logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Noc Muzeów i własna siedziba w akcji promocyjnej Laveo

  PR 11.06.2019, przeczytano 272 razy
strzałkistrzałka
Noc Muzeów i własna siedziba w akcji promocyjnej Laveo ZOBACZ ILUSTRACJE

Łódzka marka Laveo jest producentem wysokiej klasy armatury łazienkowej i kuchennej. Prowadzone przez markę działania komunikacyjne opierają się na promowaniu dobrego designu i edukowaniu obiorców w zakresie tworzenia nowoczesnych, ale też funkcjonalnych aranżacji wnętrz. Marka skupia się na działaniach produktowych, jak też pozycjonowaniu swoich ekspertów. Czasami warto jednak zdywersyfikować działania komunikacyjne i przekaz o marce skierować w zupełnie nowe obszary. Jednym słowem wykorzystać szanse, jakie dają wydarzenia z pozoru niełączące się z marką. Tak właśnie postanowiło zrobić Laveo, wpisując swoją siedzibę – Kamienicę Pinkusa – na listę atrakcji tegorocznej Nocy Muzeów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/noc-muzeow-i-wlasna-siedziba-w-akcji-promocyjnej-laveo,382844,artykul.html

Wykorzystać szansę, jaką daje miejsce pracy

Kamienica Pinkusa jest jednym z najbardziej wyróżniających się budynków w Łodzi. Zlokalizowana w centrum miasta, przy ul. Kościuszki 1, zbudowana została w 1895 roku. Jej inwestorami byli Jakub Lande i Mieczysław Pinkus, a architektem Dawid Lande. Ten okazały, pięknie położony budynek, w którym w latach świetności mieszkało wielu artystów – m.in. łódzcy aktorzy i malarze – zachwyca po dziś dzień.

Pomimo swojej majestatyczności kamienica nigdy nie odgrywała głównej roli na turystycznej mapie Łodzi. Przez lata znajdowała się w rękach prywatnych właścicieli. Po wojnie mieścił się w niej Sąd Najwyższy i Sąd Apelacyjny. W 1953 r. budynek oficjalnie przeszedł na własność Skarbu Państwa, by dopiero po 40 latach wrócić do rąk spadkobierców przedwojennego właściciela. Obecnie mieszczą się w nim liczne kancelarie, bank, a na jednym z pięter znajduje się siedziba marki Laveo. To właśnie pracownicy firmy, dumni ze swojego miejsca pracy, zaangażowali się w promocję kamienicy, wychodząc z propozycją zgłoszenia jej do tegorocznej Nocy Muzeów. Co ciekawe unikalny charakter wnętrz docenił także m.in. Paweł Pawlikowski, reżyser, uważanego za jeden z najwybitniejszych filmów w historii polskiej kinematografii – „Zimnej Wojny”, zamieniając jedno z pięter kamienicy w paryskie mieszkanie. Ten fakt okazał się istotny w kontekście późniejszego promowania kamienicy podczas Nocy Muzeów.

W związku z debiutem tego budynku na tegorocznej Nocy Muzeów organizator wydarzenia, tj. Wydział Kultury Urzędu Miasta Łodzi, zdecydował się na zorganizowanie konferencji inaugurującej tegoroczną edycję właśnie w Kamienicy Pinkusa. Na dachu budynku, z którego rozpościera się spektakularny widok na całą Łódź, w słoneczne, kwietniowe przedpołudnie, spotkali się przedstawiciele łódzkich mediów, a także członkowie samorządu miejskiego, w tym wiceprezydent miasta Pan Krzysztof Piątkowski, dyrektorzy placówek muzealnych, biorących udział w wydarzeniu, Anna Kowalska, Kierownik Marketingu marki Laveo, a także prof. Henryk Panusz, wnuk pierwszego właściciela kamienicy.

Zaangażowanie i współpraca

Kluczem do sukcesu całego przedsięwzięcia okazało się szczere zaangażowanie pracowników Laveo oraz pozostałych firm, mających siedziby w Kamienicy Pinkusa, w działania, związane z organizacją poszczególnych atrakcji. W związku z tym, iż marka Laveo bardzo silnie utożsamia się z Łodzią i jej historią, dysponuje szerokimi kontaktami wśród łódzkich przewodników, których postanowiła zaprosić do współpracy. Sami pracownicy Laveo wzięli czynny udział w zabawie, przebierając się za mieszkańców XIX w. Łodzi, a także tworząc zabawne spoty, w których zapraszali łodzian na wydarzenie (materiały były publikowane w mediach społecznościowych marki). Do lokalnych mediów została wysłana także informacja prasowa, prezentująca program planowanych atrakcji oraz przybliżająca historię kamienicy. W ramach promocji wydarzenia stworzono także pocztówki, które były rozdawane odwiedzającym, z możliwością ich podstemplowania okolicznościowym logo.

Wykorzystać 100% możliwości

Program atrakcji związanych z Nocą Muzeów w Kamienicy Pinkusa był niezwykle bogaty. Każda z firm mieszczących się w budynku postanowiła dać coś od siebie. Kamienica cieszy się bardzo długą historią, a niektóre z miejsc wewnątrz budynku nigdy nie były dostępne dla zwiedzających. Uczestnicy Nocy Muzeów mogli więc zwiedzić showroom marki Laveo, który znajduje się w dawnym pokoju karcianym, odwiedzić plan zdjęciowy „Zimnej Wojny”, a także wziąć udział w grze „po nitce do kłębka”, którą przygotowała Tkalnia Zagadek, mieszcząca się oficynie budynku. Co więcej – Pan Paweł Wasilewski – Radca Prawny z mieszczącej się na II piętrze kamienicy kancelarii EWS Legal, będąc z wykształcenia także historykiem, oprowadzał gości po kamienicy, wcielając się w rolę przewodnika. Na podwórzu zorganizowano koncert kwartetu smyczkowego oraz rozstawiono punkty firmowe, w których rozdawano okolicznościowe upominki. Goście mieli okazję wziąć udział w warsztatach z decupage’u organizowanych przez firmę ITD Collection.

Zintegrowane działania, współpraca między najemcami powierzchni, inicjatywa marki Laveo, która zwróciła uwagę na wielki potencjał miejsca, a także patronat właściciela kamienicy, stanowiły klucz do ostatecznego sukcesu wydarzenia.

Efekty

Każdy materiał promocyjny, artykuł, czy wpis poświęcony Nocy Muzeów w Kamienicy Pinkusa zawierał informację o organizatorach wydarzenia. W związku z tym marka Laveo, poza standardową obecnością w mediach branżowych, pojawiła się także na polu „newsowym”, związanym z miastem oraz wydarzeniami, wykraczającymi daleko poza świat designu i wystroju wnętrz. W związku z tym wydarzeniem w mediach lokalnych pojawiło się kilkanaście publikacji, m.in. na portalu łódzkiego oddziału Gazety Wyborczej, a także na innych portalach miejskich, w lokalnej telewizji czy rozgłośniach radiowych. Wygenerowały one dotarcie do ponad 35 tys. odbiorców, osiągając wartość ekwiwalentu reklamowego wynoszącą ok. 21 tys. zł.

W samym wydarzeniu wzięło udział około półtora tysiąca uczestników. Zorganizowano 18 wycieczek po kamienicy z przewodnikami, natomiast w grze przygotowanej przez Tkalnię Zagadek uczestniczyło w sumie 500 osób. O dużym zainteresowaniu atrakcjami zorganizowanymi w Kamienicy Pinkusa może świadczyć fakt, iż niektórzy czekali w kolejce ponad 2 godziny. Marka Laveo w dniu wydarzenia była reprezentowana przez 11 pracowników, którzy byli aktywnie zaangażowani w animację wydarzenia.

Noc Muzeów w Kamienicy Pinkusa w liczbach:

  • 1500 – tylu gości odwiedziło kamienicę w ramach Nocy Muzeów
  • 500 – tyle okolicznościowych gier przygotowanych przez Laveo rozdano uczestnikom wydarzenia
  • 50 – tyle kilogramów słodyczy rozdano gościom
  • 2,5 godziny – tyle czasu w kulminacyjnym momencie musieli czekać goście na swoją kolej, aby zwiedzić kamienicę wraz z przewodnikiem
  • 6 godzin – tyle trwał koncert smyczkowy – jedna z atrakcji Nocy Muzeów w Kamienicy Pinkusa
  • 90 – tyle lat w czerwcu skończy właściciel kamienicy prof. Henryk Panusz, który uroczyście otworzył zwiedzanie kamienicy w dniu wydarzenia
  • 11 – tylu pracowników marki Laveo wzięło udział w Nocy Muzeów.

Źródło: Laveo

Galeria: Noc Muzeów i własna siedziba w akcji promocyjnej Laveo

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Above and Beyond. Polskie studia kreatywne projektują wystawę astronomiczną
10 kwietnia 2019 roku w obserwatorium astronomicznym w Lejdzie w Holandii zainaugurowana została nowa wystawa Above and Beyond: Making Sense Of The Universe For 100 Years. Ekspozycję otworzył John Grunsfeld, astronauta NASA oraz nowojorska blogerka Maria Popova, autorka znanego bloga Brain Pickings.
Największym błędem w komunikacji jest jej brak. Marki są jednak coraz bardziej świadome, jak bardzo jest ważna i podejmują próby komunikowania się z odbiorcami. Czy robią to wystarczająco dobrze? Poznaj 5 najczęstszych błędów, które występują w komunikacji marek z sektora B2B.
4 mity związane z biznesowymi materiałami drukowanymi
Firmy masowo drukują katalogi produktowe, raporty czy zestawienia roczne. Brak zrozumienia konsumenta i nieznajomość technologii drukarskich często sprawia, że publikacje te nie przynoszą oczekiwanych korzyści. Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez osoby odpowiedzialne za materiały drukowane?
3 argumenty za wymianą drukarki biurowej
Wiele osób traktuje wymianę drukarki jako konieczność dyktowaną popsuciem się starego sprzętu. Skoro działa, to po co kupować nową? To duży błąd. Wykorzystywanie przestarzałego urządzenia w firmie może spowodować duże straty, wielokrotnie przekraczające cenę nowej drukarki. Oto kilka powodów dlaczego warto zastanowić się nad wymianą wysłużonego kombajnu.
Klasyfikacja opraw – część 2.

Publikacje książkowe (10): Klasyfikacja opraw – część 2.

Dzi­siej­szym felie­to­nem zamy­kamy cykl arty­ku­łów poświę­co­nych publi­ka­cjom książ­ko­wym. Koń­czymy prze­rwany tydzień temu wątek wykle­jek w opra­wach zło­żo­nych, a pozo­stały czas jaki zde­cy­do­wa­li­ście się prze­zna­czyć na tę cho­chli­kową lek­turę,  wypeł­nimy Wam pre­zen­ta­cją naj­cie­kaw­szych pro­jek­tów...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764