logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nikon prezentuje najsłynniejsze baśnie za pomocą zdjęć

  PR 26.05.2015, przeczytano 1449 razy
ilustracjastrzałka
Dan Bannino

Firma Nikon przedstawia wyniki projektu „Obraz wart więcej niż 1000 słów”, którego celem jest ukazanie najsłynniejszych baśni poprzez serię 4 zdjęć wykonanych aparatem Nikon D5500. W ramach projektu #PicWorth1000Words trójka fotografów z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoch zaprezentowała opowieści o Małej Syrence, Królewnie Śnieżce i Czerwonym Kapturku. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nikon-prezentuje-najslynniejsze-basnie-za-pomoca-zdjec,24988,artykul.html

Pierwszą osobą, która podjęła to wyzwanie, była Cristina de Middel. Jej upodobanie do łączenia faktów z fikcją uwidoczniło się już wcześniej, kiedy to postanowiła opracować autorskie portrety nadawców niechcianych wiadomości mailowych. W swojej współczesnej adaptacji baśni Hansa Christiana Andersena pt. „Mała Syrenka” Middel przenosi akcję wydarzeń do Meksyku, gdzie fotografka przyglądała się lokalnym tradycjom związanym z dorastaniem dziewcząt z arystokratycznych rodzin.

Chciałam pokazać, że można robić ambitne zdjęcia bez ogromnych nakładów finansowych, jeśli znajdzie się prosty, a zarazem niezwykle wymowny temat. Kiedy zobaczyłam na własne oczy te fascynujące meksykańskie obrzędy przejścia, od razu skojarzyły mi się z Małą Syrenką &mdash klasyczną opowieścią o dojrzewaniu – mówi de Middel


Inne spojrzenie na tradycyjne baśnie proponuje Dan Bannino, fotograf z Włoch. Zdobył on uznanie na arenie międzynarodowej dzięki swojemu przedstawieniu diet znanych osób w stylu malarstwa dawnych mistrzów. To właśnie XV-wieczne malarstwo było dla niego inspiracją przy tworzeniu nowej adaptacji historii o Królewnie Śnieżce braci Grimm z 1812 r.

Prostota i niewinność emanujące z tej historii sprawiają, że nie traci ona swojego znaczenia, podobnie jak klasyczne dzieła sztuki nabierają nowego znaczenia z każdym nowym pokoleniem jej odbiorców. Mam nadzieję, że ten projekt zachęci utalentowanych, kreatywnych artystów do poszukiwania świeżego spojrzenia na sztukę i jej interpretacji na swój własny sposób. Jeszcze nigdy nie było to tak proste, a wszystko dzięki fotografii cyfrowej – mówi Bannino


Sandro Giordano, trzeci z wytypowanych fotografów oferuje śmiałe spojrzenie na Czerwonego Kapturka, który, w nowej wersji baśni przedstawionej przez fotografa, zmaga się z presją i ograniczeniami współczesnego świata.

Niesamowite zdjęcia są inspiracją do dyskusji i zmuszają do myślenia. Przez pokazanie znanej historii z nowej perspektywy z wykorzystaniem mocnych obrazów możemy zdać sobie sprawę z potęgi naszej wyobraźni - wyjaśnia Giordano.


Serie czterozdjęciowych opowieści przedstawiających nowe wersje baśni są dostępne na stronie http://www.nikonlife.eu/events/1000-words. Każda seria zdjęć pokazuje wybraną baśń z nowej perspektywy. Zdjęcia zostały wykonane aparatem Nikon D5500, wyposażonym w dotykowy ekran o zmiennym kącie nachylenia. Dodatkowe dyskusje prowadzone są w serwisie Twitter z użyciem hashtagu #PicWorth1000Words oraz na profilach Nikon w serwisie Facebook.

Obecnie coraz więcej osób odnajduje przyjemność w fotografii, głównie dzięki rozwojowi najnowszych technologii. Mamy nadzieję, że zainspirujemy tych, którzy chcą zagłębić się w tę dziedzinę, aby jeszcze lepiej wykorzystywać obraz do opowiadania swoich historii. Ten „fantastyczny” projekt, w ramach którego artyści pokazują krok po kroku, jak maksymalnie wykorzystać możliwości aparatów, takich jak Nikon D5500, na pewno się do tego przyczyni – mówi Jordi Brinkman, Product Manager firmy Nikon w Europie.

Źródło: Nikon Polska

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764