logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: #nonoszyt

  PR 19.03.2019, przeczytano 935 razy
ilustracjastrzałka

Przychodzi klient do agencji i mówi: – Potrzebuję jubileuszowego prezentu idealnego. Ma być piękny, oryginalny, zindywidualizowany. Ma zapadać w pamięć, zachwycać formą, po prostu ma mieć efekt WOW. Co na to agencja? – Nonoproblemo!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nonoszyt,381713,artykul.html

WYZWANIE I BACKGROUND – NA TROPIE POTRZEB

Z okazji obchodzonego 10-lecia działalności agencja Nonoproblemo postawiła sama przed sobą wyzwanie: stworzenie nieszablonowego prezentu dla swoich klientów, partnerów i dla siebie. To, że została zleceniodawcą dla samej siebie w żadnym stopniu nie zmieniło stylu pracy. Z jednym wyjątkiem – pozwoliło to na ominięcie pierwszego etapu procesu, czyli poznania klienta i identyfikacji jego potrzeb.

PRACA KREATYWNA – WSZYSTKIE RĘCE NA POKŁAD

Po zapoznaniu się z klientem i po identyfikacji jego potrzeb, rozpoczyna się zwykle etap poszukiwań kreatywnych. Tak było i w tym przypadku. Najpierw trzeba było określić formę prezentu. Po analizach zespół Nonoproblemo uznał, że określone w wyzwaniu cele najlepiej będzie realizować notes, który:

  • pozwoli na pokazanie potencjału graficznego i copywriterskiego agencji,
  • będzie świetnym nośnikiem idei Nonoproblemo i wizytówką możliwości agencji,
  • pokaże zmysł estetyczny i poczucie humoru zespołu.

Po określeniu „czym ma być” prezent, przyszedł czas na zastanowienie się, „jaki ma być”. Graficy dostali wolną rękę i stworzyli takie formy stron notatnikowych i towarzyszące im ilustracje, do których – na podstawie wspólnie wypracowanej listy luźnych skojarzeń – pozostało tylko dopisać lub dobrać treści.

ilustracjastrzałka

REALIZACJA – CYKL PRZYMIAREK

W międzyczasie trwały poszukiwania formy, która najlepiej odda charakter notesu. Początkowo nazywał się pięknoszytem, ale w trakcie realizacji projektu nazwa została zmieniona na nonoszyt – bo odzwierciedla zespół, agencję Nonoproblemo, jej idee i podejście do pracy.

Niezależnie od decyzji dotyczącej nazwy, trwały przymiarki, czyli:

  • poszukiwanie optymalnego formatu – 4 godziny w sklepach, 3 w drukarniach,
  • dobór papieru – sprawdzenie 5 kilogramów próbek, 3 wizyty u producentów,
  • decyzja o rodzaju szycia/klejenia – wizje lokalne, próby, testy,
  • wybór wykonawcy.

ilustracjastrzałka

REZULTAT – EFEKT NONOSZYTU (opinie klientów)

„Ja wiem, że wręczyliście go wielu osobom. Ale tak przeglądam, przeglądam i czuję, że nonoszyt jest taki mój…”
„Ja go nawet nie będę używać. Będzie stał na półce, jest taki piękny!”
„Aż boję się myśleć, co wymyślicie w przyszłym roku i w sumie już bym chciała to zobaczyć.”
„To jest świetne, do przytulenia. Doskonały nośnik firmowych wartości.”

Nonoszyt może być źródłem inspiracji, dziennikiem, notatnikiem, ale też kalendarzem – wszystko w zależności od potrzeb użytkownika. Nonoproblemo udało się połączyć wszystkie te funkcje bez narzucania którejkolwiek. Nonoszyt będzie tym, czym uczyni go właściciel.

Źródło: Nonoproblemo

www.nonoproblemo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764