logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nos, oczy i uszy czyli marketing sensoryczny

  PR 16.05.2016, przeczytano 1289 razy

Kojące wonie, uspokajające kolory, relaksująca muzyka – to wszystko sprawia, że czujemy się przyjemnie i komfortowo. Nic dziwnego, że sklepy i punkty usługowe, aby zachęcić do swoich produktów, już od dawna łechcą nasze zmysły zapachem, obrazem i dźwiękiem. Co najbardziej sprawdza się w marketingu sensorycznym?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nos%2C-oczy-i-uszy-czyli-marketing-sensoryczny,28561,artykul.html

Marketing sensoryczny to działania ukierunkowane na zmysły konsumenta przebywającego w sklepie bądź innym punkcie sprzedaży. Celem tych działań jest wywołanie u klienta określonych zachowań lub reakcji” – mówi serwisowi infoWire.pl Aleksandra Potrykus-Wincza, dyrektor w firmie Mood Polska.

Nie chodzi jedynie o samo zachęcenie do zakupu. Marketing sensoryczny ma sprawić, że konsument będzie się w sklepie dobrze czuł i zapamięta go jako miejsce przyjazne, dzięki czemu chętnie do niego wróci oraz poleci je znajomym. Co ważne, ten rodzaj oddziaływania na klienta znajduje zastosowanie nie tylko w handlu detalicznym, lecz także hotelarstwie czy innych usługach.

Dodatkowo marketing sensoryczny może spełniać funkcję relaksacyjną, uspokajającą i wyciszającą. Ma to znaczenie np. w branży finansowej i sektorze medycznym, ponieważ konsument nabiera przeświadczenia o rzetelności wykonywanych usług” – zauważa ekspertka.

Bardzo ważną kwestią jest umiejętne dobranie zapachów. Wiele z nich jest bowiem postrzeganych przez dość znaczną część społeczeństwa negatywnie. Wśród tych, którymi warto raczyć klientów, można wymienić między innymi zapachy wanilii, lawendy czy białej herbaty. Pozytywnie kojarzy się na ogół również aromat kawy. Jeśli chodzi o muzykę, szeroko akceptowane są utwory utrzymane w tempie bicia ludzkiego serca. Oprócz tego należy zadbać o kolorystykę. Użyte barwy powinny być dopasowane do wartości, które konsument ma z nami kojarzyć, i reakcji, które chcemy u niego wywołać. Przykładowo kolor niebieski uspokaja i zwiększa zaufanie, czerwony dodaje energii oraz wzmaga ekscytację, a żółty podnosi optymizm, a także pozytywnie nastraja.

Źródło: Mood Polska, infoWire.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gifts Journal Flesz – czerwiec 2021
Kolejny miesiąc za nami, a to oznacza że czas na kolejne wydanie Gifts Journal Flesza. Co można znaleźć w czerwcowym wydaniu Flesza:
Targi Remaextra we wrześniu – Gifts Journal Flesz – maj 2021
We Fleszu magazynu Gifts Journal prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w majowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz - kwiecień 2021
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w kwietniowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz - marzec 2021
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w marcowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz – grudzień 2020
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764