logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nikon wprowadza dedykowaną tabelę 3D LUT dla formatu N-LOG

  PR 28.08.2019, przeczytano 879 razy

Firma Nikon wprowadza dedykowaną tabelę LUT (lookup table) dla filmów rejestrowanych w formacie N-Log, dostępnym w aparatach Z 7 i Z 6. Jeszcze w tym roku zostanie udostępnione nowe uaktualnienie oprogramowania sprzętowego dla aparatów Z 7 i Z 6, które będą obsługiwały bezpośrednie wyjście wideo w formacie RAW. Oprogramowanie pozwoli na nagrywanie w formacie wideo ProRes RAW na monitorze/rejestratorze Ninja V 4K HDR firmy ATOMOS, która współpracuje z firmą Nikon w dziedzinie technologii wyjścia wideo w formacie RAW.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nikon-wprowadza-dedykowana-tabele-3d-lut-dla-formatu-n-log,383734,artykul.html

Dzięki aktualizacji oprogramowania, aparaty Nikon Z 7 i Z 6 staną się pierwszymi aparatami konsumenckimi z wyjściem wideo w formacie RAW, które obecnie dostępne jest tylko w profesjonalnych kamerach filmowych. Pliki wideo RAW zawierają najbogatsze informacje o obrazie, podobnie jak dane RAW zdjęć. Ze względu na jeszcze większą swobodę gradacji kolorystycznej podczas postprodukcji, wyjście wideo w formacie RAW zapewni aparatom bezlusterkowym firmy Nikon możliwości porównywalne z profesjonalnymi kamerami filmowymi i uczyni z nich przystępne cenowo rozwiązanie do produkcji filmów pełnometrażowych. Obsługa wyjścia wideo w formacie RAW będzie wymagała dodatkowej wewnętrznej modernizacji, którą trzeba będzie przeprowadzić w lokalnym centrum serwisowym Nikon za opłatą.

Dedykowana tabela LUT dla formatu N-Log firmy Nikon jest kompatybilna z przestrzenią barw Rec. 709. Jest to również tabela LUT 3D, która oprócz korekcji kolorów RGB umożliwia regulację jasności, nasycenia i odcienia. Tabela LUT to zbiór wartości kolorów RGB, który podczas postprodukcji jest używany do gradacji kolorystycznej w celu uzyskania żądanego wyglądu materiału wideo. W aparatach Z 7 i Z 6 wyjście HDMI w formacie N-Log jest zoptymalizowane do nagrywania z 10-bitową głębią kolorów, dzięki czemu pozwala na wykorzystanie pełnego zakresu dynamiki matrycy. Wyjście to umożliwia rejestrowanie bogatych informacji o gradacji w obszarach prześwietlonych i zacienionych, aby zapewnić większą swobodę gradacji kolorystycznej.

Tabelę LUT będzie można bezpłatnie pobrać ze stron centrum pobierania firmy Nikon poświęconych aparatom Nikon Z 6 i Z 7 TUTAJ

Źródło: NIKON

www.nikon.pl

Dodatkowe informacje:

* Włączenie wyjścia wideo w formacie RAW wymaga modyfikacji wewnętrznych ustawień aparatu w ramach usługi świadczonej przez autoryzowane centrum serwisowe firmy Nikon. Za usługę zostanie naliczona opłata zgodnie z lokalnym cennikiem.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764