Portal NOIZZ po czterech latach od uruchomienia przechodzi proces redesignu. Nowa uproszczona, czarno-biała forma graficzna ma poprawić czytelność strony, wynieść treści na pierwszy plan oraz podkreślić miejski charakteru serwisu. Zmiany oznaczają również wprowadzenie nowych sekcji tematycznych i formatów redakcyjnych. Proces w dotyczy wszystkich rynków, na których dostępny jest NOIZZ: Polski, Niemiec, Serbii, Rumunii, Słowacji i Węgier. Za koncepcję i przeprowadzenie redesignu odpowiedzialny jest zespół działający pod kierownictwem międzynarodowego redaktora naczelnego NOIZZ, Filipa Połoski.
- Redesign jest kolejnym mocnym ruchem podkreślającym naszą pozycję lidera na rynku miejskich portali w regionie Europy Środkowej. W ciągu ostatnich dwóch lat udowodniliśmy swoją wiarygodność w tematach takich jak: moda, sprawy społeczne, czy ekologia i zależy nam, aby nowy wygląd serwisu dobrze to oddawał – mówi Filip Połoska.
Nowa identyfikacja wizualna i zmiany na portalu są odpowiedzią na oczekiwania czytelników. Uporządkowanie treści i nowy design mają nawiązywać do magazynów premium. Wyraźną zmianą będzie wyróżnienie głównych kategorii na stronie głównej oraz większa widoczność autorów tekstów.
- Jest to dla nas kolejny etap rozwoju, chcemy jeszcze bardziej angażować czytelników i mocniej pokazać redakcję, bo jesteśmy bardzo dumni z zespołu, który udało nam się razem stworzyć – dodaje Połoska.
- W odświeżonej identyfikacji Noizz zależało nam na uporządkowaniu istniejących rozwiązań, wprowadzeniu logiki w ich zastosowaniu i wykreowaniu minimalistycznego systemu wizualnego marki, tak by był tłem dla treści redakcyjnych – mówi Bartek Kozłowski, dyrektor artystyczny Ringier Axel Springer Polska, odpowiedzialny za proces redesignu. – Minimalizm i surowość konstrukcyjna przyświecała naszym poszukiwaniom od samego początku i doprowadziła nas do wykreowania organizacji wizualnej opartej na kwadratach – dodaje.
Redakcja planuje jeszcze bardziej powiązać serwis z Instagramem. Ponadto zostanie wprowadzonych kilka nowych formatów, w tym format mieszkaniowy „Na wynajmie”, autorski cykl o życiu seksualnym czy dotyczące bieżących tematów Q&A z ekspertami. Natomiast sekcja wideo zostanie wzbogacona o cykl na temat ekologii i zrównoważonego stylu życia.
Przy okazji redesignu powstaną również nowe reklamowe formaty premium.
- W 2018 roku zrealizowaliśmy nasze wszystkie cele biznesowe. Mieliśmy także bardzo duży wzrost projektów specjalnych i udało nam się nawiązać współpracę z bardzo cennymi dla nas klientami, m.in. markami adidas Originals, Nike, Netflix, Disney. Realizując szczególnie projekty specjalne dostrzegliśmy potrzebę w uwzględnieniu niestandardowych i kreatywnych rozwiązań, więc bardzo ważna była dla nas zmiana także w formatach reklamowych, które pozwolą na lepszą ekspozycję naszych partnerów – komentuje Justyna Bajer, Head of Noizz.
W związku z redesignem NOIZZ planowana jest kampania wspierająca nową platformę – począwszy od silnej kampanii online, poprzez reklamy drukowane, serię nowych materiałów redakcyjnych i współpracę z influencerami.
Źródło: Ringier Axel Springer Polska