logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nikon prezentuje najsłynniejsze baśnie za pomocą zdjęć

  PR 26.05.2015, przeczytano 1304 razy
ilustracjastrzałka
Dan Bannino

Firma Nikon przedstawia wyniki projektu „Obraz wart więcej niż 1000 słów”, którego celem jest ukazanie najsłynniejszych baśni poprzez serię 4 zdjęć wykonanych aparatem Nikon D5500. W ramach projektu #PicWorth1000Words trójka fotografów z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoch zaprezentowała opowieści o Małej Syrence, Królewnie Śnieżce i Czerwonym Kapturku. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nikon-prezentuje-najslynniejsze-basnie-za-pomoca-zdjec,24988,artykul.html

Pierwszą osobą, która podjęła to wyzwanie, była Cristina de Middel. Jej upodobanie do łączenia faktów z fikcją uwidoczniło się już wcześniej, kiedy to postanowiła opracować autorskie portrety nadawców niechcianych wiadomości mailowych. W swojej współczesnej adaptacji baśni Hansa Christiana Andersena pt. „Mała Syrenka” Middel przenosi akcję wydarzeń do Meksyku, gdzie fotografka przyglądała się lokalnym tradycjom związanym z dorastaniem dziewcząt z arystokratycznych rodzin.

Chciałam pokazać, że można robić ambitne zdjęcia bez ogromnych nakładów finansowych, jeśli znajdzie się prosty, a zarazem niezwykle wymowny temat. Kiedy zobaczyłam na własne oczy te fascynujące meksykańskie obrzędy przejścia, od razu skojarzyły mi się z Małą Syrenką &mdash klasyczną opowieścią o dojrzewaniu – mówi de Middel


Inne spojrzenie na tradycyjne baśnie proponuje Dan Bannino, fotograf z Włoch. Zdobył on uznanie na arenie międzynarodowej dzięki swojemu przedstawieniu diet znanych osób w stylu malarstwa dawnych mistrzów. To właśnie XV-wieczne malarstwo było dla niego inspiracją przy tworzeniu nowej adaptacji historii o Królewnie Śnieżce braci Grimm z 1812 r.

Prostota i niewinność emanujące z tej historii sprawiają, że nie traci ona swojego znaczenia, podobnie jak klasyczne dzieła sztuki nabierają nowego znaczenia z każdym nowym pokoleniem jej odbiorców. Mam nadzieję, że ten projekt zachęci utalentowanych, kreatywnych artystów do poszukiwania świeżego spojrzenia na sztukę i jej interpretacji na swój własny sposób. Jeszcze nigdy nie było to tak proste, a wszystko dzięki fotografii cyfrowej – mówi Bannino


Sandro Giordano, trzeci z wytypowanych fotografów oferuje śmiałe spojrzenie na Czerwonego Kapturka, który, w nowej wersji baśni przedstawionej przez fotografa, zmaga się z presją i ograniczeniami współczesnego świata.

Niesamowite zdjęcia są inspiracją do dyskusji i zmuszają do myślenia. Przez pokazanie znanej historii z nowej perspektywy z wykorzystaniem mocnych obrazów możemy zdać sobie sprawę z potęgi naszej wyobraźni - wyjaśnia Giordano.


Serie czterozdjęciowych opowieści przedstawiających nowe wersje baśni są dostępne na stronie http://www.nikonlife.eu/events/1000-words. Każda seria zdjęć pokazuje wybraną baśń z nowej perspektywy. Zdjęcia zostały wykonane aparatem Nikon D5500, wyposażonym w dotykowy ekran o zmiennym kącie nachylenia. Dodatkowe dyskusje prowadzone są w serwisie Twitter z użyciem hashtagu #PicWorth1000Words oraz na profilach Nikon w serwisie Facebook.

Obecnie coraz więcej osób odnajduje przyjemność w fotografii, głównie dzięki rozwojowi najnowszych technologii. Mamy nadzieję, że zainspirujemy tych, którzy chcą zagłębić się w tę dziedzinę, aby jeszcze lepiej wykorzystywać obraz do opowiadania swoich historii. Ten „fantastyczny” projekt, w ramach którego artyści pokazują krok po kroku, jak maksymalnie wykorzystać możliwości aparatów, takich jak Nikon D5500, na pewno się do tego przyczyni – mówi Jordi Brinkman, Product Manager firmy Nikon w Europie.

Źródło: Nikon Polska

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Publicis Groupe wprowadza do kampanii mediowych wskaźnik CMCS
Publicis Groupe wprowadza wskaźnik CMCS (Carbon Media Cost per Sale), który pozwala optymalizować kampanie Klientów pod kątem ograniczenia śladu węglowego przy zachowaniu efektywności sprzedaży. Wskaźnik CMCS będzie mierzony przez agencje mediowe należące do Publicis Groupe, dla wszystkich kampanii marketingowych planowanych i prowadzonych na rzecz ich...
Aktualna sytuacja gospodarcza i rosnąca inflacja mają ogromny wpływ na nastroje konsumentów, ich motywacje i ścieżkę zakupową. Zarządcy centrów handlowych muszą więc śledzić stale zmieniające się nawyki klientów, analizować je na bieżąco i odpowiednio weryfikować swoje strategie marketingowe. Aby wesprzeć właścicieli i najemców centrów...
BPI Real Estate z nowym logo stawia na zrównoważony rozwój
BPI Real Estate ma nowe logo, które jeszcze lepiej odzwierciedla motto spółki Urban Shapers oraz misję budowanie miast przyszłości z poszanowaniem standardów jutra. Nowa identyfikacja wizualna jest też spójna z nową misją Grupy CFE z siedzibą w Brukseli, do której należy belgijski deweloper: „Łączenie ludzi, umiejętności, materiałów...
Parówki Tarczyński w nowej odsłonie
Marka Tarczyński prezentuje nową odsłonę opakowań swoich parówek z dwóch flagowych linii produktowych – Tarczyński Naturalnie oraz Tarczyński Premium. Celem jest ich mocniejsze zróżnicowanie wizualne, pozwalające konsumentom na jeszcze trafniejsze i bardziej świadome podejmowanie decyzji zakupowej. Tworząc nowy branding firma postawiła na prostotę, a...
„Nie trać energii” - nowa kampania Krispol
Już w poniedziałek marka KRISPOL ruszy z nową kampanią informacyjną z zakresu wymiany stolarki i termomodernizacji domu. Jej celem jest zwiększenie świadomości wśród właścicieli starszych budynków oraz ich rodzin, że mogą skorzystać z pomocy Partnerów Handlowych KRISPOL i Salonów KRISHOME w uzyskaniu dotacji, wyborze odpowiednich energooszczędnych produktów oraz szczelnego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764