logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Noizz.pl rusza z akcją dotyczącą społeczności LGBT+

  PR 04.08.2020, przeczytano 443 razy

NOIZZ.pl stworzył filtr w aplikacji Instagram, który wykorzystując rozszerzoną rzeczywistość, umożliwia dodanie do tablicy z nazwą miejscowości tęczowej ramki. Akcja portalu jest reakcją na przyjęte przez ponad 50 jednostek samorządu terytorialnego (gminy, powiaty oraz województwa) deklaracje, że są obszarami wolnymi od “ideologii” LGBT. Funkcjonalność powstała przy współpracy z międzynarodowym studiem XR Popul-AR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/noizz.pl-rusza-z-akcja-dotyczaca-spolecznosci-lgbt%2B,387986,artykul.html

–  Strefy wolne od LGBT” są obiektem ogromnej krytyki i protestów ze strony środowisk LGBT+ i mediów na całym świecie – tłumaczy Filip Połoska, międzynarodowy redaktor naczelny NOIZZ. – Parlament Europejski stwierdził, że stanowią „skrajnie dyskryminujący środek ograniczający przysługującą obywatelom Unii Europejskiej swobodę przemieszczania się”. To bardzo smutne, że dyskryminujące akty prawa obejmują już 30% terytorium Polski. Chcemy dać narzędzie osobom LGBT+, szczególnie mieszkającym w małych miejscowościach, które pozwoli im zaznaczyć swoją obecność. To projekt skierowany również do osób, które pomimo tego, że nie są LGBT+, nie zgadzają się, żeby ich miejscowości wykluczały innych.

Filtr stworzyło dla NOIZZ.pl międzynarodowe studio XR Popul-AR.

– Poprzez nasze filtry mamy szansę zaangażować ogromną liczbę użytkowników mediów społecznościowych i zbudować szeroki zasięg – mówi Laszlo Arnould, CEO studia XR Popul-AR. – To dla nas jasne, że taka moc powinna być wykorzystana w pozytywnym celu i takie projekty realizujemy od 2017 roku. W Popul-AR staramy się przekraczać granice i korzystać z nieznanych jeszcze rozwiązań, by wywierać pozytywny wpływ zarówno na branżę AR, jak i na naszych odbiorców. Dlatego udział w tym projekcie był dla nas naturalny.

W akcję NOIZZ.pl zaangażował się również aktywista Bart Staszewski, pomysłodawca akcji stawiania znaków „STREFA WOLNA OD LGBT” przy tablicach miejscowości, które podjęły uchwały wykluczające osoby LGBT.

– Nie możemy siedzieć cicho, kiedy w XXI w. powstają strefy wykluczenia. Musimy wspierać i dodawać otuchy tym, którzy często nie maja warunków do coming out’u czy boją się zwrócić o pomoc. To tęczowa solidarność – wyjaśnia Bart Staszewski.

Filtr dostępny będzie na profilach na portalu społecznościowym Instagram prowadzonych przez NOIZZ na wszystkich pięciu rynkach, gdzie obecna jest marka – w Polsce, w Niemczech, w Serbii oraz na Słowacji i na Węgrzech. Akcji będzie towarzyszyć cykl wywiadów z ludźmi LGBT+, którzy pochodzą lub nadal mieszkają na terenach, które ogłosiły się miejscami wolnymi od LGBT.

To kolejne zaangażowanie marki NOIZZ w walkę z dyskryminacją osób LGBT+. Portal regularnie podejmuje tę tematykę na swoich łamach. W lipcu br. NOIZZ zdecydował również o zmianie swojego logo na tęczowe oraz zachowaniu go w tej formie przez cały rok. Działania te wynikają ze strategii Actvertising polegającej na tworzeniu zaangażowanych treści promujących zmianę na lepsze otaczającej nas rzeczywistości.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764