Liczba powierzchni ekspozycyjnych oferowanych na nośnikach OOH zmieniła się w ciągu ostatniego roku nieznacznie. Nie dotyczy to jednej kategorii: „nośników małego formatu”. Decydujący jest tu jednak wzrost powierzchni sytuowanych na „rowerach miejskich”, będący następstwem rozbudowy tego systemu w polskich miastach. Oferta najbardziej popularnych powierzchni na nośnikach standardowych 12 m² oraz frontlight 6 x 3 m zmniejszyła się łącznie o ponad 1 300. Powierzchnie na nośnikach Citylight wzrosły w tym czasie o ponad 300 sztuk.
Wyniki uzyskane przez OOH w 2019 roku, szczególnie w segmencie klasycznych nośników, wskazują na bardzo efektywne wykorzystanie (efektywną sprzedaż) ich powierzchni. Dla największych firm na rynku OOH (AMS i Ströer) kluczowe znaczenie miało także wprowadzenie nowej polityki cenowej opartej na Outdoor Track.
Warto zaznaczyć, że blisko 80 procent nośników OOH znajduje się na terenie 10 największych polskich miast i aglomeracji. To właśnie tam prowadzone są akcje informacyjno-promocyjne i reklamowe dla kluczowych klientów OOH. Niezależnie od nich istotny potencjał stanowią także akcje dla klientów lokalnych.
Prezentowane tabele pokazują wielkość oferty poszczególnych firm na klasycznych nośnikach oraz podświetlanych powierzchniach ekspozycyjnych OOH w Polsce.
Na podstawie przygotowanego przez IGRZ Raportu OOH 2019
Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej