logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nikon stawia na cyfrę

   17.06.2004, przeczytano 1639 razy

Według zapowiedzi szefów firmy Nikon, w najbliższych miesiącach japoński koncern zamierza zwiększyć produkcję cyfrowej lustrzanki D70, równocześnie rozważając całkowite wycofanie się ze sprzedaży analogowych aparatów kompaktowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nikon-stawia-na-cyfre,2257,artykul.html

Model D70, czyli relatywnie niedroga cyfrowa lustrzanka Nikona, jest obecnie produkowany w ilości 70 tys. sztuk miesięcznie. Wobec dużego popytu, japońska firma zwiększy jednak jego produkcję o kolejnych 20 tys. sztuk. Według przedstawicieli koncernu, w przyszłości możliwe jest osiągnięcie pułapu nawet 100 tys. sztuk miesięcznie, choć z takimi deklaracjami Nikon wstrzymuje się do jesieni, kiedy to swoje nowe produkty zaprezentuje konkurencja. Do grupy wytwórców cyfrowych lustrzanek w cenie poniżej 1 tys. USD dołączą wtedy bowiem takie firmy jak Olympus, Pentax czy Konica. W roku finansowym 2005 (który firma zamknie w marcu), Nikon planuje sprzedać 1 mln cyfrowych lustrzanek. Dla porównania: w ubiegłym roku firma sprzedała tylko 300 tys. sztuk aparatów tego typu. Sprzedaż wszystkich aparatów cyfrowych firmy ma wynieść 7,8 mln sztuk. Jeśli plan zostanie zrealizowany, będzie to wynik aż o 44% lepszy, niż w roku 2003-2004. Wzrost wolumenu sprzedaży nie idzie jednak w parze z zyskami firmy: średnia cena sprzedaży aparatów cyfrowych Nikon spada bowiem szybciej, niż prognozowane niedawno 10% rocznie. Dlatego w nowym roku finansowym zysk operacyjny Nikona może spaść o 25% do poziomu 19 mld jenów (171,3 mln USD).

Równolegle do rozwoju rynku aparatów cyfrowych, dramatycznie spada zainteresowanie aparatami analogowymi. Szczególnie widoczne jest to w segmencie aparatów kompaktowych - po prostu urządzenia tego typu są sukcesywnie wypierane przez aparaty cyfrowe, które lepiej zaspokajają potrzeby użytkowników-amatorów. Już teraz szefowie firmy powątpiewają w możliwość zarobku na tradycyjnych aparatach kompaktowych w jakimkolwiek regionie świata i dlatego w przyszłym roku Nikon może całkowicie wycofać się z tego rynku. Zresztą liczby mówią same za siebie: dwa lata temu firma sprzedała 1,3 mln sztuk analogowych kompaktów, rok później – 600 tys. sztuk, a w bieżącym roku finansowym planuje sprzedać zaledwie 50 tys. sztuk.

Źródło informacji: Digital Photography Review

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Śmiechu warte. Nikon spóźnił się o rok mniej więcej w stosunku do Canona. Nikt w tej chwili nie jest lepszy od Canona, pod żadnym względem. Mówcie co chcecie, że niby obiektywy Nikona są lepsze, wcale nie są. To są niezauważalne różnice. Nawet zwykły Helios 58/2 od Zenita jest ostrzejszy od obiektywiku Nikkora do D70. Zresztą, jak ktoś chce jakość to zapraszam do Linhofa. Wielki format z przystawką skanującą dającą pliki około 100 megapikseli. Tylko po co to komu, jeżeli fota z 300D nadaje się na billboard, baner, grafike samochodowa itd itp?

Pozdrawiam
spOOky

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764