Firma Nikon Polska uruchomiła oficjalny profil na społecznościowym serwisie fotograficznym Pinterest.com. Użytkownicy znajdą tu najwyższej jakości zdjęcia oraz filmy ze świata Nikona. Pinterest to kolejny kanał social media, obok Facebooka, YouTube’a, Twittera, Flickra oraz bloga blogjestemnikon.pl, rozwijany przez firmę w celu komunikacji z polskimi fanami.
Pinterest to jeden z najszybciej rozwijających się projektów społecznościowych na świecie. Obecnie platforma skupia ok. 35 mln użytkowników. Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w Polsce serwis cieszy się zainteresowaniem ok. 365 tys. osób[1]. Pod względem popularności Pinterest wyprzedził już serwisy mikroblogowe, takie jak Blip i Flaker.
Główną ideą stworzenia oficjalnego profilu Nikon Polska w serwisie Pinterest jest chęć dotarcia do osób szukających inspiracji dla swoich prac oraz kierunków rozwoju fotograficznych umiejętności.
Profil Nikon Polska podzielony jest na tablice tematyczne. Użytkownicy znajdą tu materiały multimedialne dotyczące produktów, akcji sponsoringowych i CSR-owych oraz prezentujące efekty współpracy z fotografami i blogerami. Poza autorskimi treściami, Nikon Polska będzie publikował także zdjęcia nadsyłane przez fanów marki.
Źródło: Nikon