
Poznaliśmy nominowanych do tegorocznej edycji konkursu YouTube Works Awards. Wyłonione przez jury kampanie wideo mają szansę na zwycięstwo w poszczególnych kategoriach, a także na dodatkowe wyróżnienie – nagrodę Grand Prix. Kto przeszedł kolejny poziom gry o statuetkę? Prezentujemy pełną listę nominowanych.
Już po raz czwarty statuetki YouTube Works zostaną wręczone twórcom kampanii wideo, wyróżniającym się kreatywnością i efektywnością. Nagrody za 2024 rok zostaną przyznane w siedmiu kategoriach, w tym zupełnie nowej – Tech Pioneer, która wyłoni najciekawszy projekt wykorzystujący nowe technologie, w tym AI. Laureatem Grand Prix zostanie kampania, która nie tylko czerpie i wykorzystuje bieżące trendy, ale też wyznacza nowe ścieżki komunikacji wideo – zarówno niestandardowym pomysłem, jak i bezbłędną realizacją.
Podczas obrad jury – złożone z 28 ekspertów i ekspertek branży marketingowej – wybrało projekty, które powalczą o nagrodę.
Przedstawiamy pełną listę nominowanych:
“Unskippable” Creative
- Świąteczna Reklama Allegro 2023 – Allegro, Ogilvy, Hand Made
- Influencerzy (Ba!)Roku – Netflix Polska, Altavia Kamikaze + K2
- Ważne, z kim podróżujesz – PLL LOT, GREY Group Poland
- Storytel “(Nie) mówmy o seksie” – Przestrzeń, Polot
- Coraz bliżej Santa – T-Mobile, VML, Mindshare
- YES: “Portret kobiecy” – YES Biżuteria S.A., 180heartbeats + Jung von Matt, Mediahub, F25 Production House
- MNIAM TO W ŻABCE – Żabka Polska, Cukier works, MILCO, F25
The Underdog
- HRejterzy, czyli CodeTwo po godzinach – CodeTwo
- Elektrownia Atomowa w Minecrafcie – Defence24, Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Lifetube
- #WielkiTestHAMMERA – mPTech Sp. z o.o.
Tech Pioneer
- AI meets Addressable TV: Jak połączenie sztucznej inteligencji i YouTube CTV zrewolucjonizowało lokalną komunikację bankową w ponad 500 spersonalizowanych wariantach – Bank Spółdzielczości S.A., Wavemaker, GroupM, Grupa Eskadra
- Oclean X Ultra – O Clean, Cut The Mustard
- #DOGMADEMEDOIT zmieniamy zasady gry! – Vet Planet Sp. z o.o., Lolastudio, Performance Media P.S.A.
Ingenious Insight
- Work-Sport-Balance - Zwalniamy wszystkich – Decathlon, Przestrzeń, EssenceMediacom, GetHero
- Praca z korzyścią dla wszystkich – Grupa OLX, VML
- Te końce świata – ING Bank Śląski SA, GONG, Papaya New Directors, Mediahub
- Miasto ING w Roblox. Sezon 3. “Nie daj się wkręcić w sieci” – ING Bank Śląski SA, GONG, Game Changer, Mediahub
- Co znaczy WW? #2 – Lotte Wedel, Digital Kingdom, LiquidThread
- Milka “Zasąsiadujmy się” – Mondelez Polska, Ogilvy, Spark Foundry
- Poczuj naprawdę - sierpień 2024 – Otodom, Leo Burnett, SalesTube
Full Funnel Marketing on YouTube
- Gala Bestsellery Empiku 2023 – Empik
- Health Labs Care “Moje ciało moje kosmetyki” – Health Labs Care
- Od WOW do Zakupu! Jak kampania myjek ciśnieniowych Kärcher na YouTube podbiła EURO, zwiększyła ruch i sprzedaż – Kärcher Sp. z o.o., Performics, Starcom
- Mmm… Maczfit – Maczfit, PromoTraffic, REC.lama
- Pełnia lata i harmonii z suplementami diety NOYO® – Noyo Pharm Sp. z o.o.
Force for Good
- Pokolenie smutku i fonoholizmu, czyli jak smartfony niszczą życie dorosłych i dzieci – CodeTwo
- #Tak dla Roweroterapii – Decathlon, Przestrzeń, GetHero, Shootme
- Zawód? Po 50-tce to już tylko uczucie – Grupa OLX, Przestrzeń, Mindshare
- Optima Kids: Building Brand Awareness and Educational Mission – Centr Osvity Optima (Education Center), Ukraine
- TAK dla niezależnego życia – Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną (PSONI), Agencja Nie Do Ogarnięcia, Grandes Ideas, Papaya Films
- Co za różnica? Ty – Stowarzyszenie mali bracia Ubogich, LUCKYYOU
Action Driver
- Mistrzowski rzut, czyli nowa marka SHAQ w CCC – CCC
- Efekt Domino’s Q4 2023 – DP Polska S.A., Performance Group, Punchline
- Znajdź dom, który Ci odpowiada - Kwiecień 2024 – Otodom, Leo Burnett, SalesTube
- Clotidal: Weź raz i zapomnij o problemie! – USP Zdrowie, Wavemaker
Zwycięzców YouTube Works Awards 2024 poznamy podczas gali wręczenia nagród, która odbędzie się 31 marca br.
YouTube Works Awards to konkurs organizowany przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, który odbył się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś nagrody wręczane są w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii. Tegoroczna edycja to już czwarta odsłona konkursu w Polsce. W zeszłorocznej edycji triumfowały kampanie: #miejtozgłowy z epaka.pl marki Epaka.pl (w kategorii The Underdog), Mam siebie na całe życie Health Labs Care (Full Funnel Marketing on YouTube) czy Matura z WF-u Decathlonu (Force for Good). Grand Prix natomiast powędrowało do kampanii „Złap hakera” ING Banku Śląskiego, która zwyciężyła również w dwóch innych kategoriach (Action Driver oraz Ingenious Insight).
- Więcej informacji: www.youtube.com/intl/pl/ads/youtube-works/#youtube-works-awards
Źródło: YouTube