logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nolabel wygrywa konkurs Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku

  PR 13.03.2013, przeczytano 1388 razy
ilustracjastrzałka

Otwarcie w 2015 roku, koszt 358 mln zł, 17 ha powierzchni działki, 7 tys. kw. powierzchni ekspozycyjnej i 250 materiałów multimedialnych. Te liczby charakteryzują jedno z największych obecnie realizowanych w Polsce przedsięwzięć muzealnych – Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Finansowana z budżetu państwa inwestycja pełnić będzie przede wszystkim funkcję wystawienniczą, ale także badawczo-rozwojową oraz integracyjną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nolabel-wygrywa-konkurs-muzeum-ii-wojny-swiatowej-w-gdansku,18192,artykul.html

W październiku 2012 roku Muzeum zorganizowało konkurs na opracowanie multimediów, jakie prezentowane będą w ramach ekspozycji stałej. Zgodnie z regulaminem, prace konkursowe zawierać miały dwa filmy, w dużej mierze animowane, i dwie aplikacje interaktywne, których temat zadał organizator konkursu.

Tematyka filmów i aplikacji szeroko traktowała temat wojenny – od edukacyjnych aplikacji ukazujących zamach na Heydricha i najważniejsze bitwy kampanii wrześniowej w Polsce, po filmy: jeden o Powstaniu Warszawskim, drugi – „Od wojny do wolności” – przedstawiający najważniejsze powojenne wydarzenia w Polsce i za żelazną kurtyną.

Spośród firm biorących udział w konkursie najlepiej wywiązało się krakowskie studio animacji Nolabel. Firma znana jest na polskim rynku z realizacji multimedialnych ekspozycji w krakowskim Rynku Podziemnym, wrocławskiej Hali Stulecia (z szeroko komentowanym w internecie mappingiem 3D „Omicron” autorstwa belgijskiego kolektywu AntiVJ), toruńskiego Domu Eskenów i Centrum Nowoczesności „Młyn” czy kieleckiego Wzgórza Zamkowego i Muzeum Dialogu Kultur. Domeną studia są animowane filmy, aplikacje i post produkcja filmowa, w związku z czym w ramach tych ekspozycji powstały takie animowane filmy jak „Cracovia Origo” o początkach Krakowa, „Cracovia A.D. 1650” czy „Księga Toruń 3D” ukazująca najważniejsze momenty w historii Torunia. Edukacyjne aplikacje wyświetlane na liczonych w setkach monitorach dotykowych i LCD znaleźć można w niemal każdej realizacji ekspozycyjnej Nolabel.

Takie doświadczenie niezbędne jest, by zrealizować bardzo dużą ilość multimediów, jakie w ramach stałej ekspozycji zaplanowało Muzeum II Wojny Światowej. To 65 filmów i 118 aplikacji interaktywnych, do których zaprojektowania i wykonania Nolabel, jako zwycięzca konkursu, dostanie zaproszenie z wolnej ręki. Jak podaje PAP, Muzeum będzie jedną z kilku największych na świecie inwestycji muzealnych w temacie II Wojny Światowej.

Źródło: Nolabel

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764