Stanach Zjednoczonych aparat z obiektywem 18-55 mm DX ma kosztować 900 USD.

Na zdjęciu: Nikon D50
Źródło informacji: Digital Photography Review

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764