logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nikt nie powinien być w zawieszeniu - kampania Pracuj.pl

  PR 08.09.2024, przeczytano 314 razy
ilustracja

Kandydaci, którzy szukają pracy, często nie otrzymują odpowiedzi na wysyłane CV. Pracuj.pl dostrzega ten problem, dlatego wprowadził nowe statusy aplikacji oraz uruchomił kampanię budującą świadomość znaczenia informacji zwrotnej w procesie rekrutacji. Z badania marki wynika, że 8 na 10 kandydatów preferuje otrzymać informację o odrzuceniu ich CV, niż pozostać bez żadnej odpowiedzi – to pozwala im ruszyć dalej. Dzięki nowym statusom pracodawcy mogą w prosty sposób przekazać kandydatom informację o tym, co się dzieje z ich aplikacją, aby wiedzieli, na czym stoją. Kampania realizowana jest w oparciu o zróżnicowany media mix, obejmujący m.in. telewizję, digital, kina, serwisy VOD i kanały social media. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nikt-nie-powinien-byc-w-zawieszeniu---kampania-pracuj.pl,405584,artykul.html

Nikt nie powinien być w zawieszeniu, kiedy wysyła CV i czeka na odpowiedź. To hasło najnowszej kampanii Pracuj.pl, w ramach której marka stawia na zwiększanie świadomości dotyczącej znaczenia informacji zwrotnej w procesie rekrutacyjnym.

W ramach kampanii powstał spot, w którym główni bohaterowie wcielają się w uczestników talent show – akrobatów, oczekujących na werdykt w zawieszeniu. Zawieszenie w tym wypadku ukazane jest także dosłownie. W czasie castingu bohaterowie przedstawieni są na trapezie, na którym wiszą do góry nogami i po zaprezentowaniu swojego talentu, niecierpliwie oczekują na decyzję… 

To spojrzenie na rekrutację w sposób metaforyczny i nieoczywisty ukazuje problemy, z jakimi na co dzień borykają się osoby poszukujące pracy. Puenta z kolei podkreśla, jak ważny jest szybki feedback i reakcja – odpowiednia komunikacja w procesie rekrutacji. 

Scenariusz od początku wyróżniał się intrygującą akcją i świetnie napisanym dialogiem, który buduje dramaturgię sceny, aż do zaskakującej puenty.  Chcąc zachować wszystkie walory skryptu, podeszliśmy do niego trochę jak do scenariusza filmowego, skupiając się na budowaniu narracji, możliwie jak najdłuższymi ujęciami, co dało więcej przestrzeni dla gry aktorskiej. Dzięki temu widz będzie mógł lepiej wczuć się w sytuację bohaterów tej kampanii – osób w zawieszeniu, czekających na czyjąś decyzję – komentuje Michał Bulik, reżyser.  

 Za koncepcję kreatywną oraz scenariusz odpowiada Agencja 2012, której misją jest tworzenie nie tylko reklam, ale przede wszystkim pomysłów. Pomysłów, które odzwierciedlają kulturowe spostrzeżenia, napięcia społeczne i potrzeby konsumentów. 

Cieszymy się, że nasz klient zdecydował się przeprowadzić kampanię edukacyjną w tym trudnym dla wielu osób temacie. W naszej odpowiedzi na brief sięgnęliśmy po metaforę talent show, trafnie oddającą absurd sytuacji, w której starając się o nową pracę, próbujemy pokazać siebie i wszystkie swoje talenty od jak najlepszej strony, zazwyczaj nie otrzymując żadnej informacji zwrotnej. W rezultacie, szukając pracy, często pozostajemy w niewygodnym zawieszeniu, tak jak bohaterowie naszej kampanii – komentuje Sławomir Klimkowski, Supervising Senior Creative, 2012 Agency. 

Główny spot oraz dodatkowe materiały emitowane będą w TV, VOD, kinach, kanałach digital, między innymi w mediach społecznościowych i na YouTube. Zaplanowano także działania PR, branded content, influencer oraz content marketingu. Ponadto szeroko zakrojone działania skierowane do pracodawców realizowane są przez zespół B2B Pracuj.pl. 

W kampanii prowadzone są zarówno działania skierowane do pracodawców, zachęcające ich do dawania informacji o statusie aplikacji kandydatom, jak i działania skierowane do użytkowników – przedstawicieli różnych grup zawodowych. 

Chcemy, by kandydaci odzyskali poczucie kontroli na procesem rekrutacyjnym, dzięki temu, że będą wiedzieli, co się dzieje z ich CV – czy ktoś je otworzył, rozpatrzył, czy może odrzucił. Dzięki temu nie będą czekali w nieskończoność na odpowiedź od pracodawcy. Mamy zaplanowane także działania skierowane do pracodawców. Chcemy pokazać pracownikom HR jak ważna jest ich odpowiedź i danie kandydatowi znać, co się dzieje z jego CV. Zależy nam także na tym, by pokazać, jak to wpływa na postrzeganie potencjalnego pracodawcy i jego employer branding. Działania komunikacyjne prowadzimy na zdiagnozowanych już obawach pracodawców i na wnioskach z badań zarówno na użytkownikach, jak i na pracodawcach – mówi Marta Ulman, strateżka marki z Pracuj.pl. 

 W ramach kampanii powstał landing page pod adresem wiesznaczymstoisz.pl, na którym poza materiałem filmowym, kandydaci będą mogli zapoznać się także z tym, jak wyglądają poszczególne statusy aplikacji i co dokładnie oznacza każdy z wymienionych etapów. Ponadto na stronie znajdą oni odnośnik do ofert pracy i możliwość aplikacji na ogłoszenia już po implementacji nowego rozwiązania na Pracuj.pl. 

Marka zadbała także o stworzenie przestrzeni dedykowanej pracodawcom. Strona rekrutujpopartnersku.pl zawiera materiały edukacyjne dla przedstawicieli HR w zakresie feedbacku oraz zachęca do korzystania ze statusów aplikacji. W tym miejscu pracodawcy i rekruterzy mogą sprawdzić, jak proste oznaczenie statusu CV kandydata wpływa na jego percepcję marki i komfort kandydata. Potwierdzają to wyniki badania Pracuj.pl, zgodnie z którym gotowość do ponownego złożenia CV po otrzymaniu jakiejkolwiek odpowiedzi zadeklarowało blisko 2 na 3 badanych.

Profesjonaliści zawsze są na wagę złota, dlatego chcąc mieć dostęp do jak największej puli talentów, warto zadbać, żeby każdy kandydat, bez względu na wynik rekrutacji, poczuł się zauważony i nie miał wrażenia, że jest tylko kolejnym CV. 

Kampanię przygotował zespół ds. komunikacji marketingowej Pracuj.pl wraz z partnerami. Za koncepcję kreatywną i scenariusz spotu kampanijnego odpowiada Agencja 2012. Reżyserem spotu jest Michał Bulik, a za produkcję odpowiedzialny był PrimeTime. Dom mediowy Spark Foundry odpowiedzialny jest za planowanie i zakup mediów. Za kampanię w mediach społecznościowych odpowiada zespół ds. komunikacji marketingowej Pracuj.pl z Agencją Nie Do Ogarnięcia. Działania w obszarach media relations, PR earned i paid oraz data-driven PR wspiera agencja Linkleaders, z kolei działania B2B zespół Pracujpl realizuje z Agencją GoldenSubmarine.

Źródło: Pracuj.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Upominki świąteczne - propozycje marki Nobilia
Przed nami jeden z najbardziej wyczekiwanych momentów w roku – Boże Narodzenie. Z tej okazji marka Nobilia stworzyła wyjątkowe zestawy z myślą o nadchodzącym sezonie świątecznym. Każda z powstałych kompozycji jest unikatowa, zaprojektowana w ścisłej współpracy z prestiżowymi markami, często niszowymi i cenionymi za swoje rzemieślnicze podejście oraz...
Murale z Matą w kampanii EA Sports FC 25
Dwa murale z Matą, ambasadorem EA SPORTS FC 25 w Polsce, zostały właśnie ukończone. Pierwszy powstał w Warszawie przy Rondzie ONZ, a drugi w Ostrowie Lubelskim przy boisku LKS Tajfun Ostrów Lubelski – klubu, którego Mata jest prezesem i piłkarzem. Murale powstały w ramach kampanii z okazji premiery EA SPORTS FC 25.
Radaway zachęca do samobadania pod prysznicem
Październik jest miesiącem świadomości raka piersi. Radaway, czołowy polski producent kabin prysznicowych, organizuje z tej okazji wyjątkową akcję edukacyjną. Współpraca z Federacją, wspierającą kobiety walczące z tą chorobą, ma na celu zwrócenie uwagi na profilaktykę nowotworową oraz zachęcenie do regularnego samobadania. Inicjatywa promuje nawyk kontrolowania...
Platige Image nagrodzone na gali The Best Annual Report 2023
Podczas prestiżowej Gali „The Best Annual Report 2023” Platige Image zostało wyróżnione dwoma nagrodami za raporty finansowe, co podkreśla zaangażowanie spółki w utrzymywanie najwyższych standardów w zakresie transparentności finansowej i komunikacji korporacyjnej.
Clarins Polska przedłuża kontrakt z Małgorzata Rozenek-Majdan
Polski dystrybutor marki Clarins kontynuuje współpracę z Małgorzatą Rozenek-Majdan w roli ambasadorki. Prezenterka będzie współtworzyć lokalną tożsamość marki, angażując się w szerokie działania promocyjne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764