logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Noizz.pl rusza z akcją dotyczącą społeczności LGBT+

  PR 04.08.2020, przeczytano 220 razy

NOIZZ.pl stworzył filtr w aplikacji Instagram, który wykorzystując rozszerzoną rzeczywistość, umożliwia dodanie do tablicy z nazwą miejscowości tęczowej ramki. Akcja portalu jest reakcją na przyjęte przez ponad 50 jednostek samorządu terytorialnego (gminy, powiaty oraz województwa) deklaracje, że są obszarami wolnymi od “ideologii” LGBT. Funkcjonalność powstała przy współpracy z międzynarodowym studiem XR Popul-AR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/noizz.pl-rusza-z-akcja-dotyczaca-spolecznosci-lgbt%2B,387986,artykul.html

–  Strefy wolne od LGBT” są obiektem ogromnej krytyki i protestów ze strony środowisk LGBT+ i mediów na całym świecie – tłumaczy Filip Połoska, międzynarodowy redaktor naczelny NOIZZ. – Parlament Europejski stwierdził, że stanowią „skrajnie dyskryminujący środek ograniczający przysługującą obywatelom Unii Europejskiej swobodę przemieszczania się”. To bardzo smutne, że dyskryminujące akty prawa obejmują już 30% terytorium Polski. Chcemy dać narzędzie osobom LGBT+, szczególnie mieszkającym w małych miejscowościach, które pozwoli im zaznaczyć swoją obecność. To projekt skierowany również do osób, które pomimo tego, że nie są LGBT+, nie zgadzają się, żeby ich miejscowości wykluczały innych.

Filtr stworzyło dla NOIZZ.pl międzynarodowe studio XR Popul-AR.

– Poprzez nasze filtry mamy szansę zaangażować ogromną liczbę użytkowników mediów społecznościowych i zbudować szeroki zasięg – mówi Laszlo Arnould, CEO studia XR Popul-AR. – To dla nas jasne, że taka moc powinna być wykorzystana w pozytywnym celu i takie projekty realizujemy od 2017 roku. W Popul-AR staramy się przekraczać granice i korzystać z nieznanych jeszcze rozwiązań, by wywierać pozytywny wpływ zarówno na branżę AR, jak i na naszych odbiorców. Dlatego udział w tym projekcie był dla nas naturalny.

W akcję NOIZZ.pl zaangażował się również aktywista Bart Staszewski, pomysłodawca akcji stawiania znaków „STREFA WOLNA OD LGBT” przy tablicach miejscowości, które podjęły uchwały wykluczające osoby LGBT.

– Nie możemy siedzieć cicho, kiedy w XXI w. powstają strefy wykluczenia. Musimy wspierać i dodawać otuchy tym, którzy często nie maja warunków do coming out’u czy boją się zwrócić o pomoc. To tęczowa solidarność – wyjaśnia Bart Staszewski.

Filtr dostępny będzie na profilach na portalu społecznościowym Instagram prowadzonych przez NOIZZ na wszystkich pięciu rynkach, gdzie obecna jest marka – w Polsce, w Niemczech, w Serbii oraz na Słowacji i na Węgrzech. Akcji będzie towarzyszyć cykl wywiadów z ludźmi LGBT+, którzy pochodzą lub nadal mieszkają na terenach, które ogłosiły się miejscami wolnymi od LGBT.

To kolejne zaangażowanie marki NOIZZ w walkę z dyskryminacją osób LGBT+. Portal regularnie podejmuje tę tematykę na swoich łamach. W lipcu br. NOIZZ zdecydował również o zmianie swojego logo na tęczowe oraz zachowaniu go w tej formie przez cały rok. Działania te wynikają ze strategii Actvertising polegającej na tworzeniu zaangażowanych treści promujących zmianę na lepsze otaczającej nas rzeczywistości.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

WP Pilot rusza z kampanią wizerunkową
Hasłem przewodnim jesiennej kampanii wizerunkowej platformy do odbioru tradycyjnej telewizji w wersji online jest „WP Pilot – Nowy sposób na telewizję bez kabla”. W centrum działań promocyjnych jest spot wideo z udziałem brand hero marki, różowego pączka.
Od dwóch dekad Bankier.pl systematycznie zwiększa grono odbiorców oraz umacnia rynkową pozycję. Obecnie co miesiąc gromadzi średnio 3 miliony użytkowników, którzy generują ponad 80 milionów odsłon. Z okazji jubileuszu zyskał nowy layout strony głównej.
Gazeta.pl po raz kolejny wspiera akcję „Adoptuj Pszczołę”
Już jutro, 18 września br. strona główna Gazeta.pl opanowana zostanie przez pszczoły i trzmiele. W tym roku dołączą do nich także motyle, bo - jak zwraca uwagę Greenpeace Polska - zmniejsza się ich populacja. Gazeta.pl została głównym patronem medialnym akcji „Adoptuj Pszczołę”. Redakcja serwisu już po raz 6. angażuje się w inicjatywę Fundacji...
Agencja Melonet w Top20 stron traktujących o marketingu według Senuto
We wrześniu została wydana druga edycja raportu „TOP100 najlepiej widocznych serwisów marketingowych w Google” od Senuto – dostawcy wiodących aplikacji wspomagających działania SEO w sieci. Jego pierwsze wydanie pojawiło się w kwietniu 2019 roku ciesząc się zainteresowaniem w branży, stąd odsłona na rok 2020.
Pierwsze badanie polskich użytkowników Pinteresta
Pinterest coraz mocniej otwiera się na e-commerce w Polsce. Rośnie więc potrzeba poznania użytkowników tego medium. Jacy są polscy Pinnersi? Czy platforma ma potencjał sprzedażowy? Open Mobi przedstawia wnioski z przeprowadzonego niedawno badania.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764