logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nocny spacer słonia po Poznaniu

  PR 22.05.2017, przeczytano 483 razy
ilustracjastrzałka

„To nie jest taka mała sprawa” to główne hasło działań Urzędu Miasta mających na celu wzrost świadomości odpowiedzialności mieszkańców za stan czystości miasta. Najnowsza kampania z wykorzystaniem słoni zwraca uwagę Poznaniaków na problem niesprzątniętych psich odchodów na ulicach, skwerach i w parkach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nocny-spacer-slonia-po-poznaniu,32546,artykul.html

Za strategię, kreację, kompleksową realizację kampanii i media plan odpowiada Agencja Kreatywna Chromatique, której powierzono projekt w ramach zapytania ofertowego. Towarzyszące akcji filmy wyprodukowane zostały przez dom produkcyjny należący do Grupy Chromatique.

Twórcom kampanii zależało na przedstawieniu codziennej, rzeczywistej skali zabrudzeń przestrzeni miejskiej. W tym celu sięgnięto po sugestywną metaforę bazującą na porównaniu odchodów jakie pozostawia po sobie słoń i pies. Emocje towarzyszące pojawieniu się słoni w kilku miejscach w mieście dały początek filmowi viralowemu, którego liczba odsłon już w pierwszym tygodniu trzykrotnie przekroczyła zakładane efekty. Dużym sukcesem kampanii jest również aktywne zaangażowanie wielu podmiotów i utrzymanie akcji w tajemnicy do ostatniej chwili.

Kampania, która rozpoczęła się 8 maja i potrwa do końca czerwca podzielona jest na dwa etapy. W części teaserowej pojawił się w mediach film z nocnym spacerem słonia po ulicach miasta oraz instalacje z prawdziwych odchodów tych zwierząt.

Druga część kampanii poświęcona jest edukacji mieszkańców. W ramach działań edukacyjnych za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz lokalnych redakcji do Poznaniaków skierowane zostaną materiały video. Do mieszkań dostarczone zostaną ulotki z listą obowiązków każdego właściciela psa. Zaplanowana została także obecność na corocznej imprezie zrzeszającej miłośników psów oraz na popularnych targach śniadaniowych i piknikach rodzinnych, odbywających się w tym czasie w Poznaniu. Tam mieszkańcy otrzymają zawieszki pomagające kulturalnie zwrócić uwagę niesprzątającemu sąsiadowi. Całość działań spina strona internetowa  www.czystypoznan.pl, na której prowadzony jest ranking najbardziej zanieczyszczonych miejsc w naszym mieście. Akcji towarzyszy również kampania outdorowa (citylighty i plakaty).

Do współpracy w ramach działań zaangażowano kilkanaście podmiotów. Całość powstała dzięki współpracy Magistratu, Nowego ZOO, Straży Miejskiej, Zarządu Oczyszczania Miasta, Zarządu Dróg Miejskich, Zarządu Zieleni Miejskiej, POSiR, Estrady Poznańskiej i Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Poznaniu. Do współpracy zaproszono także podmioty niezależne - telewizję WTK iportal epoznan.pl oraz inicjatywy nieformalne.

Źródło: Chromatique

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764