logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nikon Photo Contest: Polacy z nagrodami

  PR 03.07.2015, przeczytano 1223 razy
ilustracjastrzałka
fot.Katarzyna Pawlica

Firma Nikon ogłosiła dziś wyniki międzynarodowego konkursu Nikon Photo Contest 2014-2015. Nagrodę Główną w kategorii „fotografia” zdobył Katsuhiro Noguchi z Japonii, który został nagrodzony za zdjęcie „Kwiaty Fukushimy”. W kategorii „wideo” - filmów trwających nie dłużej niż 3 minuty - zwyciężył „One” autorstwa Chrisa Rudza z Polski. Nagrodę w kategorii przedstawiającej temat „Dom” zdobyła natomiast Katarzyna Pawlica, za zdjęcie „Tradycja“.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nikon-photo-contest%3A-polacy-z-nagrodami,25349,artykul.html

Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono ponad 89 tysięcy prac. Wyboru tych najlepszych dokonało międzynarodowe jury, składające się z 17 jurorów – znanych fotografów, reżyserów i dyrektorów kreatywnych. Zwycięskie obrazy zostały docenione ze względu na wyjątkowe walory artystyczne oraz wysoką jakość prac. Wśród wyróżnionych nie zabrakło Polaków. Nagrodę Główną w kategorii „wideo” zdobył Chris Rudz. Jego film „One” to wejście w głąb męskiej tożsamości. Obraz pokazuje jej konstrukcję oraz stara się rozłożyć ją na czynniki pierwsze. 

Katarzyna Pawlica, fotografka ślubna, została natomiast wyróżniona w kategorii obrazującej temat „Dom” za zdjęcie „Tradycja”. Przedstawia ono tradycyjną scenę przedślubną, w której pan młody wkłada pieniądze do buta wybranki.

Chris Rudz prezentuje wyjątkowy styl, wymagający od widza spojrzenia w głąb swojej tożsamości. W jego filmie widać piękno graniczące z brzydotą, co czyni go jeszcze bardziej uwodzicielskim. Choć wśród zgłoszeń otrzymaliśmy wiele naprawdę niesamowitych historii, to jednak obraz Rudza był wyjątkowy – podsumował film „One” przewodniczący jury, John C Jay.

Prestiżowy konkurs Nikon Photo Contest (NPC), organizowany przez firmę Nikon, po raz pierwszy odbył się w 1969 roku. Jest on świetną okazją, zarówno dla profesjonalistów, jak i dla amatorów, do nawiązania znajomości wśród entuzjastów fotografii z całego świata i zaprezentowania swojego talentu. W ramach konkursu zgłaszane są prace w 4 kategoriach fotograficznych oraz 2 wideo. W tegorocznej edycji konkursu we wszystkich kategoriach przyznano również nagrodę „Pokolenie N” dla 10 uczestników, w wieku poniżej 19 lat. Udział w konkursie mogą wziąć wszyscy chętni – zarówno amatorzy, jak i profesjonaliści – niezależnie od wieku, płci, narodowości, czy używanego sprzętu fotograficznego.

Wszystkie prace można zobaczyć na stronie http://www.nikon-photocontest.com

Źródło: Nikon

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764